bso Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Vurderer en lokal bil. Reg som 5 seter. Noe spesielt jeg skal se etter og spørre om? God bil? Ser veldig fin ut. Sort med sort interiør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) - servisehefte intervaler og reparasjoner info - regreim bytte sammen med mulitreim - når automat kassa ble flushet - mest sansinligvis hele bremsesystem må byttes, kloser, skriver, rør, kalipere kanske overhales - understreibehandlet eller ikke - luftfjering/kompressor om det finnes info om reparasjoner - feilmeldinger - vinterdekk/sommerdekk følger eller ikke - kostbar - antall nøkler naf salgstest for mer opplysniner om tilstand finnes det finn lenken? Endret 19. november 2020 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PCFM Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Ligger jo selvfølgelig mye råd her på forumet hvis du leter, blant annet her http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/99864-kjøpe-disco-4/&tab=comments#comment-1030869 Kjøpte selv en lik D4 før sommeren. Var strøken jfr serviceintervall og NAF-test, men hadde den for sikkerhets skyld hos Strømmen bilverksted hvor de fant en god del utbedringer likevel. Så rådet er å ta den til en LR spesialist dersom du kan. I tillegg til listen over hadde jeg sjekket: automatkassen for ulyd i ca 50km/t oppoverbakke i 2.gir http://www.lrf.orum.com/forum/index.php?/topic/99979-disco-3-vibrasjoner-mellom-40-og-60-kmt/&tab=comments#comment-1031581 Elektronisk parkbrems er også en dyr del å skifte, så det er greit at den går som den skal uten ulyder. Alt av foringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 På 19.11.2020 den 10.25, Timo@ skrev: - mest sansinligvis hele bremsesystem må byttes, kloser, skriver, rør, kalipere kanske overhales på generelt grunnlag? seriøst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 seriøst hvis biler var ikke understreilbehandlet da rør/kloser/skriver korroderer fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Ikke usannsynlig. Vår 2011 modell hadde fått nye bremserør bakover når vi kjøpte den, samt en ny kaliper bak og bremseskiver rundt om. ikke alt på en gang men ikke uventet heller for en bil med litt over 100t km som er kjørt på saltede veier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Støttes, måtte til med mye skiver og klosser da vi kjøpte vår for 5 år siden med noen å 80k klokka. Har siden byttet rør. (men kjører fortsatt på de samme skiven og klossene som jeg byttet til, og fortsatt originale kalipere ved 150+k) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Det må gjelde alle biler uansett merke, for jeg nekter å tro at LR har brukt dårligere kvalitet enn andre merker. Man kan si mye rart om min D3, men rust har jeg ikke antydning til, hverken på bremser eller understell, så jeg vil tro dette er et problem som gjelder de som kjører i saltsuppa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Jeg bare sier at med 10 års gammelt bil det er å forvente å reparere/bytte/ overhale i framtiden, hvis tidligere eier har ikke utført. På min 2009 bil skiftet jeg rør foran og bak, kloser, skriver , sko + overhalt kalipere etter kjøpt den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 12 timer siden, lafterolf skrev: Det må gjelde alle biler uansett merke, for jeg nekter å tro at LR har brukt dårligere kvalitet enn andre merker. Man kan si mye rart om min D3, men rust har jeg ikke antydning til, hverken på bremser eller understell, så jeg vil tro dette er et problem som gjelder de som kjører i saltsuppa. Enig! Min MY2006 D3 var kjørt ca 275 000 km når den ble byttet inn i en MY2016 D4 som nå har rullet ca 115 000 km. Rust eller andre problemer med bremser (utover bytte av klosser) har ikke jeg hatt. EPB'en på D3'en ble byttet på garanti etter ca 60 000 km - ellers ingen problemer. Mulig jeg er en slags heldige Fetter Anton - ikke vet jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.