iknutis Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Etter å ha kjørt Land Cruiser 120 en stund, har jeg funnet ut at de sliter veldig med dyser som ikke byttes. Angivelig 170k/7år som er anbefalte intervaller på de, men bilene går gjerne både 3 og 400k før noe ryker. Toyota anbefaler å bytte både dyser og dyserør, da også dyserørene kan slite med kavitering(?) og avleiringer. Ettersom ingen dyser blir 100% like, er det opp til ECU å kompensere litt for de individuelle avvikene fra dyse til dyse, det er dette man kan lese av med diagnose og som forenklet kalles "dyseverdier". På Toyota må dysene kodes inn, da hver dyse har sin individuelle kode som forteller ECU hvor mye diesel den gir. Ikke sikkert dette er til hjelp for deg, men det kan kanskje være noen likheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2020 Dyser er nok slite del på linje med mye annet. Så de burde nok vært byttet. Ihvertfall iflg diesel verkstedet. Nå bytter eg den nr 5, som er over limit. Retur lekkasje tror eg er stoppet nå. Har bestilt nytt sett med nippler å slange til alle. Har målt retur trykk til rundt 4,5 psi og 4 mens motor går. Strøm trekk til lp pumpe i tanken, er på 3,7 - 3,9 amp. Som visstnok er ok for D3'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2020 20 timer siden, lrsg skrev: Rekkefølgen står her: https://www.disco3.co.uk/forum/fault-code-help-please-128930.html Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2020 Etter samtale med diesel verksted, så kan det skje, at injector kaster ut for mye på retur siden. Så da bytter eg den som eg mistenker mest først. Så håper man at de nye metall nippler kommer rimelig kjapt i posten. Bilde av dyser fra delebilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2020 Begynner med ny midtre injector. Nye kobber ringer måtte også til. Snart road test Twi twi Bilde av den eg mistenker er gåen, gir for høyt /lekker retur trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 Heia! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2020 He he... Drypper litt diesel i området. Men må få fruen til å ruse motoren litt så man ser. Tett å tørt på tomgang. Tilsynelatende normale verdier. Pumpen leverer trykk også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2020 Tja....... Diesel filteret sjekket, og da må man bare innse at kunst strykket med å koble to av slangfene feil, har skjedd. Den ene blå, var koblet på rørert med restriksjon( det knøtlille hullet) Som nevnt, så har eg kjørt siden august med nytt filter uten problemer. Iflg en tråd på UK forumet, vil disse tingene skje ganske så kjapt, men her tok det altså noen måneder. Så case solved. Bare synd man måtte engasjere så mye folk å velvilje fra LR folket ,. Nå skal det bare byttes til metall nippler og retur slanger og på alle injectorene. De er begynt å bli litt morkne, så den ene svetter litt nå, ser eg. https://www.ebay.com/itm/Land-Rover-Discovery-2-7-Diesel-Injector-Leak-Off-Connector-Kit-Siemens-6-Cyl/272122431274?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Takker for alle tips å bistand. Håper tråden kan bidra til noe positivt for oss D3 eiere. Blir en test tur til Gudvangen, iløpet av uka. For å hente tilhenger . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 Bra du poster løsning! Satser på at prøveturen går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2020 Vel.... posting av løsning , den satt litt inne da, noe flaut å greie få til dette da... he he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 Hah! Ikke første og ikke siste. Bra du fant feilen sier nå jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. oktober 2020 Del Skrevet 15. oktober 2020 Kanskje derfor D4 har skrufilter Glad jeg slapp å koble fra ledningene oppunder der i hvert fall Bra du fant årsaken i hvert fall. Alltid kjekt å vite hvorfor noe har skjedd!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.