Gå til innhold

Kjørte tomt for bensin - starter ikke


Åge

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Lot bilen få stå og gå seg varm på gårdsplassen, men den kjørte seg tom for bensin. 
Trodde det var mer igjen enn hva det var tydeligvis. 
Har fylt opp igjen, men nå starter den ikke, og om den starter så fusker den fælt. 
 

Den får bensin frem til forgasser. Det har jeg sjekket. 
 

Er en 6 cyl 2.6 liter bensiner i en Serie 2A. 
 

Gikk som en klokke før dette skjedde. 
 

Gode råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører en eldre bil drivstofftom suges bunnfallet opp fra tanken.

Holder en knapp på rusk eller vann i forgasser,bensinfiltere,mm.

Da jeg var liten var det en av vinterforberedelsene å tappe ut en liter eller to av drivstoffet via tappeplugg.

Det kunne være mye moro der spesielt hvis du hadde brukt jerrykanne(r) eller fat som midlertidig lager.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg krangle med @gautes, for hans kompetanse overgår min med flere lysår, men jeg antar at trådstarter har gitt bilen rikelig med frisk bensin, og latt drivstoffpumpe gå en tid for å fylle opp systemet - inklusive filter? Om pumpen ikke leverer mer enn nødvendig, så kan det jo være at det rett og slett ikke kommer nok drivstoff frem...

 

Slet med det samme for mange år siden. Det var riktignok en noe mer moderne bil, men da var fiksen å skru på tenningen og la pumpen gå en god stund. Skal også sies at pumpen var rimelig sliten og ble byttet kort etterpå, men det er en annen historie. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal litt til å krangle med meg da jeg vet at man kan ta feil. Selv jeg :D.

Oftere ved fjernhjelp enn ved håndspåleggelse , heldigvis.

Litt usikker på om tidlig 6er hadde elpumpe men i tilfelle kan det sitte et filter i den også.

Men trådstarter skrev at den får bensin frem til forgasser.

 

Hvis stakkaren stod lenge med tenninga på uten virksom motor kan man ha svidd litt i tenningsanlegget.

Detr sjekkes lett med tenningslampe eller prøvelampe når den går eller noen drar den på starteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å moter meg opp til å skru av forgasser. Tenkte å åpne flottør kammeret og blåse reint det jeg kommer til derifra. 
Tømme tanken for den nye bensinen jeg hadde på. Har ikke sett noen tappekran på tanken så det blir hevert. 
Er et filter mellom tank og gasser. Gjør en sjekk av det også. 
 

Er elektrisk pumpe på denne ja. 

Tenker at jeg sjekker at det er gnist der det skal være gnist først, og lar pumpen stå på en god stund før neste startforsøk. 
 

Flott at man klarer å lage seg arbeid selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God løsning på sliten pumpe som ikke liker luft i systemet.

Men i dette tilfellet skrev Åge at han fikk bensin frem til forgasser.

Ser at mitt innlegg om krangel kan leses litt anderledes enn jeg tenkte.

Får skrive det i klartekst:

Jeg er ikke feilfri:o  og tåler fint korreksjoner og andres tips.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

God løsning på sliten pumpe som ikke liker luft i systemet.

Men i dette tilfellet skrev Åge at han fikk bensin frem til forgasser.

Ser at mitt innlegg om krangel kan leses litt anderledes enn jeg tenkte.

Får skrive det i klartekst:

Jeg er ikke feilfri:o  og tåler fint korreksjoner og andres tips.

 

Tror ingen tolket deg som kranglete. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den får nok bensin... går for Gaute...

Det kan være møkk i ventiler i pumpa, er det ikke et nettingfilter i banjo inn på gasser også . Skru minst mulig, du har vel ikke pakninger liggende du heller, som meg.... ta en ting om gangen så veit du hva som var feilen.

Lykke til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg i kveld mens jeg venter på pakninger. Blåste rein dyser, og nåleventilen på bensin inntaket på forgasseren, monterte gasser med gamle pakninger men ingen forandring. Starter fortsatt ikke. Masse bensin inn til gasser og god gnist på plugg 1 ihvertfall. 
 

Så Gaute, nå blir det Gaute metoden og ingen snarveier. Tømme tank og sjekke filter mellom pumpe og gasser og sjekke tenningen. Kan vel være god gnist på feil tidspunkt også. 
 

Blir bare så utrolig irritert - mest på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene.

Fruen Verso gikk tom i Oslofjordtunellen og ble tauet ut av arbeidskollega som kom bak.

Etterfylte fra kollegaens jerrykanne. Startet ikke. Slept hjem og sjekket.

Tett filter,ubestemmelig drivstoffblanding og følgeskadet katalysator.

Er det rart det blir ufred i heimen?<_<

 

Men tilbake til LR.

Våte eller tørre tennplugger? Vil den starte på startgass?

Slitne plugger/tenningsanlegg tåler ikke alltid påkjenninger utenom vanlig drift.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...