Gå til innhold

Frode S.

Medlemmer
  • Innlegg

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oppland

Frode S. sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Jeg lurer på tre ting: 1) Gir Land Rover garanti mot gjennomrusting på Defender? 2) Er rustsjekk ført opp som servicepunkt noe sted? 3) Er smøring av hjullagere ført opp som servicepunkt noe sted?
  2. Jeg lurer på tre ting: 1) Gir Land Rover garanti mot gjennomrusting? 2) Er rustsjekk ført opp som servicepunkt noe sted? 3) Er smøring av hjullagere ført opp som servicepunkt noe sted?
  3. Nei, dette er en annen. Hvor mye skal de ha for den dere snakker om?
  4. Hva mener dere er riktig pris? For en '99 Defender 110, Td5, minibuss, 160' km, ok stand, skiftet hjullagere rund baut, takgrind, stige, kufanger m/ ekstralykter, cubby box, litt rust i bakdøra, ni dekk på aluminiumsfelg, Webasto, hengerfeste, stereo m/ CD-spiller, ikke terrengkjørt.
  5. Jeg har en 110 Td5, 1999, som er gått 150.000 km. Motoren har en bankelyd jeg ikke helt forstår, lyden går i samme takt som turtallet. Det smeller ikke akkurat, men det er nesten som den vanlige dieseldunkingen er blitt litt heftigere. Drivverket knurrer, det er så jeg kjenner en vibrering i gasspedalen. Knurringen er lett å høre ved 60-80 km/t, men er nesten helt borte ved 100 km/t. Og det knurrer litt mer når jeg svinger. Tror lyden sitter foran et sted, men det kan være innbilning. Kan QMI være løsningen? http://www.qmi.no/nav.htm
  6. Frode S.

    Alarm

    Jeg måtte bruke nødkoden for å slå av alarmen etter at bilen hadde stått parkert en uke på fjellet i streng kulde. Så nå er den deaktivert. Men hvordan får jeg aktivert den igjen?
  7. Neida. Det dreide seg om bakhjulene. Men det var på forhjulet at lageret satt fast - ikke bak. Jeg kontakter Bilia! Så får vi se. Går ut fra at de ikke lager trøbbel.
  8. Nei, dessverre. I og med at jeg ikke fikk av lageret, var det heller ikke mulig å skifte simringen. Men når jeg tenker meg om, var det dette hjulet Bilia krevde 12.000 kroner for å bytte hjullager på. Selv om jeg "slapp unna" med 9000, skulle jeg mene at Bilia kanskje burde se påsaken en gang til - gratis? Kanskje jeg rett og slett dropper det også, og sjekker kingboltlageret selv. Dermed må jeg vel kjøpe manualen, men Bilia selger vel ikke den spesielt billig heller.
  9. Det var ikke vanskelig i det hele tatt. Ytterdelen satt i spindelen og kunne lett bankes løs med en hammer og en skrutrekker. Men selve lageret satt fast på akslingen og var ikke til å rikke. (Det rimte...)
  10. Jeg har konstatert slark i høyre forhjul og skulle skifte lagrene, men det innerste satt dønn fast. Men det så jo ikke så verst ut, så jeg klinket inn ny slitebane i spindelen og lot rullelageret sitte, men byttet ut hele det ytterste lageret. Men så viser det seg at det fremdeles er slark. Kan det være noe annet enn hjullageret som gir slark?
  11. I Defenderen min sitter det en halvgammel Sony-spiller og to 10 cm høyttalere som er innmontert innunder dashbordet. Dårlige greier. Er det noen av dere som har tips om hvor og hvordan det er best å montere noen høyttalere som det er en god del mer trøkk i? Tenkte litt på en rørbass under baksetet og et par toveis høyttalere der jeg har høyttalerne nå.
  12. Takk skal dere ha, folkens! Nå er dævelskapet avslørt. Det fremre krysset på mellomakselen er most og hjullageret på høyre forhjul slarker - igjen.
  13. Gaute i Garagen nevnte også krysset da jeg fortalte ham om symptomene. Er det mye vanskeligere å skifte krysset enn å skifte et bakhjulslager? Og er krysset dyrt?
  14. Jeg har en Defender '99, minibuss Td5, som nå har gått 124' km. Siden i våres har jeg såvidt merket en økende tendens til risting i rattet, og nylig oppdaget jeg at slitebanen i dekkene på forhjulene er mer slitt på innsiden enn på utsiden. Særlig tydelig er det på venstre forhjul. I løpet av de siste tre dagene har ristingen øket betraktelig, og onsdag skal bilen til forstillingskontroll. Men jeg tror det må være noe annet. Det skrangler i den, nesten som det er noe løst blikk et eller annet sted. Lyden er særlig tydelig i lav hastighet når jeg svinger. Og så rister det som om jeg skulle kjøre på et vaskebrett når jeg belaster motoren i motbakker. Nylig skiftet jeg hjullagrene i bakhjulene. Lageret i det ene forhjulet skiftet jeg ut ved 47' km, og lageret i det andre forhjulet skiftet jeg ut ved 100' km. I går la jeg meg under bilen og sjekket drivakslinger og om det var noe løst noe sted, men fant ingen ting. Men nå er ikke jeg mekaniker, heller. Noen som har en idé om hva dette kan være for noe dævelskap?
  15. Er det denne du mener, pertdfem? Hub Nut Spanner Tool This Hub Nut spanner comes from the UK and is the perfect tool for removing the large hub nut on most Land Rovers and Range Rovers. It measures 52mm across the flats and is essential for when you come to repair hub bearings or seals. A worthwhile investment and a handy tool to have in your toolbox! pris: kr 169,36 kr 210,01 Inkl. moms
×
×
  • Opprett ny...