Gå til innhold

Senke girkasser - utstyr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sysler med tanken på å bytte clutch på min 300tdi Defender selv. C-momentet i den jobben er å få girkassene bakover og ned. Jeg ser for meg at et løftebord på hjul gjør susen, men synes at 3-4000 er litt stiv pris, når jeg i utgangspunktet bare skal ha det til bare denne ene gangen. Jeg bytter jo clutchen selv for å spare penger, tross alt :-)

 

Noen som kjenner til gode patenter for å håndtere girkassene, uten at det koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røff og enkel prototyp som ble så bra at det aldri ble en modifisert og penere utgave.

Ca 5 kg ute av balanse syntes jeg er innafor. Da vingler kassa ikke rundt og lirking er ikke tungt over tid.

Det noe rundete firkantrøret er der jeg stikker inn girkassejekken og de tre hullene matcher flere girkassemodeller.

Den har nok tatt imot noen hundretalls girkasser siden 83/84.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Clutchbytte på Defenderen (Td5) står for tur.

Løfter du ut girkasse og fordelingskasse i ett med denne, eller har du demontert fordelingskassen først?

Er balansepunktet ca ved de 3 festehullene i girkassa, eller lenger fremover/bakover? (Det er jo avhengig av om du løfter ut med eller uten fordelingskassa selvfølgelig:))

Planlegger å lage ett tilsvarende adapter for min egen BT girkassejekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i ett ut/inn.

Skrudde av brekktrommel og 4 bolter på bremseskjoldet.

Hang det opp i tau litt unna girkassene.

Da slipper du mye arbeid med brekkwire ++.

 

Akkurat balansepunktet ville jeg ikke ha pga vingling.

Så jeg kan dessverre ikke bidra med akkurat det.

Rørlengden er tilpasset min måte å jobbe på.

Litt lenger kan være lurt og så heller kappe ned etterhvert om det ønskes.

Husk at kassa skal kunne vinkles alle veier ved entring på motor.

Tvi tvi.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...