Gå til innhold

Organisering av verktly (piper, fastnøkler og annen morro)


Camarogeddon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er plutselig den lykkelige innehaver av 2 stk skikkelige, og dype skuffeseksjoner til verkstedet, og prøver å overføre innmaten fra diverse verktølysett og annet rot til ett sted.

 

I den sammenheng så står jeg og klør meg litt i hue MTP organisering av fastnøkler, piper og annet krimskrams. Er det noen som har noen bra ideer å dele her? Jeg har så langt brukt slisset kabelkanal til å holde styr på fastnøkler, og litt ymse biltema mat til piper etc - men jeg får det ikke helt til å gå opp i det nye oppsettet - og er på let etter ideer. (er spesielt irritert over at stående 1/2" langpiper akkurat ikke går i den skuffen jeg hadde planlagt til dette)

 

Fastnøkler har jeg tidligere hatt stående på siden mellom slisser - men det oppsettet funker dårlig når man har 3-4 stk av noen slag - og færre av andre.

 

Gjerne selvlaga og enkelt - det viktige er at det funker.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lei av å dra skuffer ut og inn og skaffet meg (over)skap.

Nå dekket inn og utvendig med ymse rare verktøy.

Har dog et underskap med skuffer for slikt som ikke kan henges opp lettvint på kroker.

Sender du tlfnr på PM kan du få bilder om det er av interesse.

 

PS

Kompis har brukt underskap fra kjøkken og opphengskroker fra bla Biltema.(Snekker med seriebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om nytt erstaningsverktøy som ikke passer lenger skumgummien.

Det der er skap du har i garasjen hvor Lamboen eller konas Fællali står parkert på fliser og speiler seg i vegger og tak.

Reparasjonene foregår på merkeverksted.

For øvrig gå utformingen på avbildet verktøy meg en dårlig følelse mht kvaliteten.

Men plusset er at du ser lett hva som mangler.

 

PS

Tror du det er av interesse for flere kan du legge ut skapet mitt.

Beklager rotet. Akkurat ferdig med PEKfiks av 3 biler.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg et skap slik Gaute har - men jeg tok med en detalj videre - få det du bruker mest og den skuffen du oftest er nedi opp på veggen - tilgjengelig.

Sånt sett er det helt riktig - mine to desidert mest brukte skuffer i det gamle skapet var akkurat fastnøkler og piper.

 

@HaakonK - helt enig i at formskum ser helt fantastisk ut - men det er vanskelig å holde reint når greiene faktisk blir brukt. Det støtter heller ikke flere av en type fastnøkkel osv.

Men det SER fantastisk ut, for all del.

 

Med et noe kleint budsjett etter å ha handla skuffer så måtte løsningen bli billig også.

 

Jeg så et bilde på nett:

 image.png

 

Disse enkle organisatorene i stål har jeg alltid hatt liggende, men jeg har ikke likt dem, de er litt upresise, og festene pleier å flytte på seg. Men ved å frese dem ned, så får de ekstra støtte, en løsning jeg ikke hadde tenkt på selv.

 

Så jeg tok en bit med 9mm foliert plate som var til overs fra camperprosjektet, og freste noen spor med en 18mm fres. Dette så egentlig ut til å fungere bra - det støtter opp piene mye bedre, og festene blir i bakkant presste mot plata, slik at de ikke flytter seg i side. Så jeg freste opp resten, slik at jeg kunne ha 1/2, 3/8, 1/4 og fastnøkler under hverandre, organisert etter størrelse.

DSC_0983.JPG

 

DSC_0982.JPG

 

Jeg måtte så lage noen kroker til fastnøkler. Jeg fant ikke noe som jeg likte i diverse butikker, men jeg hadde en neve med S kroker liggende, som jeg på et punkt hadde plukket opp, jeg tror på europris eller noe sånt. Jeg kappet disse i to på midten, ga dem en bøy i skrustikka og gjenget opp enden til 4mm gjenge. Dette ser ut til å funke fint.

 

DSC_0984.JPG

 

DSC_0985 1.JPG

 

Ferdig "produkt" Vi får se om dette er hendig når jeg har brukt det en stund - nå er det akkurat montert, og utesta. 

Men løsningen er i det minste organisert, tilgjengelig og billig å lage (i mitt tilfelle var dette mer eller mindre "ta det du har liggende" modellen...)

Jeg må fortsatt finne et nytt sted å ha pc'en...

DSC_0987.JPG

 

-Camarogeddon

DSC_0986 1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser jo veldig greit ut den derre plata da.....hm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...