Gå til innhold

Discovery 1 vinter og vårprosjekt??


pirmin

Anbefalte innlegg

Er Discovery 1 kul nok til å bli tatt vare på? Har denne i garasjen. Opprinnelig plan var å bruke motoren i et annet prosjekt, men bilen har vokst litt på meg så det er mulig den blir et eget prosjekt. Kanalene er opprustet, rammen ser grei ut, har ikke sjekket rammen kjempenøye. Gulvet i bagasjerommet er byttet, samme med bremserør, kalipere, dynamo, clutch og diverse. 

Ser for meg bøttestoler, større hjul, skjermbreddere, lys på taket og en fet støtfanger. Lakken er gåen så jeg ser for meg at den er grei å legge folie på etter lett nedslip og sparkling da den ikke har for mange kurver. Teknisk er den i greis stand. 

772_851059582.jpg772_1539042927.jpg772_130054697.jpg772_2028771438.jpg772_2003511510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D1 er ganske så ålreite biler. Kjører gjerne vår, til det aller meste i grunnen. 200tdi er en ærlig, og seig motor. 100tommer er supert i terrenget også, og sammen med 200n tar den deg dit ikke alle andre når. Alt i alt en topp LR, men den appelerer ikke til «eventyr og identitet» som eks en Defender gjør. Hadde jeg en slik som du har der, ville jeg laget en Camel Trophy bil ut av den. Blikkfang og dritkul!

Nå vet jeg jo ikke om det er en 200 el 300 som står i din, men mistenker 200....samme motor, og samme prestanda, i alle hovedsak.

Kjør på med eget prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en 200 tdi... . Har en 91 mod, som jeg sveiste kanaler og gulv bak på. Rust i ramme pleier ikke være så stort problem på de første Discovery'ene...  Pluss at de med 200 tdi bare går og går og går osv....... Tar du bryet med rusten har du en knallgod bil i mange år..sånn ser min ut og er strålende fornøyd

IMG_20190912_190016_5.thumb.jpg.f40fce41909dcdd6c28dcf824773e28f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tilsvarende spørsmål som pirmin - verdt å ta vare på..? Har en 90 model D1 som er forvist til plena - 12 år etter prosjekt med omfattende rustsveising (sill's og gulv og bakover) så har nå rusten tatt overhånd på fremre del - det som var 'bra' dengang... Så det var artig å se flere 3-dørs - veldig flott den til county :-) Kanskje jeg tar opp tankene om å få den på beina igjen...? Eller blir det hugging..(?)

 

IMG_5928.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nyere D1 98 modell med 300tdi. 
hentet den i fjor høst og fikk den sveiset og ordnet både i kanaler og bagasjerommet. 
 

Ville nok fikset den, eller som jeg sier budsjett fikset den. Det mest kostbare for meg var sveising da jeg ikke fikk dreisen på det selv og måte sette det bort. Fagfolk er fagfolk.

Og det var vel det som kostet mest som enkelt utgift. Ellers er alle deler etc til ganske overkommelige priser selv med høy pund kontra krone.  Ca 8 mnd fra kjøp til EU godkjent. Smiler hver tur til og med på turer på jobb.
 

Det er jo og vil jo bli ganske spesielle biler til slutt da det er mange som hugges enn de blir tatt vare på. 
 

mvh Andreas

9B9821D6-DB68-4710-8CB7-EA3A701E9C28.jpeg

Endret av Adventure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...