Gå til innhold

Defender varebil med 3-seter foran!


Anbefalte innlegg

Vi ved Telemark Salmakerverksted har nå utviklet en varebilløsning til Defender med 3-seter foran. Vi måtte gjøre noen små endringer for å få dette til, men det var ikke noe stort problem. Vi venter på de siste delene for å få dette komplett, så endelige bilder kommer litt senere. Vi vet det har vært stor interesse rundt dette, da det ikke er mange bilmodeller som tilbyr en slik løsning.

IMG_2787.JPG

IMG_2786.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sjekk nøye med tilsynet og Toll og Avgift.

Siste rykte jeg hørte  var at vi nå skulle følge EU-regler.

Varebiler produsert/registrert etter en viss dato aldri skulle kunne bli personbiler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på var hvorfor man bygger om en personbil til en halvgod varebilløsning når de lages som varebiler på fabrikk. Tilfredsstiller de ikke krav med hensyn til indre mål eller er det andre formaliteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ha vel noe med hvordan vi definerer ett arbeidsverktøy i Norge å gjøre. 

Statskassen skal inn før det er godkjent dessverre. Det medfører at det foretas en del ombygginger som dessverre gir dårlig plass til fører og passasjer. 

Tidligere var det jo også en attraktiv måte å få en dyr bil til å bli billig i Norge, men det er jo ikke slik lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Peik skrev:

Annenhåndsverdien kan bli lav uansett for en ren diesel- eller bensinbil... 

Det tror jeg ikke, her i bygde Norge er diesel det eneste alternativet i uoverskuelig fremtid punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De borgerlige partiene er enige: Nye bensin- og dieselbiler skal fases ut i 2025"

https://www.tu.no/artikler/fossilbilene-skal-fases-ut-i-2025/347825

 

Verken du eller jeg har vel noe særlig vi skulle ha sagt eller innvirkning på dette, selvom vi begge kjører dieseldrevet terrengbil ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lafterolf skrev:

Fases ut betyr vel ikke at gammelbilene skal  bort, men at avgiftspolitikken på nye biler bestemmer hva de ønsker på veiene.

Det kan bety at det iverksettes diverse tiltak som reduserer anvendeligheten og markedsverdien til dieselbiler, som f eks høyere bompenger, forbud mot å kjøre bestemte steder som f eks bykjerner og forbud mot å kjøre når luftkvaliteten er dårlig. Disse tingene har vi sett allerede.

15 timer siden, Jon O skrev:

Da må det skje en revolusjon, nærmest ett mirakel på el bil fronten hvis alle fosile biler skal vekk.

Det har det jo nærmest skjedd allerede. Det kryr av el-busser og el-varebiler i byene nå.

18 timer siden, Jon O skrev:

Det tror jeg ikke, her i bygde Norge er diesel det eneste alternativet i uoverskuelig fremtid punktum

Infrastrukturen for el-forsyning er godt utbygd også i bygdenorge, så det argumentet må funderes bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkevidden på elbiler har blitt så bra at mesteparten av ladingen skjer hjemme. De fleste i landet har innlagt strøm. Flere og flere bensinstasjoner har også et godt ladetilbud i tillegg til rene el-ladere og ladere på kjøpesentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jon O skrev:

Henger, campingvogn? Rekk opp hånda de som hadde turt å legg ut på langtur i 20 minus, feks. over div fjelloverganger med el bil...

0 problem. Krever litt mer planlegging enn med fossil, men det er elbiler som greit har 200km rekkevidde med stor henger på vinter. Har du først kommet opp på fjellet så kommer du alltid ned...Fjellovergang er ikke noe problem så lenge du starter turen med godt med strøm. Bilen trekker lite selv i sterk kulde bare til oppvarming så du kan stå i timesvis uten å miste veldig mye rekkevidde. Folk må få lov å kjøre fossilt til krampa tar de for min del, men veldig mange har funnet ut at faktisk fungerer og tar neppe helt feil. Betyr kanskje ikke at det fungerer for alle, men utvalget og funksjon blir stadig.bedre Jeg kjører el til vanlig og har Defender - ikke fordi den er god å kjøre eller spesielt praktisk... Men dette begynner kanskje å bli VELDIG langt off topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...