Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Ikke mer off topic enn modellbilene lenger opp i tråden ... :) 

Jeg har hatt en elbil i ca to år, og den var helt fantastisk på vinterføre og en temperatur og komfort du bare kan drømme om i en Defender, men klart den hadde sine begrensninger; for lav for dårlige fjellveier bl a. I tillegg brukte jeg den mest på langkjøring til fjellhytta uten strøm, så da var det mest praktisk med dieselbil.

Edited by Peik

De som taper mest på annenhåndsverdi er de som kjøpte den nye defender med 4 syl - 240 hk motor - den forsvant fra motorutvalget for jeg klarte å si bobletyggegummi og nå har det 3 liter sekser med 300 hk som er grunnmodellen

På 5.1.2021 den 13.53, Jon O skrev:

Det tror jeg ikke, her i bygde Norge er diesel det eneste alternativet i uoverskuelig fremtid punktum

https://www.ao.no/her-kan-sonene-uten-fossile-biler-komme-aktuelt-a-utvide-til-nye-deler-av-oslo/s/5-128-21396?fbclid=IwAR1ioWVU-Gy4I7GTIQJODrmOzURJygoIszo0-ZeCKDxzHVCux21gOc2U-P4

Da må jeg snart flykte til Leira, Leksvik eller en annen dieselvennlig bygd eller kanskje til hytta i Aurdal og leve som Eustace i Ødemarkens menn ... :D

Men hva med annenhåndsverdien av dagens fosile bilpark? Etter hvert, når kjøreforbudene brer om seg kan det bli vanskelig å selge.... Er det oss bileiere som må ta det tapet?? Kan bli betydelige summer.. 

Er ikkje nye defender i aluminium? Ruster ikkje, men har ei endeleg levetid før det blir utmattingssprekker i konstruksjonen? Bortsett frå elektronikken kan det bli største utfordringa for bruktverdien ti femten år fram i tid.