Jump to content
LRforum

EspenV

Members
  • Content Count

    355
  • Joined

  • Last visited

About EspenV

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Toten
  • Interests
    Husrenovering, jakt og friluftsliv.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bilitt, Toten

Recent Profile Visitors

1,324 profile views
  1. Fortsatt til salgs. Kan få tatt mål på høyden mellom nedre og øvre feste. Jeg vet ikke hvordan de blir i en Serie bil, men har sånn svakt fra husken at på Defender må innerste ca 50mm av setekasse senkes ca 40mm.
  2. Bumper denne
  3. Fortsatt til salgs ja.
  4. Har to stk fremovervendte seter for lasterom fra en Defender Puma. Setene er i farge Black Span Mondus. Brukt, men hele og fine. (Litt støvete.)
  5. Bilen er solgt . Kommer til et trivelig hjem, der den vil passe godt inn, og få akkurat de arbeidsoppgavene bilen er bygd for
  6. Vedkommende bilen var holdt av til fikk dessverre ikke kommet denne helgen. Er fortsatt til salgs.
  7. Reservert frem til neste helg.
  8. Justerer meg ned til 130.000,-
  9. Etter mange runder med meg selv har jeg bestemt meg for å selge min Defender. Litt info om bilen: 1999 Modell 110 Td5. Epson Green. Motor: Justert av forrige eier (ca 5år siden). Står 170hk på ECU, men vet ikke om dette stemmer. Går ihvertfall veldig godt, og billig. Bruker ca 0,9l/mil i snitt. Motor gått 277.000km nå. Bruker ikke olje eller vann. Byttet topp pakning ca 3år siden. Ellers løpende vedlikeholdt med ca 5000km oljeservice intervall, og annet etter behov. Byttet clutch og svinghjul nå i vinter. Montert GKN Overdrive på girkasse som gir et betraktelig lavere støynivå ved hastighet fra 80 og oppover. Fungerer på 3,4 og 5 gir. Karroseri/ramme/interiør: Tok en runde for ca 2 år siden. Ribbet bilen innvendig. Støyisolerte gulv, setekasser, hjulhus, og hele torpedoveggen (Demonterte dashbord). Nye tepper på gulv. Satte inn Puma 2.rad seter. Nye trekk i likt mønster på forseter. Har 3.rad Puma seter som ikke er montert. Brukte originale braketter/deler til dette, med unntak av fremre tverrbjelke hvor benyttet en HUP50x100. Sveiste opp igjen C stolper/terskel, samt dører 2.rad. Dører 1.rad er greie forløpig, men ikke helt bra. Har et par bra dører stående. Litt småbulker, og noe korrosjon på karroseri, men ikke helt ille. Bra vinter og sommerdekk på original alu. (275/75/16). Tenker rundt 150.000,- Lar den ligge her en stund før den går på Finn.no
  10. EspenV

    Clutch bytte

    Se der ja.., det verktøyet har jeg ikke sett før. Fikk holdt igjen ved å bruke et flattjern med hull mot 2 styrepinner... Gikk bra :-)
  11. EspenV

    Clutch bytte

    Leste endel rundt før jeg bestemte meg for girkasse ned. Virket som meningene var veldig delt 50/50. Har 2-søyler, men var usikker på balansen når skulle ha ned kasse, så løftet den opp og satt den ned igjen på 4 bukker under akslingene i stedet. Skulle jeg gjort det en gang til hadde jeg nok gått for motor ut. Bolten til starter løsnet til slutt :-) Går sakte fremover. Hva bruker folk for å holde igjen svinghjulet når skal dra til siste 90gr på svinghjulsbolter?
  12. EspenV

    Clutch bytte

    Takk for svar. Da får jeg bare fortsette å prøve. Har ⅜ sett, og får pipe innpå, men den sitter noe jæ***. Tror jeg har fått med meg bolten over clutchpumpa, men får sjekke en gang til.
  13. Ærede forum Driver å skal bytte clutch på min 99 modell 110 Td5. Valgte å gå for å ta ned gearkasse. Nå sliter jeg voldsomt med å få løsnet øvre bolt på starter. Trenger starter å demonteres før kasse senkes? Har løsnet alt annet og prøvde å senke kassa, men virket som den satt fast i noe. Turde ikke ta i skikkelig i fare for at starten som fortsatt er montert krøllet det til...
  14. Hvis noen skulle passere forbi, og har mulighet til en kort stopp skulle jeg hatt transport på 2 stk Defender dører fra Nittedal (Mys) til Gjøvik/Toten området. Honoreres etter avtale.
×
×
  • Create New...