Gå til innhold

Discovery 4 - Nye nøkler


TrondBr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min første post dette.

 

-Discovery 4 2010 mod.

 

Jeg har to nøkler som begge må legges mot rattstammen for å få kontakt/startet bilen. Den ene funka inntil nylig men tok nylig kvelden. Batteri er byttet så problemet er annen feil med nøklene. 

 

Beskjed fra verksted er at det ikke går an å kode nye nøkler, og at jeg dermed må bytte hele styringsmodulen + kjøpe to nye nøkler til den nette sum av 20 000,-

 

Noen som har erfaring med denne problemstillingen? Det må da finnes en måte å programmer nye nøkler på?

 

Hjelp!

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå annet, enn at det må gå an å lære bilen nye nøkler. 

 

Merkeverksted? 

 

D3 gjør man det selv med feks nanocom. 

Vet ikke om du har keyless, og om det er mere avansert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jaggu! Nå testet jeg å bytte det "nye batteriet" med et rett fra butikken (det andre hadde nok lugget ubrukt i hanskerommet en god stund....) Nå virker alle funksjonene på nøkkelen, og bilen starter som normalt uten å legge nøkkel mot rattstammen. 

 

Men - feilkoden "lavt batteri på smartnøkkel" kommer fortsatt opp. Kan dette være et tegn på at det er noe galt med nøkkelen, eller kan det være så enkelt som at feilkoden må slettes for at den skal forsvinne? Har også en "slette bremseklosser" som henger igjen fra før jeg skiftet bremseskiver bak.

 

Takk for svar folkens,  helt nydelig!

 

Trond

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...