Gå til innhold

Erfaring med reparasjon av ABS-unit - kode C1288


Vidar S

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ford Focus 2006 som har fått feilkode C1288 feil på ESP , og ved Googlesøk ser jeg at det betyr å bytte eller fikse ABS-enheten. fellestrekk er også at det er dyrt. Det er et firma styreenheter.no som reparerer ABS-enhetene for 4500,- Har dere erfaringer med slike reparasjoner og er firmaet OK? Bilen skal jo selvfølgelig ha EU i løpet av 2 uker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vidar S skrev:

Jeg har en Ford Focus 2006 som har fått feilkode C1288 feil på ESP , og ved Googlesøk ser jeg at det betyr å bytte eller fikse ABS-enheten. fellestrekk er også at det er dyrt. Det er et firma styreenheter.no som reparerer ABS-enhetene for 4500,- Har dere erfaringer med slike reparasjoner og er firmaet OK? Bilen skal jo selvfølgelig ha EU i løpet av 2 uker :lol:

Firmaet er ok, er polakker som bl.a driver med bilpleie i Oslo som er involvert.

Jeg har selv hatt problemer med ABS-sentralen på Audi A6 C5, de hadde en syke hvor noen hårtynne ledninger i den elektriske delen av sentralen gikk av. Da byttet jeg bare denne elektriske delen og alt var ok. Kjøpte da overhalt del fra USA.
Forrige uke byttet jeg den mekaniske biten av ABS-sentralen på min Touran, der var det en trykkbryter som var gåen og rapporterte om 200bar trykk hele tiden.
Da beholdt jeg den elektriske delen, for den må kodes inn ved bytte. Og byttet kun den mekaniske, plug&play. Tvangsluftet sentralen med diagnose etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, iknutis skrev:

Firmaet er ok, er polakker som bl.a driver med bilpleie i Oslo som er involvert.
 

 

Takk. Høres ut som styreenheter.no kan være en grei løsning da. Alternativet med brukte deler etc., blir vel ikke så mye rimeligere.

En fordel med feilkoden er jeg blir godt kjent dypt i motorrommet :huh: Er visst ikke bare bare å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte de jeg og, men da måtte jeg plukke ut enheten min og sende den til de først.
Derfor bestilte jeg overhalt enhet fra Tyskland på ebay, og så tok jeg ut den gamle og satte inn den nye samme kveld.
Gikk vel en 3-4 timer tror jeg. Men nå som jeg har gjort det en gang allerede skulle jeg greid det på en time.
Blir noe leting etter skruer og slikt for å finne ut åssen sentralen er festet. Men utenom det var det en helt grei jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...