JokerS30 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Er det mye jobb ? Hvordan tar man ut maskinisten ? Er det enklere senke kassa ned ? Mange biler er det jo kjappere / enklere å ta ut hele motoren med subframe og det som hører med, framfor å feke rundt oppi motorrommet. Hvordan er disse ? Snakk om en grei 2004 modell til ca 10K. Som altså trenger ny kløtsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 21. november 2020 Forfatter Del Skrevet 21. november 2020 ingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Ingen gode svar fra min kant.... Hva med å begynne med Haynes manualen om du får fatt i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Jeg har tatt ut girkassa på min Freelander. 2 ganger! Bytta dog ikke clutch, men bytta girkasse. Skulle egentlig bare bytte slavesylinder, men skada visst sjaltemekanismen under arbeidet. Ganske grei jobb. Fulgte Haynesmanualen, og etterhvert et tips fra en youtubevideo etter å ha skadet kassa i første forsøk. Gladvold var ikke metoden som fungerte.... Tipset, som ikke står i Haynes, er at du ikke trenger demontere girspakmekanismen på kassa, men bare vrir kassa når du skal ha den ned. Husk og skift slavesylinder når du først er inni der, for den sitter inni clutchhuset. Ikke kjøp shitpart, for denne har for dårlig toleranse på koblingen til mastersylinder! Hadde bilen på løftebukk, og tok kassa ned. Måtte løsne et motorfeste for å senke motoren for å få ut girkassa. En del skruing er det jo for å demontere forstillinga. Sjekk nedre bærearmer godt, mine var rusta ihjæl. Skremmende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.