Gå til innhold

Disco 2010 3,0 2010 km 130000


bso

Anbefalte innlegg

- servisehefte intervaler og reparasjoner info

- regreim bytte sammen med mulitreim

- når automat kassa ble flushet

- mest sansinligvis hele bremsesystem må byttes, kloser, skriver, rør, kalipere kanske overhales 

- understreibehandlet eller ikke

- luftfjering/kompressor om det finnes info om reparasjoner

- feilmeldinger 

- vinterdekk/sommerdekk følger eller ikke -  kostbar

- antall nøkler  

 

naf salgstest for mer opplysniner om tilstand 

 

finnes det finn lenken?

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jo selvfølgelig mye råd her på forumet hvis du leter, blant annet her http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/99864-kjøpe-disco-4/&tab=comments#comment-1030869

 

Kjøpte selv en lik D4 før sommeren. Var strøken jfr serviceintervall og NAF-test, men hadde den for sikkerhets skyld hos Strømmen bilverksted hvor de fant en god del utbedringer likevel. Så rådet er å ta den til en LR spesialist dersom du kan.

 

 

I tillegg til listen over hadde jeg sjekket:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke usannsynlig.  Vår 2011 modell hadde fått nye bremserør bakover når vi kjøpte den, samt en ny kaliper bak og bremseskiver rundt om. ikke alt på en gang men ikke uventet heller for en bil med litt over 100t km som er kjørt på saltede veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes, måtte til med mye skiver og klosser da vi kjøpte vår for 5 år siden med noen å 80k klokka. Har siden byttet rør.

(men kjører fortsatt på de samme skiven og klossene som jeg byttet til, og fortsatt originale kalipere ved 150+k)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må gjelde alle biler uansett merke, for jeg nekter å tro at LR har brukt dårligere kvalitet enn andre merker.

 

Man kan si mye rart om min D3, men rust har jeg ikke antydning til, hverken på bremser eller understell, så jeg vil tro dette er et problem som gjelder de som kjører i saltsuppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier at med 10 års gammelt bil det er å forvente å reparere/bytte/ overhale i framtiden, hvis tidligere eier har ikke utført.
På min 2009 bil skiftet jeg rør foran og bak, kloser, skriver , sko + overhalt kalipere etter kjøpt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lafterolf skrev:

Det må gjelde alle biler uansett merke, for jeg nekter å tro at LR har brukt dårligere kvalitet enn andre merker.

 

Man kan si mye rart om min D3, men rust har jeg ikke antydning til, hverken på bremser eller understell, så jeg vil tro dette er et problem som gjelder de som kjører i saltsuppa. 

 

Enig!

Min MY2006 D3 var kjørt ca 275 000 km når den ble byttet inn i en MY2016 D4 som nå har rullet ca 115 000 km.  Rust eller andre problemer med bremser (utover bytte av klosser) har ikke jeg hatt.  EPB'en på D3'en ble byttet på garanti etter ca 60 000 km - ellers ingen problemer.  Mulig jeg er en slags heldige Fetter Anton - ikke vet jeg.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...