Jump to content
LRforum

pertdfem

LRF Society
  • Content Count

    1,633
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About pertdfem

  • Rank
    Per Olin

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus
  • Interests

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Neskollen, Akershus

Recent Profile Visitors

767 profile views
  1. Ønsker å kjøpe kjettinger som kan tilpasses 265/75/16. Minimum 6 mm og de må være pigget. Gjerne styrekjetting og tettlenket. Holder til i Nes Akershus Per Olin 99697025
  2. Ser at mange av de som bygger om Defendere i USA har kunder med fyldige lommebøker. Bilene demonteres i sin helhet og det meste skiftes ut. Corvette motorer (nye) blir brukt å alt fra bremser til girkasser er tatt fra øverste hylle. Hade vært morsomt om også dette var lov her til lands. (Mener jeg da.) Hade gjerne hatt en Defender med nyere v8 og automat som hobbybil.
  3. Kommer fra Nes i Akershus. Men vi får klare oss uten kjetting denne gang.
  4. Du skriver at den starter og går en stund. Er du sikker på at den ikke bare kjører oppstartsprosedyre (som også lager både varme og røyk) men ikke helt klarer å tenne. Oppstarteprosedyren kan fort ta litt tid avhengig om den starter på første forsøk eller andre. Det ryker og bråker også når den ikke starter helt. Varmerdelen skal bli meget varm og den skal slutte å ryke men gi fra seg varm og klar røyk. Da brenner den godt og rent. Er du sikker på at Webastoen går så kan det jo være at der er noe luft i systemet som gjør at den blir overhetet. Sjekk om den også sirkulerer vannet etter oppstart. Hvis ikke ligger feilen der. Sett også en voltmeter på batteriet under oppstart å mål spenning under hele oppstartssyklus. Varmere trekker en del strøm i selve oppstarten. Jo eldre den er å jo mere sotet den er jo mere strøm må den ha.
  5. Holder en knapp på at brennkammer er sotet, dersom du har nok strøm på batteriet. Åpne varmeren å skru ut brennkammer. Jeg har renset et par ganger å det hjelper som regel. Ligger flere videoer på youtube. Ønsker du problemfri bil så kjøp komplett kammer med glødestav. Grei skruing dette. Torlef Aas anbefales om du ikke skrur selv.
  6. Har planer om å ta med meg unger, grillmat og en Defender. Banen egner seg for standardbil?
  7. En stund siden jeg besøkte forumet å lurer på om noen av dere som fulgt med i timen kunne hjelpe meg litt mht prosjekttråder. Hvem har lagt ut prosjekttråder på temaet Defender Puma å TD5? Ombygginger, montering av livsviktig stasj etc
  8. 1. Ta vekk rust med saltsyre å mek. 2. Harpiks på ren metall. 3. 2 lag med Bengalakk. 4. Linolje eller Sauefett. Sånn gjør jeg det i hvert fall
  9. bytt også stempel. De er som regel rustne å med grader. Liten vits ellers. Smergelduk å puss er ikke godt nok. SYNES JEG.
  10. monter tang på slangen. Skift innmaten i caliperen. Monter tilbake på slangen. Åpne bleedscrew og sørg for at lokket på bremsevæskebeholderen er åpent. La lufta renne ut og pumpe ut den siste lufta. Er i grunn helt rett frem prosedyre det.
  11. kjøpte repset til mine. EwS har på lager.
  12. Er motoren byttet? Hva valgte du til slutt mht utskiftingsalternativ og sirkapris?
×
×
  • Create New...