Gå til innhold

Webasto feil (Discovery 3)


Markus

Anbefalte innlegg

Webastoen starter og det ryker godt fra eksosen på den. Går rundt 1 min før den stopper. Så får jeg obd feil B1D29 No start, even after restart attempt. Sletter jeg den så starter den opp igjen også skjer det samme igjen. Må brennerinnsatsen byttes ut eller må jeg skru opp og rense inni? Eller er det noe annet man kan gjøre. Den fungerer jo 1-2 min. Får noen uker siden så gikk den en god stund og da røk det godt hele tia da. Savner virkelig Webaston nå som temperaturen er lavere. Takker for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke trykkluft inn inntaket, for at den skal brenne en stund. Kan hende det hjelper deg litt. 
Høres jo egentlig ut som den kunne trengt en service ^_^ Jeg byttet brennkammer i fjor, relativt lettvint og har brent fint siden. Tror noen har laget en liten wiki på brenneren her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 9.44, jorgenht skrev:

Du kan forsøke trykkluft inn inntaket, for at den skal brenne en stund. Kan hende det hjelper deg litt. 
Høres jo egentlig ut som den kunne trengt en service ^_^ Jeg byttet brennkammer i fjor, relativt lettvint og har brent fint siden. Tror noen har laget en liten wiki på brenneren her inne. 

Gjorde dette med min i fjor høst når den ikke ville starte etter sommeren. Justerte også noe på luftmengen etter tips jeg fant på nett. Siden har fungert hver gang i hele fjor og også nå i høst uten feilkoder.

Hadde den også oppe for å rense innvendig, men det var lite å rense på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bue skrev:

Gjorde dette med min i fjor høst når den ikke ville starte etter sommeren. Justerte også noe på luftmengen etter tips jeg fant på nett. Siden har fungert hver gang i hele fjor og også nå i høst uten feilkoder.

Hadde den også oppe for å rense innvendig, men det var lite å rense på.

Hvordan justerte du luft mengden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, oggioffshore skrev:

Hvordan justerte du luft mengden? 

Måtte koble til med diagnosekabel på den røde kabelen inn på webastoen om jeg ikke husker feil. Brukte da en VAG COM kabel. Tror bare det er de tidlige versjonen av Discovery 3 som har en kabel på denne pinnen. Brukte deretter programmet Webasto Thermo Tech for å koble til. Webastoen må svive for at du skal kunne gjøre noen justeringer.

Står noe om det her https://www.disco3.co.uk/wiki/Webasto_Thermo_Test_Setup og her http://www.disco3.co.uk/fbhdiag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Land Rover Discovery 3 skrev:

Har prøvd med trykkluft og syns det hjalp lite. Tar det lang tid å skru fra hverandre Webaston? Vet ikke hvor den brenninnsatsen kan bestilles uten at det tar 3 uker før det kommer fram.

Har et nytt brennkammer komplet  til salgs i Trysil    LR010329     Kr 2500 

webasto EVO1 lr4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Land Rover Discovery 3 said:

Hvor lang tid tar det å skru opp Webaston? Er litt kjipt å skru opp for å så finne ut at jeg må bytte den også skru sammen og opp igjen når jeg får delen

Par timer hvis du gjør det for første gang og er forsiktig kanskje.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skaffer brenn kammer rimeligere? 

 

Synes det er helt rått å måtte betale over 2 lapper for noe blikk... Men men... 

 

blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Bølla said:

Min erfaring med advanced factors kommer moms og frakt samt ekstra toll gebyrer fra Dhl i tillegg. Snart så blir det billigere å kjøpe her hjemme hvis pund og euro fortsetter å stige.

Pund er vel på tur nedover? Sakte men sikkert- så lenge C19 herjer i hvertfall. 
 

Hver gang- hver eneste gang jeg spør min lokale LR-pusher så skammes han av prisene han presenterer meg. Mye mulig det kan lønne seg å handle noen andre steder i Norge men.. jeg har ikke funnet noen som konkurrerer med AF, DHL og moms. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok punktet "tollbehandling" som gjør at mange mene det er dyrt med skissert løsning. 

Er derfor jeg sjeldent bestiller småtteri og med ordrer over ett visst antall kronasjer blir det rabatt på delene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, YMK said:

Det er nok punktet "tollbehandling" som gjør at mange mene det er dyrt med skissert løsning. 

Er derfor jeg sjeldent bestiller småtteri og med ordrer over ett visst antall kronasjer blir det rabatt på delene også ;)

Yes. Tar alltid med ekstra. Spesielt servicedeler, med tanken om at nå er det en stund til neste bestilling :lol:

Hvem prøver jeg å lure.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller alltid noe xtra.... Sikkert derfor det er 7 til 8 av div filtre og bremse klosser på hylla blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Land Rover Discovery 3 skrev:

Driver å prøver å skru ut Webaston nå men greier ikke få ut den ene kontakten. Er noe spesielt man må gjøre får å få til det? Legger ved et bilde her

20201025_130215.jpg

Skal ikke være noe sak det egentlig. Samme klips som på den andre kontakten mener jeg? En stund siden sist jeg gjorde deg selv, men har du en liten flat skrutrekker å stikke inn der skal den vel løsne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2020 at 10:08 PM, Land Rover Discovery 3 said:

Webastoen starter og det ryker godt fra eksosen på den. Går rundt 1 min før den stopper. Så får jeg obd feil B1D29 No start, even after restart attempt. Sletter jeg den så starter den opp igjen også skjer det samme igjen. Må brennerinnsatsen byttes ut eller må jeg skru opp og rense inni? Eller er det noe annet man kan gjøre. Den fungerer jo 1-2 min. Får noen uker siden så gikk den en god stund og da røk det godt hele tia da. Savner virkelig Webaston nå som temperaturen er lavere. Takker for tips


Funnet du årsak? Har lik symptomer på min :(

Altox skrevet at mest sannsynlig det er brennkammeret 

Tenker begynne fra demontering og rensing 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Timo@ skrev:


Funnet du årsak? Har lik symptomer på min :(

Altox skrevet at mest sannsynlig det er brennkammeret 

Tenker begynne fra demontering og rensing 

 

Vet ikke årsaken enda nei. Fikk ikke av den ene kontakten og gikk igjennom kviteringer og fant ingen bytte av deler eller service på Webaston så bestemte meg bare for å levere den inn til verksted da de mest sannsynlig får del samme dagen hvis det trengs, og min erfaring er at det tar en god del tid før deler fra utlandet kommer fram. Har endel andre prosjekter å drive på med:D. Kan gi opptatering på årsak på tirsdag. Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang denne, LR031750

Så kaller de den for glow plug aux heater... men regner med det er hele brennkammer? Eller er det bare glødeplugg? 

Mangler bilde. LR031750 Burner - Fuel Fired Heater, eller LR031750 | Glow Plug - Auxiliary Heat

 

Siden advancd factors har tilsvarende for D4 som koster over 21 pund +++ så synes eg forskjell på 8 til 21 er mye, siden det er tilsynelatende samme brennkammeret.. 

LR010329 BURNER - FUEL FIRED AUXILIARY HEATER

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...