Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

EspenV

Medlemmer
  • Innholdsteller

    325
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om EspenV

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Toten
  • Interests
    Husrenovering, jakt og friluftsliv.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bilitt, Toten

Nylige profilbesøk

624 profilvisninger
  1. EspenV

    Tips/erfaringer med Austin Healey 100/6

    Takk for tips folkens. Tenkte en liten oppdatering var på sin plass: Bilen var bra og se på utvendig, egentlig helt perfekt for min del; Pen nok til å være stolt av, men ikke så strøken at en ikke tør å bruke den. Men som advart om var det rust som var problemet. Leste på en av de engelske sidene at hvis dørene var trange i overkant når sto på bakken, men gikk bra når løftet på to søyler var det bare en ting å gjøre: Løp! Akkurat slik var denne også . Brukte inspeksjonsjonskamera med lang slange slik at fikk sett inne i hullrommet mellom indre og ytre skall. Der var det flakrust over alt. Skulle jeg klart å brukt denne mye måtte jeg gått på og demontert det meste og det strekker ikke tiden til med for øyeblikket. Med en god dose FluidFilm og noen kvelder kunne den sikkert vært brukt et par år til, og så høyt som disse ligger i pris når de er strøkne hadde det nok allikvel vært et greit kjøp for den som har tid nok, og kunne kost seg med noen år rustsveising. Uansett utrolig morsom bil å kjøre rundt i en dag
  2. EspenV

    Tips/erfaringer med Austin Healey 100/6

    Takk for tilbakemeldinger. Leste litt i går kveld og har skjønt at det er endel skjulte rom for rust ja. Virker som deletilgangen er grei, men noe dyrere en LR Men designet er jo helt rått etter min mening. Hadde vært utrolig kult med Defender på vinteren og en Ah på sommeren Får gå på med lupe når jeg får den opp i bukken.
  3. Har alltid vært fasinert av designet på disse bilene, men har og fulgt med på prisene de siste årene og mer eller mindre slått fra meg at det noen gang ble aktuelt å eie. Nå har jeg plutselig kommet over en '57 modell som kan være innenfor budsjett. Bilen virker i første runde ganske bra, men er nok en del småplukk som må gjøres på sikt. Selger har latt meg få låne med bilen hjem en dag for å ta den opp på bukken og gå skikkelig over før jeg bestemmer meg. Hvis det er noen her som har erfaringer med disse bilene ønsker jeg alle mulige tips jeg kan få..
  4. EspenV

    Setebelter 6-7 sete Puma

    Driver å bygger om TD5 til fremovervendt Puma 6. og 7. sete bakerst. Prøver om det er noe her som har før jeg bestiller fra øya.
  5. EspenV

    Defender 110 Baksete

    Bump
  6. EspenV

    Defender 110 - Hverdagsbilen

    Jeg har stor glede selv av å lese andre sine tråder, så tenkte at det var på tide å gi litt tilbake også. Tenker samtidig på å bruke tråden litt som min egen huskeliste på hva jeg har gjort, og ønsker å gjøre.
  7. EspenV

    Defender 110 - Hverdagsbilen

    Ja, Defender er noe for seg selv. Har hatt mange biler opp igjennom, men Defender er vel den eneste jeg har hatt flere eksemplarer av. Påvirkning fra de tre små gutta hjemme hadde nok litt å si det også. Var en å så på bilen når jeg prøvde å selge i sommer, da begynte 2 av gutta å grine...
  8. EspenV

