Gå til innhold

Thule slidebars, D4


Anbefalte innlegg

Skulle montere denne pakken fra Thule idag. Det var verre enn forventet. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få det til å passe. Delene er riktige ifølge leverandør, så vi skal prøve igjen på mandag. Kompisen min som er mekaniker forstod det heller ikke. Er det noen her som har montert lignende? Og som evt. kunne vist et bilde av hvordan det skal se ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Thule slidebar og tilsvarende fot på min Disco4 med lange originalrails.
Brukes mest til kajakkholdere.
Er en stund siden jeg monterte det, men kan ikke huske at det var spesielt vanskelig.

---

Er litt mørkt for bilder akkurat nå.

 

Endret av btpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enkelt å forklare, og fant heller ingen Youtube på dette, men dette bør være (og er) "plug and play"...   Prinsippet er at de firkantede platene skal låse festet til railsen.  Du må bruke de vedlagte boltene og muttrene til å feste disse platene i selve foten.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal være med brukbare monteringanvisninger :) 

Vanskelig å skrive forklaring, men du putter bolten gjennom metall plata å skyver den inn i takrails. så trer du stanka inn i t sporet på foten. så trer den vinkla metall plata i lag med gummi ned på bolten og snører sammen med foten der du val ha bøylen på taket, monter så nøkkel inn i låsen og dytt det inn i lokket og vri nøkkel slik at låsen sitter fast i lokket og sett lokket på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...