Gå til innhold

D3 2008 Olje fra crossover rør


vidar20

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har den siste tiden kjent litt brent olje lukt inne i kupe når motor er varm og bil står stille. 
Sjekket under bil og ser at det er en del sort olje på passasjersiden av crossover røret. 
Virket også som om «filten» utenpå crossover er innsølt i olje. Skal det være olje i dette røret?
Og vil olje komme ut dersom røret har et hull?

 

Eller kan olja komme fra noe over crossover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hanslr oljen du nevner kommer da fra over crossover? Skal sjekke om jeg har det samme. Hos meg var det så mye olje at det hang en dråpe fra varmeskjoldet rundt enden på røret

 

Dersom dette kommer fra topplokk vil ikke motor bruke en del olje? Peilet og hadde helt ok nivå

Endret av vidar20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel:o? Vil ikke det kunne være brannfarlig da crossover er veldig varm?
Er det mulig å finne ut om det er olje eller diesel på noen måte ?  Lukte, smaks eller på viskositet. 
 

Har iid tool. Hva kan jeg se etter mtp dysene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker retur fra dysene, vil du kjenne svidd diesel lukt, og det vil nok røyke/dampe en del.... 

Typisk vil nok enslik lekkasje komme på turbo siden av motoren... utfra egen erf og hva som sies på UK forumet.

 

uansett, ikke noe å kjøre rundt med ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar folkens. Sjekket motor med endoskop-kamera i kveld. Ser en del olje/svetting bak på motor på høyre side. Fikk ikke tatt ut bildene nå men skal legge de opp senere. Legger ved et ill bilde for å vise hvor det nå er sort. Dersom det lekker fra toppen, må hele toppen av for så å bytte pakning ? Ser for meg at dette kan bli kostbart :o?

20EB7FB2-845D-4444-B759-424E1E6583F3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...