Gå til innhold

Bolt på avveie i bakre bremseskjold


vegas

Anbefalte innlegg

Jeg fryktet først at venstre bakre hjullager var på vei ut da det bråkte som bare h., men fant ut at en løs bolt hadde kilt seg fast mellom skjold og bremseskive. Mitt spørsmål er om noen gjenkjenner denne fra noe vitalt? Jeg kan ikke se den på delelista og har ikke lyst til å demontere for å sjekke. Er selvfølgelig en mulighet for at bolten kan ha kommet fra et sted på veien, som stein og annet rusk gjerne gjør.

 

Bolten har hammer-form i enden og er hex/sekskant (hun)

Screenshot 2020-11-06 at 13.53.30.png

Screenshot 2020-11-06 at 13.53.39.png

l322-rear-brakes-to-5a999999-detail.png

Endret av vegas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå bra over korte distanser, bremseskoene vil nok bli liggende der de skal - men det er mer "få bilen hjem 2 km" enn "kjør med det noen dager mens du venter på deler" i mitt hode.

Spesielt siden man ikke vet hvorfor denne har falt ut - normalt skal jo ikke dette løsne. Har det bare vært dårlig montert, har fjæra eller platen den fester i rustet av, eller har det skjedd noe mer alvorlig inni der? Det vet du ikke før du har plukket opp og sett.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt en sjekk. Det så forsåvidt greit ut der inne, men festet til bolten har rustet bort. Det ser ut som en stor jobb å bytte bremseskjoldet, men at noen har løst det med en planskive. Noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/8/2020 at 8:10 PM, JanF said:

På l322 fant jeg høvlig fix i biltemas hyller for bremsebånd innfestingmed rett lengde og løs låseskive som lås på baksiden av bremseskjoldet. Hengt sammen i mange år nå.

 

Løste seg greit med et tilfeldig sett fra Biltema. Takk for tipset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...