Gå til innhold

iPhone bluetooth portåpner


gautes

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, gautes skrev:

Har 4 elektrisk styrte garasjeporter som brukes med ujevne mellomrom av forskjellige kjøretøy.

Biler,ATV,mc,traktor, sitteklipper, osv.

Inn og utkjøring gir meg da slitsom logistikk og god oppbevaring når det gjelder sendere.

Mobiler er jo alltid med nå om dagene og jeg tenker at en appgreie med tilbehør kanskje finnes å få kjøpt.

Fortrinnsvis brukervennlig og idiotsikret (til en viss grad:rolleyes:)

Noen som vet noe om evt. løsning på problemet mitt ?

 

Gautesomslitermedfullelommer

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er kanskje et helt ordinært relee du får kjøpt hos en elektroforhandler. Programmeres til å gi impuls, samme som portåpneren man gjerne har kablet ved døra e.l. 
Alternativet er jo sånne komplette pakker man får kjøpt til formålet. Som vet at du nærmer deg hjemme og åpner porten når du er borti svingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay greier funker, bruker en 4 kanals remote 

Til to porter og bilens webasto. 

 

Kjøper bare slik 1 kanals mottaker til hver ting som skal styres. 

Minuset blir vel at den endrer ikke kode hvergang (running code) 

Og da sikkert er lett å hacke om noen har slike hensikter.... 

https://www.ebay.com/itm/1-Channel-12V-Latching-Relay-Module-with-Touch-Bistable-Switch-MCU-Control-/264162848212?_trksid=p2349624.m46890.l49292

 

https://www.ebay.com/itm/DITEC-GOL4C-Universal-Remote-Control-Duplicator-4-Channel-433-92MHz-/254649350599?_trksid=p2349624.m46890.l49292

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper litt...min Einhell portåpner har nå ingen remote dings som funker lenger. Dvs, fikk med to, den ene kortsluttet batt etter kort tid, og den andre likte ikke langtids lagring ute i regnet. Så nå er det stillhet i apparaturen. Kan jeg bare kjøpe noe ala det som foreslås her, kople litt her og der og vipps så fyker porten til værs igjen helt magisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De porter jeg har vært borti, av nyere type, er det motoren som må programmeres til å ta imot signalet fra fjernkontrollen (433mhz mener jeg). Google hvis du ikke har bruksanvisning. Har liten kunnskap om disse ebay kontrollene, vet noen av de må klone signalet fra originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en iSmartgate til min port, koblet til wifi i huset. Den åpner og lukker fra mobilen uansett om jeg er hjemme eller borte (kjekt hvis jeg kommer på at jeg glemte å lukke før jeg reiste hjemmefra), og sammen med Apple HomeKit sjekker den om porten er stengt klokken 21 og 23 hver kveld. Veldig greit så lenge jeg ikke har annen dør i garasjen. 
 

Sjekk info her, sikkert billigere å finne også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portene mine har forskjellige produsenter og løsninger så jeg må gå for noe som kobles på i trykknappboksene.

Med min kunnskap om slikt blir det fjernstyrt innslagsrele til starter som trykker på knappen.

Wifi har jeg bare tilgang til på et par porter om jeg skjønte forklaringen riktig.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 19.11.2020 den 22.19, telindnor skrev:

Kupper litt...min Einhell portåpner har nå ingen remote dings som funker lenger. Dvs, fikk med to, den ene kortsluttet batt etter kort tid, og den andre likte ikke langtids lagring ute i regnet. Så nå er det stillhet i apparaturen. Kan jeg bare kjøpe noe ala det som foreslås her, kople litt her og der og vipps så fyker porten til værs igjen helt magisk?

I utgangspunktet ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...