Gå til innhold

Dokumentasjon på sidevendte bakseter


safaripaul

Anbefalte innlegg

Hei . Jeg holder på med en sak med statens vegvesen. Jeg ønsker å sette inn sidevendte bakseter i min 1969, 88» serie 2a. 
 

Saken min har vært i faglig råd hos vegvesenet og det går sakte fremover .  Utfallet av denne saken kan sette presedens for liknende godkjenninger. 
 

Følgende 2 punkt er det som mangler for å komme i mål. Jeg har vært i kontakt med Landrover Norge, men har ikke fått noe svar enda. Har noen dokumentasjon eller gode svar ? På forhånd takk . 
 

 

1: Skaffe en bekreftelse på at bil modellen, Land Rover 88 Series 2 A, har vært levert og godkjent med personer sittende i langsgående seter. (Dette kan dokumenteres av importør, salgs brosjyre, brukermanual, servicemanual eller tilsvarende) 

 

2 :Dokumentere at setene er slik de ble levert fra fabrikken. (Enten originale seter eller reproduksjon slik at de er tilsvarende slik de som ble levert) (kan dokumenteres med målsatte tegninger bilder, kvittering av kjøp etc.)

 

 

link til bilen i mitt prosjekt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne kan gi litt info:

Min 86" var på dette tidspunkt registrert kun for 2 ("med avtagbart tak")

Jeg viste til all dokumentasjon jeg hadde av verkstedbøker, delekatologer, håndbøkre, historikse bøker og fikk lov til å sette inn sideveis bakseter (uten krav til belter - noe som de mente ville være farligere enn uten).

Midtsete foran var umulig å få godkjent. Dette hadde vært oppe i høyeste råd tidligere en gang og gitt avslag på en gang for alle for Land Rover Seriebiler ble det muntlig fremstilt. 

 

PS - da jeg viste den hadde jeg montert trepunktsbelter for begge ytterseter foran og topunkts-belte på midtsete, beltene ble godkjent, men ikke midtsete.

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det handlet til slutt om å henvise til brosjyren fra 1963 at det ble levert biler slik til Norge originalt. Reg nr mitt er 27-77-37 og dokumentet er lastet digitalt inn hos vegvesenet på den. Det ligger også i denne tråden, last det ned så har du det . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...