Gå til innhold

Flisekutter til traktor


jorgenht

Anbefalte innlegg

Hei, som tittel sier- flisehogger. Noen som har noen erfaringer å dele? Blir mest jordekanter og traktorveier som ryddes- så ikke som entreprenører som tar unna svære trær. 
 

Traktoren er om lag 80hk. Da den var ny. 
 

Vil som alle komme billigst mulig unna- men er usikker på wee. Kan jo hende det holder til mitt bruk. 
 

Er nesten aldri brukt å finne på Finn- så heller mot at jeg dessverre må handle nytt. 
 

Tips og råd? 
 

Vh Jørgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten tålmodighetsprøve å håndmate en flishugger, begrenset hva som går gjennom matetrakten samtidig. Skal heller ikke så stor grein ut fra hovedstammen før den må kappes av før den mates inn. Hugger med matevalser gjør nok jobben litt enklere, men  som sagt mye arbeid (timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har såpass mye kvist at det blir hauger rundt om kring, bør du satse på en flishugger som monner, og ikke gå for noe underdimensjonert dritt du bare vil irritere deg over.

Jeg har jobbet med fliskutter en hel sommer for 30 år siden, montert på traktor. Sisu mener jeg det var. Kvist og kvas gikk rett inn og ble blåst vekk. busker opp til 8-10 cm var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...