oggioffshore Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Som noen sikkert har fått med seg. Ble det plutselig injector utfordringer på veien. Noen som har byttet hatt utfordringer med lekkasje på retur linjen, slanger hopper av. Hvorfor blir det for høyt retur trykk. Fått overhalt dyser, pris kontra nye. eller kjøpt brukte og satt i. Hvor lenge er forventet levetid. Har muligens noen på finn. Leser at feil på 1,gir mulig feil lesing på flere. Har tydelig lekkasje på bakerste injector v side. Ser ut som at det drypper fra plast hylsen slangen er presset inn på. Kan diesel tilsetning stoff, injector rens være mulig årsak? Hev på en boks fra LM for en el to tanker siden. Topper opp tank med 30 liter før vi startet og av vane, helte eg på noen milli liter med prolon tilsetning, den har eg brukt noen år. Uten å hatt problemer. Så funderte på om en miks kan ha noe å si, dvs om det viser seg at 4 av dysene er gåen. Masse spm og funderinger. Men få svar. Får kanskje bilen hjem. Og prøver få ut injectorer til service. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Har du solgt delemotoren? Så du kan ikke stjele dyser derfra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Dele motor er 07 model, og antagelig EU 4 motor? Eg tok ut ene dysen på den nå. Så må sjekke nr mot de som eg har. Den ser ut til å lekke ut av plast greien på ene bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Ser på eBay, selges dyser med samme nr. Som dekker 2004 - 2009 modellene. Ser på dele bil, at diesel pumpa ser noe annerledes ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Er dieselpumpa annerledes så er nok delebilen eu4. Ser at LR delepushere selger ulike dyser for eu2&3 og eu4, her f.eks. https://www.jgs4x4.co.uk/discovery-3-2-7-tdv6-eu4-diesel-fuel-injector-oem-vdo/ Hva som er forskjellen kommer ikke klart fram, på bilder ser de veldig like ut, men det går sikkert an å sende en mail og spørre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Ser ut som det skal gå å bruke eu4 injektorer på eu3 motor, men ikke omvendt pga høyere trykk: https://www.disco3.co.uk/forum/eu4-injectors-in-eu3-engine-117517.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Flott, eg har tenkt i de samme baner. Så kommer til å prøve bytte over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Hvilken plastgreie? Returrøret eller selve dysen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Retur røret, er plast sak, som er Klipset fast. Må nye dyser programmeres til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Nei, men slett feilkodene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Men må du bytte dyser om returrørene er ødelagt? Endret 11. oktober 2020 av jorgenht Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er i garasjen Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Hvis man har høyt trykk på returen, vil jeg ha sjekket om det er blitt fortetning i drivstoffkjøler eller filteret på returen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Retur filter, blir det samme som diesel filteret. Er jo 4 slanger inn der... Det ble bytta I sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er i garasjen Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Det stemmer. Men et sted på veien kan trykket bygges opp. Link om return http://www.disco3.co.uk/forum/fuel-system-return-line-popping-off-99350.html lavtrykk teori https://www.disco3.co.uk/forum/robbies-guide-low-pressure-fuel-system-130062.html?highlight=fuel+pump Retur trykket bør ligge på 0,5 bar Sjekk også at dieselfilterrørene er på riktig plass hvis de er byttet. Endret 11. oktober 2020 av Er i garasjen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Hvis diesel rørene er byttet, ville man kanskje opplevd dette tidligere? Tenkte siden det ble byttet for noen mnd siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er i garasjen Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Det var bare noe jeg leste i et forum. De nevnte ikke om de kunne kjøre med det slik. Ser på bildet hvor flow skal gå, men er ikke sikker på hva som er hva. Men siden den ene returen etter den andre datt av, vil jeg tro at det er for høyt trykk. Noen av koblingene på filteret er små, så tror de tetter seg lettere. Endret 11. oktober 2020 av Er i garasjen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Får bytte filteret igjen for å være sikker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 5 timer siden, Er i garasjen skrev: Det var bare noe jeg leste i et forum. De nevnte ikke om de kunne kjøre med det slik. Ser på bildet hvor flow skal gå, men er ikke sikker på hva som er hva. Men siden den ene returen etter den andre datt av, vil jeg tro at det er for høyt trykk. Noen av koblingene på filteret er små, så tror de tetter seg lettere. Takk for bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Sitter å leser meg opp på UK sidene. vet ikke helt kor eg skal begynne egentlig. Men får begynne med det enkleste, måle strømtrekket på LPFP ( low pressure fuel pump) som ligger i tanken. Det kan jo indikasjon på om den er sliten eller ikke. Når bilen har passert 220 t / km, og denne pumpa går hele tiden. Er det nok etterhvert blitt slitne børster. Så trenger man et manometer i området 0-20 psi , cånn ca.... for å måle LP trykket på den " schrader" , bilventilen, som er i bakkant på motoren. den som brukes til å lufte diesel . Må sikkert under bilen å dobbelt sjekke at filter slangene er på rett sted. Men siden det ble gjort i august, og man etter det har vært på samme strekning med campingvogn. Uten å merke noe. Tviler eg litt på at feilen ligger der. Så tenker man at det kan kanskje være greit å bytte alle injectorene over fra delebil, sånn for å sjekke om det blir bedre. Så skal det ringes for å få priser på test/ overhaling av injectorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2020 Kjapp tlf til en av diesel firma her lokalt. Ble sagt at med den km stand, 220 K, var det kun bytte som gjaldt.... Hm Utfordring med å dra opp injector. Er bevegelse i den, men tørr ikke legge for mye press, da det er plast greier under.... Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Får man ikke sånn glidehammer-sett til dyser. Med ”halv pipe” som trees inn rundt også slår du den forsiktig oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Prøvd å la sylinderens kompresjon "skyte" den ut? Det har hjulpet meg noen ganger på andre biler. Legg gjerne et teppe o.l. over så dysa ikke lager ugagn ved landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Det finnes sett for å løsne disse, fungerer supert https://www.lasertools.co.uk/product/6714 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2020 Kom til slutt.... Takk for tips Bytta ene injector. Samme gange, litt ujevn og fusker. 1,2,3&4 Fortsatt dårlig. Tror eg prøver bytte over alle fra andre bilen. I farten finner eg ikke cylinder rekke følgen VID_20201012_114951.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Rekkefølgen står her: https://www.disco3.co.uk/forum/fault-code-help-please-128930.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.