Gå til innhold

kleppe

Medlemmer
  • Innlegg

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kleppe sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Gratulerer med ny bil! Discovery 4 (og 3) har 4 gjengede fester for å montere tilbehør på taket på hver side. Det varierer om det er borret huller som leder ned til disse gjennom den sorte gummilisten du refererer til. Min første D3 var levert uten takrails og hadde gummilist i hele lengden som jeg måtte lage alle 8 hullene i selv. Biler med takrails frqa fabrikk har kun denne gummilisten fra enden av railen og frem til vinduet. Det er uproblematisk å løfte opp gummilisten og se hvor disse festene er, og deretter bore hull i gummilisten når festene er lokalisert. På min nåværende D4, som kom med korte rails, var det plugg i både gummilisten og selve festet fremme over døren. Pluggene i festene virker å være satt i før lakkering og sitter som nevnt over ganske godt. Ellers er det beskrevet ganske greit hvordan du kan gå frem for å finne de fremre festene i monteringsanvisningen til Frontrunner sine racks her http://dealers.frontrunner.co.za/getResource/FittingInstructions/FALD003?download=false Se pkt 2B.
  2. Jeg sjekket ikke datoen på denne og kjøpte en Tune2Air som i annonsen lenket til i posten over. Selger har tydligvis oppdatert annonsen siden 2015, og den modellen de selger nå (WMA3000A) passer IKKE sammen med den 30 pin iPod/iPhone ledningen det også lenkes til. Ikke bare bare å lese ut fra teksten i annonsen da det også refereres til vanlig 30 pin, men kontakten på WMA3000A passer altså kun direkte i Audi og Mercedes og ikke standard iPod 30 pin type gammel. Mistenker litt klipp og lim fra en gammel tekst som omhandler en annen modell av Tune2Air i annonsen. Om noen søker etter en Tune2Air som passer til LR ledningen er det modell nr. WMA1000 Sånn FYI bare.
  3. Felgene mine er 8,5, så 255 passer fint, hadde ikke problemer med kantkjøring på de originale 255/50 dekkene heller. Vet ikke om 255/55 vil beskytte felgene noe bedre, de er jo i teorien ikke noe bredere enn originaldimensjonen og jeg vet ikke hva den bittelitt høyere sideveggen vil hjelpe. 275/45 virker jo å være et greit kompromiss etter det jeg kan se etter å ha googlet relativt mye om AT dekk og dimensjoner til 20" felger til D4. Ikke subbing og veldig nær original omkrets (-1%?). Kunne jeg valgt fritt ville jeg også helst hatt 19" eller 18" til sommerdekkene, men jeg har ikke funnet noen som er villige til å bytte og synes heller ikke det var en stor nok issue til å investere i nye felger.
  4. Ref post om hastighetsmerking over så sier vognkortet i min D4 "S" (180 km/t), hvilket også harmonerer bedre med bilens oppgitte topphastighet. Den er etter det jeg kan lese meg til elektronisk begrenset til 180 km/t. Rart at vegvesenet da velger å skrive inn "V" (240 km/t) i noen sitt vognkort. Kjøretøyforskriften sier at "Motorvogn med totalvekt ikke over 3500 kg og alle utrykningskjøretøy skal være utstyrt med hjul beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for.". En bør kunne argumentere for at Discovery 3/4 er konstruert for en toppfart på 180 km/t da denne sperren er lagt inn av LR. Ellers sier kjøretøyforskriften videre at "Det er likvevel tillatt å bruke vinterdekk (dekk market med M+S, MS, M-S eller"Mud and Snow") når disse er market for en hastighet på 160 km/t eller mer, selv om kjøretøyet er konstruert for en høyere hastighet.". Da de fleste AT dekk har MS merking kan dette være et smutthull. Blir kanskje et tolkningsspørsmål om det er ok å bruke disse "vinterdekkene" om sommeren da. Vet heller ikke noe om hvordan forsikringsselskaper forholder seg til dette. Selv gikk jeg for General Grabber AT3 i 255/55R20. Wrangler Duratrac i samme dimensjon er unektelig hakket barskere, men jeg måtte erkjenne at min bruk ikke kunne rettferdiggjøre dem. I tillegg var GG veldig rimelige og jeg slipper å forholde meg til hastighetsmerking da GG er merket "H" og dermed over det jeg har i vognkortet (Wrangler Duratrac er "Q" merket).
  5. Jeg har hatt Frontrunner grind både på Defender og nå de siste 3 årene på D3. Veldig fornøyd, men ja det blir jo noe støy. Litt flassing av pulverlakken har det også kommet etter hard bruk/steinsprut nå etter 3 år. Ikke noe som gjør at jeg er misfornøyd. Da jeg kjøpte var det mulig å bestille direkte fra Frontrunner i Sør-Afrika www.frontrunner.co.za (Ser at det nå kommer opp priser i EUR på nettsiden deres, kanskje dette ikke går lenger?). Utrolig nok var det billigere enn alle forhandlere i europa/norge. De ga med rails på kjøpet også (Ser ut som det er standard nå). samlet sett kom jeg ut et par tusen kr under pris for bare grind i norge for grind+rails+stige. det var etter at alt av avgifter og frakt var betalt. også inkludert ekstra frakt i Norge fra speditørs mottakssenter på østlandet til Stavanger. Frontrunner var veldig behjelpelige og serviceinnstilte. Jeg har Slimline modellen ikke den nye Slimline 2 som vises i linken din. Ut i fra hva jeg kan se er forskjellen at 2eren er modulær, hvilket virker som en fin oppgradering som gir fleksibiliet for modding og reparasjon. Ellers synes jeg at en fullengde grind både er mer praktist og estetisk enn den 3/4 modellen i linken din. Stige er mer eller mindre must når du har grind, og jeg er middels fornøyd med frontrunner sin. Den er pulverlakkert stål og ruster en del. Mulig original LR stige er bedre?
  6. kleppe

    Hummer H2

    he he he... http://www.collegehumor.com/media/movies/hummerbad.wmv
×
×
  • Opprett ny...