Gå til innhold

24v vinsj, noen som har erfaring med Dragon vinsj?


oterpoter

Anbefalte innlegg

hei

 

Ser det er gode tilbud på vinsjer i disse dager, så vurderer å kjøpe inn en til min Exmil

 

https://nomax.no/nettbutikk/54-lastebil-vinsjer/16926-vinsj-dragon-winch-dwt-15000hd-/

 

noen som har erfaringer med disse? 

Trenger jeg mer enn vinsj og universell monteringsplate? 

Vil jeg få dette godkjent ved visning?

Dette kan jeg ingenting om, så all info mottas med takk :)

mvh

 

Mathias

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 kilo var litt,tror Warnene mine er lettere.

Mulig jeg bare er sterk.:P

Alle winchene jeg har byttet har tæret opp ut eller innvendig lenge før de er brukt opp.

Aldri hørt om merket du nevner så erfaringen er null , dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe negativt på nettet og prisen er jo særdeles bra. Trekker "litt" strøm så pass på at du har nok batteri og kraftige nok kabler. Og så må den festes skikkelig.  Om godkjenning? På en ex.mil. så bør vel dette være relativt greit - sikkert noen som har erfaring på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger egentlig ikke Exmilen heller.. Men gud så tøft. Spøk til side. Jeg trenger det sikkert ikke, men jeg må ha 24v. Og går heller oppover enn nedover hva gjelder kraft. Om det er et valg. Blir neppe overbruk uansett. 

 

Spørsmålet er heller om noen har erfaring med feks winchmax. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte blir kraftige vinsjer seine. Har ikke lest hvilken hastighet disse har, mulig de er kjappe. 

Jeg vil tro at en 9000-vinsj er stor nok. De fleste gangene er den det, og bruker du kastblokk trekker den nesten dobbelt så mye. 

 

Men ønsker du stor vinsj så klem ivei.;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke om jeg har den liggende ennå.

Blir kanskje litt treg tilbakemelding.

Men ikke glemt.

 

PS

Tydeligvis glemt jeg har solgt den evt. rota den bort.

Sier fra om den skulle dukke opp igjen.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon vinsj er sikkert helt OK, personlig ville jeg valgt syntetisk tau. da reduserer du nok vekten med 20kg + at det er mulig å dra ut tauet en kald vinterdag. Stål vaieren blir jo veldig stiv og hard når det er kaldt.

Ser at hastigheten ikke er i verdensklasse + amp forbruket er noe høyt, men kan du leve med det så er det nok bra. Rabatten var jo meget bra, så en vinsj er jo uansett bedre en ingen vinsj. 

Under 4500-5000kg ville nok ikke jeg heller kjøpt til en x mill eller uansett Landrover.

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i dag bestilt denne:

https://unionmart.co.uk/product/rhino-winch-13500lb-synthetic-rope-4x4/

 

den er i orange, som vil kle de orange detaljene jeg allerede har til bilen, og reviews virker ok. :) 
Det følger med en monteringsplate, men jeg antar jeg må modde dette. Skal vel neppe bare skrus rett ned på fangeren. Det er vel noen som allerede har gjort noe lignende og som kan komme med tips?

 

-m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2020 at 2:29 PM, gautes said:

De fleste bruker de 4 fangerfesteboltene til å feste plata og to bolter i bakkant/bakre del av siden av plata mot ramma.

Heia. 

Når du sier bakkant, mener du da mot fremre travers? Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Det følger med en monteringsplate som har prefabrikerte hull til å passe vinsjen, men sikkert ikke til å passe med montering på ramme. 

Formen på platen er en U, så kanskje du mener den bakre vertikale veggen i U skal skrus fast i ramma?.

Hvordan bolte dette fast? Bore gjennom, og ha lang bolt tvers gjennom? 

Sveise?

Tror jeg kanskje blir litt klokere når jeg får levert herligheten den 26. i denne måned :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...