Gå til innhold

Britpart drag link og track rod


LarsP38

Anbefalte innlegg

Britpart har vel generelt dårlig rykte, men tenkte å sjekke her om noen faktisk har testet de og vet. Trenger ikke vare 100.000 km, men vil ikke skifte igjen om et år heller. Lemförder koster ca 1000 kr pr del og Britpart er ca 300 kr. Stor forskjell i pris, men er forskjellen like stor i kvalitet. Akkurat draglinken på P38 er viktig, da man mister styringen totalt om kula på styresnekke faller av.

Endret av LarsP38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var ikke prisforskjellen stor nok til å sjanse. :) Britpart generelt har dårligere rykte på kuler enn endel andre ting.
Kuler, lager og pakninger/tetninger handlet jeg av andre merker. Filter og endel andre rent mekaniske deler (skiver, klosser, bolter etc) har jeg handlet som Britpart og det har funket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med endeledd fra Britpart er at gummimansjetten morkner raskt. Da kommer det skit og veisalt inni og forfallet akselerer. 

 

Desverre har jeg dårlig erfaring med Lemförder også. De var jo så bra før, men produseres i så mange land at man ikke vet hva man får. Måtte bytte etter 1 år på D2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lafterolf skrev:

Min erfaring med endeledd fra Britpart er at gummimansjetten morkner raskt. Da kommer det skit og veisalt inni og forfallet akselerer. 

 

Desverre har jeg dårlig erfaring med Lemförder også. De var jo så bra før, men produseres i så mange land at man ikke vet hva man får. Måtte bytte etter 1 år på D2.

 

Det er urovekkende når selv Lemförder er blitt tvilsomt. De er orginal leverandør til mange merker og burde være et trygt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2020 den 13.50, LarsP38 skrev:

Det er urovekkende når selv Lemförder er blitt tvilsomt. De er orginal leverandør til mange merker og burde være et trygt valg.

 

Jeg har kjøpt disse delene du tar opp fra Lemforder, er fornøyd nok. Uansett er det som du selv sier viktig å kontrollere den hengende kulen på styrestaget med jevne mellomrom. her trenger du jo ikke å skifte hele staget, du får kjøpt bare kulen også, som jo er enkel  å skifte.

Nå sist kjøpte jeg 2 stk av den hengende kulen fra skruvat av merket Delphi  ( TA1759 Landrover )kostet litt over 500 kr til sammen , fikk da gratis frakt.

Så nå har jeg en kule i reserve:) synes det var en god deal.

 

mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...