    Defender 110 - Hverdagsbilen

    Begynte med å demontere bakseter, 2.rad og sidebenker. Dukker selvfølgelig opp litt mer rust når en begynner å skrape på ting, men generelt synes jeg bilen er bra for rust. Skal bytte bjelken til innfesting for 2.rad uansett. Ny type dører står på ønskelisten, men vi får lappe litt på det som er foreløpig. Bjelken til feste av bakseter i forkant har sett sine beste dager. Erstattes av en HUP50x100 bjelke og nye braketter opp mot nye Puma seter. Blir utskifting av skrå del C-stolpe begge bakdører. Det som så ut som litt overflaterust, var bare å stikke skrutrekker igjennom. Bakdørene har den vanlige rusten ved overgangen til vindusramme. Forsøkte meg med pinne apperatet jeg hadde, men det gikk dårlig. Brukt Migatronic Rally ble innkjøpt av en hyggelig kar fra Flisa. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med forsterkningsplata for dørhåndtaket, uten å måtte ta av alu huden. Noen som ha noen gode råd? Dette er der det står pr. i dag. Går sakte fremover, men det viktigste er at dette blir gjort skikkelig slik at det holder en stund. Alt av deler for å bygge om til 7 Puma seter tenkte jeg å kjøpe originalt, slik at denne lille sikkerheten som er beholdes.
  9. Etter flere år med forskjellige Land Rovere, tenkte jeg å lage en prosjekt tråd for arbeidet videre med Defendern jeg har nå. Bilen er en 1999 mod. 110 som jeg kjøpte av en trivelig kar i Trøndelag natt til første 1.mai 2015. Bilen ble brukt som daglig bil frem til høsten 2016, og fungerte bra. Plutselig begynte den å bruke kjøleveske. Etter litt feilsøking og bytte av ekspansjonstank, vannpumpe, kjøleslanger mm. viste det seg til slutt at topp pakningen hadde røket. Var helt avhengig av bil, og gikk derfor bort å kjøpte meg noe tyske greier med plass til 7 stk i. Da gikk det enda lenger før jeg fikk ånden over meg på å gå på topp paknings bytte. Fikk endelig byttet topp pakning i løpet av vinteren 2017, men da familien gikk fra 5 til 6 i samme perioden ble ikke videre utbedringer som trengtes akkurat prioritert. Prøvde å selge bilen våren/sommeren 2017, men var nok ikke villig til å gå langt nok ned i pris (Tror det var underbevistheten som hadde bestemt at jeg ikke skulle selge bilen :-)). Brukte bilen nå og da i løpet av sommeren, og kona bemerket at jeg alltid var i så godt humør etter at jeg hadde brukt Defendern. Dermed ble avgjørelsen tatt om at vinteren 2018 skulle bilen få en skikkelig overhaling. Helt siden jeg kjøpte den var planene å støyisolere, bytte til Puma seter, montere overdrive, og generelt gjøre de utbedringer som må til for at den skulle bli litt mer behagelig enn originalt. : Utgangspunktet
  10. EspenV

    Defender 110 Baksete

    Har et helt og pent baksete, 2.rad, fra en 1999 modell Defender 110 med stoff type Techno for salg. Usikker på verdien på dette, men kom med bud, eventuelt bytteforslag i annet som kan være kjekt å ha til Defender.
  11. EspenV

    Isolasjon & asfalt plater

    Lekt ned 5cm på sidene av sperrene. Skjær til asfaltplater i mellom sperrene og spikre denne med pappspiker fra undersiden/evnt. skjær til remser med undertaks «papp» ( Vempro e.l) som stifter og taper på undersiden av lektene. Putt i 15cm isolasjon før plast underst. Viktig at du klarer å få plasten tett, klarer du ikke det ville jeg vurdert damp brems i steden.
  12. EspenV

    Sveiseapperat

    Har begynt med en skikkelig gjennomgang av Defender, og ser at det blir en del mer sveising enn jeg trodde. Blir litt tungvint å låne med seg fra jobb hver kveld, så hvis noen har et brukandes MIG/MAG apparat stående å støve ned kan jeg være interessert i å kjøpe. Må være 1 fase og beregnet for gass (Ikke fluss tråd).
  13. EspenV

    Alternativ Engelsk :) Mini Countryman

    Høres nesten for bra ut Tore, forsiktig på juleølet nå
  14. EspenV

    Lager avdrager

    Hvis det er noen i Gjøvik området som kunne lånt bort en lager avdrager lik den på bildet under hadde det vært topp.
  15. EspenV

    D3 bremseskjold

    Ønsker å kjøpe å bremse skjold høyre bak til en 2005 D3 2,7 hvis noen skulle ha ett liggende. Espen
×