Gå til innhold

Knut Westvig

Medlemmer
  • Innlegg

    116
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Bodø

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bodø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Knut Westvig sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Gode tips... bilen står i garasje et par dager før vi fortsetter leitinga, nye klips/stolpe er iallefall bestilt fra UK...
  2. Oppdaget vann under matta på passasjersiden. Sammen med mekaniker ser vi at det ikke kommer inn vann via takluka, takluke kassetten er ok og dreneringsslagene i forkant av luka er byttet. mekanikeren mener det trenger inn vann et sted fra øverst på frontruta (original) og nedover....ikke antydning til fukt i tak trekket, eller selve stolpen. Sjekker nå at limet som er brukt (i sin til 2009mod) fortsatt holder, altså avdekke om det er lekk frontrute. Ser det er noen tråder om vann inn, men det er stort sett taklukeproblematikk.... Noen erfaringer/tips der ute? Ledningsbunten(e) og koblingspunktene som ligger under matta på pass.siden er vel ikke spesielt glad i fukt over tid. hilsen Knut i Bodø
  3. Hei Er det noen som har et telefon nummer til LR butikken? Har bestilt varer, men får ikke noe bekreftelse på mottatt/sendt...hadde vært kjekt med en "stemme i andre enden" Noen som vet?
  4. Hei Kjøpte en ALTOX Wbus-5 enhet i januar 2018, fungert 100% fram til i forrige uke da dn plutselig ikke ville svare på mine meldinger, ingen kommunikasjon Har gjort følgende: Sjekket at webastoen fungerer - og det gjør den Sjekket med Telia at abonementet var aktivt og at SIM var ok - det er det Tatt ut enheten, "rista den (spøk) satt i. Ingen respons - er det noen der ute som har opplevd det samme? ...og hva kan eventuelt gjøres. Enheten ble kjøpt hos LR butikk, har sent epost dit (igår) men foreløpig ikke fått no respons.
  5. Fe Har over noe tid mistet motorkraft og fått opp enignie system fault, kommer og går med ujevne mellomrom - kanskje en tendens til at dette oppstår et par min etter start på morran. Motorkraft kommer tilbake, ved å sette gearvelger i N og slippe opp gass.... NB; ikke no lyd eller lysvarsel - kun tekst Følgende rapport fra verksted (Auitoligic Quick test report) Engine control module - one fault present All terrain control module - invalid data recieved from engine control module/powertrain control module (U 0401) (de finner ikke ut av dette) EGR tatt vekk/programmert bort "Opti fil" installert av verksted - de mener dette må til når du tar bort/programmerer bort EGR. Ny luftkompressor - ventilblokk foran Ny styringsenhet for automatkasse Nytt batteri - + og - sitter som de skal (NB har vært litt løs + pol) - ladespenning OK Bremselys sjekket - ny bremselysbryter Ny turbo og ny slange til turbo - (fant sprekk) MAP-sensor, bytttet Ikke noe vannlekkasje Ikke noe svart røyk - bilen er kjempesprek, ellers og responderer godt. Dette er jo et tema som går igjen både i dette forumet og i UK bl a. men til liten trøst! Noen som ser noe her som jeg ikke ser?? Glemte å nevne at detter er en D3 2009 HSE , nettopp runda 200.000
  6. YMK, denne slangen ble skiftet for 1 mnd siden, vi trodde en stund at det var problemet - men dengang ei...... Bremselys sjekket, bremselysbryter skiftet....
  7. En fullstendig autologic rapport viser nå at feilmeldingene skyldes en defekt i den elektronisk styrte motoren på bakdifferensialen, dette gir flere følgefeil; luftfjæring ute; spesialprogram off ++, ny motor er på vei fra UK, DHL Express ... så får vi fortsette å forske på hvorfor bilen mister motorkraft, det spesielle er at det «går over av seg selv» noen ganger - gutta på verkstedet tenker «softwarefeil» i forb med Blending av EGR, slik som Vidar kanskje er inne på, er da alternativet å reversere hele greia og reetablere med nye EGR... jorda ferie(tur) med bilen nærmer seg ...
  8. Eksosen er normal, bilen går som «ei kule» mellom slagene... skal denne klaffeventilen/ Butterfly være fjernet når egr er blendet ?
