Gå til innhold

Buggy

Medlemmer
  • Innlegg

    220
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

624 profilvisninger

Buggy sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Hei Odd Det er garantert belegget som har løsnet fra skoen og kilt seg fast. Prøv å "nappe" litt i revers så kanskje det løsner. Hvis ikke må du regne med litt sleggemekk for å få av trommelen. Jarl
  2. Hei Morten. Ganske greie fraktpriser fra Famousfour. Det du ryker på i tillegg er Mva og ca Kr 130.- i ekspedisjonsgebyr for "Tollbehandling" av Posten. Handler stort sett alt jeg trenger der!
  3. Heisann Så vidt jeg husker er det ingen modifiseringer av kjøleystemet på "baksiden" av 1.8 motoren annet enn at termostaten er fjernet fra huset og erstattet av en ring med pakning. Selve termostaten er flyttet foran motoren i nederkant og slangene er endret så "bypassvannet" som går utenom selve kjølesystemet (til varmeapparatet) blandes med det kalde vannet fra radiatoren når termostaten åpner for å redusere termisk påkjenning. Dette skjedde tidligere da iskaldt vann gikk rett fra radiatoren og inn i toppen når termostaten åpnet. Har en TD 4 og der monterer man samme slangevarmer ved oljekjøleren i forkant av motoren. Det eneste jeg har observert er at hvis bilen står med nesa oppover i oppkjørselen sirkulerer ikke vannet så jeg har allerede "stekt" ett element! Står den med nesa nedover fungerer det utmerket med varm motor som resultat, ingen gløding selv ved -15 og lunk i varmeapparatet. Har full "warm up" med automatisk timer, lader og vifte og er godt fornøyd! Tror prisforskjellene er marginale. Kjøpe min på Torshov da jeg kunne nyte godt av 15% rabatt pga. medlemskap i Norsk Land Rover Klubb! Jarl
  4. Hvis du har originalmontert hengerfeste vil blinklysindikatoren for tilhenger alltid blinke en gang ved bruk av blinklys... liksom for å indikere at den virker!? Med henger tilkoblet vil den blinke i takt med blinklyset. Gjør den ikke det har en blinklyspære på hengeren gått! Jarl
  5. Hei Dere har fått med dere denne? Det er grader Celsius det er snakk om! Skal Converteren tømmes må kassa ut, det er eneste måten å komme til tappeskruen!! Ellers er det minst fire fem "flush" a 4 -5 liter som gjelder. Tror ikke dette "tilbudet" gjelder JATCO kassa som er litt spesiell... Men for all del! Spør om de kjenner kassa. Den sitter i LR, Rover 75, Enkelte Nissan og VW Sharan. CAUTION: The gearbox fluid level must only be checked when the temperature of the fluid is between 35 and 45. The reading obtained will be incorrect if the fluid is outtside this temperature range! Jarl
  6. Heisann Nesten ikke turbolyd på Td4 i det hele tatt! Så vidt hørbar i køkjøring langs autovern med vinduet oppe akkurat i det man trår på gassen for å følge køen... Jeg har hørt et rykte om at godt hørbar turbolyd kan skyldes tett veivhusfilter. Det kan kanskje noen andre bekrefte?? Det ligger flere lenker om dette filteret på forumet. Med mindre du allerde har skiftet dette så bør du gjøre det uansett for å være på den sikre siden da tett filter kan føre til totalt motorhavari ved at trykket presser motorolje ut i turboen som motoren tenner på... da er det bare å stikke og vente til det smeller!! Som regel blåser peilepinnen ut og hele motoren oversprøytes med olje... som kan ta fyr! Sprekk i slanger gir gjerne en vesende lyd som øker med ladetrykket. Nedsatt motorkraft gjerne kryddret med kraftig svart eksosrøyk... Jarl
  7. Heisann Det er 2 givere på en 2000 mod 1.8 En til Engine Control Unit som styrer kontrolleneheten til viftene (2 hvis AC) og en til instrumentet. Litt rart hvis temp måleren viser riktig og bilen koker allikevel... Jarl
  8. Helt riktig! Pierburg har en lavere signalkurve enn Bosch da virkemåten er helt forskjellig! Selv om det er påstått at det finnes en Pierburg som er kompatibel til LR er dette ikke riktig. BMW Byttet fra Bosch til Pierburg på et tidspunkt med tilhørende oppgradering av motorstyring da Bosch har begrenset levetid og gir de symptomene vi alle kjenner så godt etterhvert... LR har ikke samme motorstyring som BMW og derfor fungerer det ikke med Pierburg uten en "boks" som forsterker signalene. Jeg har Pierburg og "boks" uten bekymringer... Jarl
  9. Heisann Lyd / uling, lat motor og høyt forbruk kan tyde på sprekk i en av slangene til intercooler. Hvis den ryker svart i tillegg så... En forholdsvis vanlig feil. Jarl
  10. Jeg kan love at du vil merke hvis vacuumpumpen ikke virker... Du har ikke servobremser lenger!! Jarl
  11. Eller enda værre... Motoren kan begynne å suge olje som presser seg gjennom turboen som den så tenner på! Du klarer ikke å kvele den og det hjelper ikke å skru av tenning. Motoren ruser opp ukontrolert i et hav av blå røyk til den raser totalt!! Har sett en BMW 520d gjøre dette på E18. Eieren løp og mesteparten av motoren ble liggende igjen på bakken når det smallt og røyken hadde lagt seg! Jarl
  12. Så å si umulig å få ut uten at den blir skjev, bulket eller ødelagt og dermed ikke tett. Jarl
  13. Hvis ECU skal programmeres opp igjen er det en tur på merkeverksted da dette er knyttet opp til VIN nummeret og må utføres med TestBook som er LRs originale diagnoseboks... Har du fjernet trimboksen skal ECU lære seg opp igjen med de "nye" parameterene. Er det derimot noe annet som ikke fungerer (sensorer, turbo, slanger, vacuum, MAF, drivstofftrykk) som gjør at ECU ikke kan arbeide innenfor det som ligger i det faste programmet vil den innta en failsafe mode, sette ned motorytelsen og lagre en feilkode for å indikere problemet. Ikke alle koder gir lys til motorfeil lampa! Programmet i VCU er lagret i en sk. EEPROM og vil ikke endres på noen måte selv om den er strømløs eller kobles ut av bilen. Den virker KUN på din bil pga. startsperre og kommunikasjon med VCU (Vehicle Control Unit) under passasjersetet. Ved "chiptrimming" kopierer de programmet fra din bil, endrer motorstyringsparametere og legger dette tilbake samtidig som de beholder en kopi av det originale. Jarl
  14. Riktig som du sier: Bremser, EGR og Turbo. En Diesel har ikke undertrykk i manifoilen og er derfor helt avhengig av en mekanisk pumpe spesiellt til servofunksjon til bremser. Vacuumopptrekk av fortenning er nok forbeholdt "gamle" bensinslukere... På en moderne Diesel styres dette elektronisk gjerne med flere innsprøytninger pr. tenningssyklus avhengig av temperatur, gasspådrag ++++ for å redusere "kakling", utslipp og forbruk. Jarl
×
×
  • Opprett ny...