Gå til innhold

Hjelp til diagnose D4


Terjehimle

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, trondshj skrev:

Er ikke i nærheten, men om du beskriver symtpomer, så kanskje noen her inne kan hjelpe? :)

 

Feilen kommer av og til 4 uker siden sist. fjæringsfeil og bilen senker seg. stopper og starter bilen igjen og alt ok.

feilkode C1A047-62 Cross articulation. ser på live data at det er differanse mellom høgdesensorer. 

Har målr fysisk på bilen og fra senter hjul til hjulbue så er bilen 50cm bak og den ser noe høy ut på baken..??

 

Neste nå er høyde kalibrering så få vi  se om det hjelper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er at en høydesensor ikke har det helt bra, men ja - bør nok få gjennomført diagnose på det før man begynner å kaste deler etter en feil man ikke er helt sikker på.

 

50cm bak er nok litt i høyeste laget. Har ganske nøyaktig 48 cm på min, litt mindre foran uten at jeg har målt det.

 

Håper noen her kan bistå deg med diagnose så du kanskje får litt mer hode og hale på dyret. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, trondshj skrev:

Det første som slår meg er at en høydesensor ikke har det helt bra, men ja - bør nok få gjennomført diagnose på det før man begynner å kaste deler etter en feil man ikke er helt sikker på.

 

50cm bak er nok litt i høyeste laget. Har ganske nøyaktig 48 cm på min, litt mindre foran uten at jeg har målt det.

 

Håper noen her kan bistå deg med diagnose så du kanskje får litt mer hode og hale på dyret. :)

 

 

Hei takker for info :) 

 

Er enig med at det er en sensor som trøbbler seg, men har ikkje funnet ut hvilken det er, litt dumt for lommeboka å bytte alle 4.

Har ikke fått noen diagnose der det kommer feil på sensor med håper på å få lese ut live parameter slik at eg kan se om en sensor er ulik dei andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...