  9. "butterfly"...litt usikker på hva det betyr - kan du presisere, blendinga ble forøvrig gjort på verksted.
  10. Ferien står for døra, biltur til Danmark neste onsdag, og så er helv....løs Har over noe tid mistet motorkraft og fått opp enignie fault system, kommer og går - kanskje en tendens til at sit oppstår et par min etter start på morran. de fleste gangene kommer motorkraft tilbake uten at jeg gjør noe, andre ganger bremser jeg ned og så blir det borte og andre ganger igjen har jeg stoppet, tatt ut nøkkel og feilmld borte. Følgende rapport fra verksted (Auitoligic Quick test report) Engine control moduke - one fault present (her fant du ikke ut mere) All terrain control module - invalid data recieved from engine control module/powertrain control module (U 0401) I går kjørte jeg webasto i 25 min, bare for å starte den - da kom det HDC fault, special programs off transmission fault opp. denne modulen skal jeg ta ut og sjekke kontaktene på Har vært innom verksted for å få sletta feilkode, det fikk de ikke til. De siste dagene har jeg og registrert at bilen har vært litt lav på høyre hjørne foran. Følgende er gjort med bilen den siste tiden: EGR tatt vekk/programmert bort "Opti fil" installert av verksted - de mener dette må til når du tar bort/programmerer bort EGR. ny luftkompressor - ventilblokk foran ny styringsenhet for automatkasse ny innmat i webasto - styres via app på mobil nytt batteri - + og - sitter som de skal (NB har vært litt løs + pol) bremselys sjekket - ny bremselysbryter ny slange til turbo - (fant sprekk) MAP-sensor, full av dritt, prøvd å rense (har bestilt ny) Dynamo lader som den skal Så her er litt å ta tak i, skal prøve å "presse meg inn" på verksted i morra.... Er det noen der ute som ser noen sammenhenger så meld fra... Det vil bli en stor nedtur hvis vi må krype til korset og leie bil ......
  11. Jschille: Her er det kanskje noe i forhold til støv slik du beskriver, tar det med til verkstedet; noen fler som har noen tips.......
  12. Hei, takk for svar: ingen feilmeldinger, verkstedet har en oppegående mekaniker (lykkelig eier av samme type bil) han har prøvd å justere Høyden via diagnose, men der er det ingen respons ...dette er en del av problematikken (posten ble så lang at dette poenget ikke kom med i starten... )
  13. Vår eiegode D3, 2009 mod er rett og slett «vrangvillig» med atypisk adferd som følger: bilen er for høy bak og for lav foran, såpass nedlegge foran ( likt på begge hjul) at vi byttet ventilblokka foran (verksted) - Good to go... not! Neste dag, lav foran, innstigningshøyde, (for) høy bak... Har gått gjennom en hel prosedyre, gjortvendel målinger/avledninger på høyde (målt fra senter hjul til underkant skjerm) som følger. 1.bilen har stått i ro i to døgn, følgende høyder måles: BAK: VS: 46,5 HS: 48;5 FORAN: vs, 42 cm, hs 43. 2. Vrir om tenningsn; 4x4 info viser standard høyde, ingen feilmeldinger 3. Starter opp, bilen forblir i samme høyde (pkt 1) trykker hev en gang, ingen respons med 4x4 sier: off road modus, det blinker i senkesymbolet v spaken 4. Trykker hev 1x til, 4x4 info sier: standard følgende høyde måles nå: BAK: vs 53 cm hs 52 cm FORAN: hs 46 vs 46 5. Trykker hev 4x4 info sier: offroad mod, høyden er nå: BAK: vs 57 cm hs 58 cm FORAN: hs 50 vs 51 6. Trykker senk, går i standard høyde, samme som pkt 4. så når jeg står opp i morra og sier hei til discoen er den nok tilbake til innstign høyde foran og for høy bak.... .. denne ble laaaang men har prøvd å være grundig, ja kompressoren virker, den siger høvelig likt foran, den er for høy på «hekken» kjære verdens beste forum; What can we do?
  14. Vært lenge borte nå, bilen er ikke fiksa, knakkinga er det fortsatt men nå er delen kommet - blir montert på mandag. Har du noe tilsvarende «Totveit»....?
  15. Takk for tips - bilen skal inn på verksted i mora (egentlig for å montere en gsm Altox styring til webastoen) skal melde hva du har foreslått så får vi se og du skal få tilbakemelding.
×
×
  • Opprett ny...