Harald Walberg Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har problemer med med automat gear kassen på min P38 diesel og det har mitt lokale verksted også som skulle reparere automaten. Clutcher/lameller er skiftet uten at det har medført at boksen skifter til høyere gear. Kan dette bero på BECM feil? Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Nei, becm styrer ikke noe med girkassen. Den får kun kopi av posisjon fra xyz bryter. Girkassen har en egen ecu under førersetet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 27. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2020 Det ante meg, men kan posisjons innstillingen av XYZ bryteren påvirke skiftintervall ? Er nå kommet til det stadiet at jeg er på utkikk etter en annen automat og jeg vet at også BMW bruker samme boksen (ZF 4 HP 22), men hvilke modeller av BMW som har denne boksen vet jeg ikke. Er det noen på forumet som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Hvis du går inn på denne linken, så står det mange bilmodeller der: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Ikke alle har samme transferkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 27. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2020 Det var ikke lett å finne en riktig utførelse i alle kombinasjonene i listen fra WIKIPEDIA som viser en hel rekke bilmerker som har brukt denne gearkassen ZF 4 HP 22. Vil vel tro at det finnes en nærmere typebetegnelse på produksjonsskiltet utover ZF4HP22 med hensyn til å finne riktig transferkombinasjon. Må sjekke dette . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 For ny gearbox er det nok Ashcroft transmission i UK som er billigst. Dog kan det jo hende at det er bare en enkel solenoid feil, som kanskje kan repareres uten å ta ned kassa. Har du sjekket i vedlikeholdsmanualen - symptomer opp mot mulige feilkilder. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 13 timer siden, Harald Walberg skrev: Det ante meg, men kan posisjons innstillingen av XYZ bryteren påvirke skiftintervall ? Ja det vil jeg tro den gjør, men står det D i instrumentet når du setter den i Drive er den vel i orden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.H Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Står muligens en p38 på bil1din på ørin på Verdal. Den har fungerende girkasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 4hp22 er bare betegnelsen på kassa. Den kommer i uttalige varianter av inn og utgående akslinger, boltemønster for bakende og clutchus. Det er også forskjellige utvekslinger og clutcher i de så det er ikke bare og ta en fra en annen bil og få den til og passe og gire riktig. Så lenge du får opp riktige symboler for girspaken i instrumentpanelet er xyz riktig da signalet deles mellom gir ecu og becm. Har du prøvd og bytte gir ecu? Har også vært borti at kabel fra ecu til girkasse har vært dårlig. Gir ecu trenger ikke koding til bilen heller. Gjør alle disse testene før du går til drastiske tiltak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.