Gå til innhold

Induksjonsvarmer


BBernt

Anbefalte innlegg

Har en gjenstridig snøfreser i Tromsø og trenger en induksjonsvarmer. Utkasteren har rustet fast på akslingen og tror en slik varmer kan fixe utfordringen. Ønsker å låne hvis det er mulig, men er også interessert i kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset litt på prisen.

Den ser jo ut som en vanlig "skibrenner" som kosta en brøkdel av prisen sist jeg kjøpte.

Avgitt varme er nok ikke veldig forskjellig heller.

En feil mange gjør er å varme for mye.

Rødglødende del blir fort svekket med henblikk på levetid og bruddstyrke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen og jeg prøvde først med en butangass brenner uten å få utkasteren løs. Han er maskiningeniør og var kanskje litt for forsiktig med oppvarmingen. Siden jeg selv er amatør også på dette området, ble det fristende å øke innsatsen tilstrekkelig for å fixe problemet. Overkompensere er ofte en løsning når man skal løse en utfordring for første gang. Får naboen med neste gang jeg prøver, eneste han trenger i tillegg er et godt hørselsvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig påføring av rustløsende middel hjelper etterhvert.

26 dager med skvett FF løsnet hengslene på Defender med lufteluker sist brukt før 2004.

Da kjøpte siste eier den og visste ikke om lukene og lufting frem til i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg igjen 20 dager med FF. Godt at man ikke er avhengig av snøfreser gjennom hele vinteren, ikke sikkert all FF henger igjen under Defenderen til våren når man må stange seg igjennom og kanskje også bli hengende på brøyteskavla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...