Gå til innhold

Rudeboy

LRF Society
  • Innlegg

    1 545
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kamp Heumensoord
  • Interests
    Har 1 stk Shaun the Sheep Land Rover og no' Matchboxbiler - er dette det nærmeste jeg kommer å eie Land Rover ??

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 424 profilvisninger

Rudeboy sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Ahoy ! Fikk du gitt bort Hippoen eller er den fremdeles up for grabs ? Kan muligens stille med en whisky og vrakpanten, men spes mer veit jeg ikke om jeg pr dato har.

     

    Gamlebyen innerst i Viken.

    1. Vis tidligere kommentarer  2 andre
    2. JTB

      JTB

      Den er ikke kjørbar i nåværende stand. Har ikke egnede bilstropper, men kan være behjelpelig med å få den i gang eller på tralle.

      Du kan gjerne ringe meg eller sende SMS, tlf 45002323

    3. Rudeboy

      Rudeboy

      Fikk blankt avslag på å parkere denne der jeg til nå trodde jeg skulle kunne ha bilen.

       

      uten parkering kjenner jeg at jeg sliter.

      ser rett og slett ikke for meg at det lar seg gjennomføre.

    4. JTB

      JTB

      OK. Takk for at du sier fra

  2. Der sier vi har dekket krav til svar. Ekspedisjonen avlet en eminent bok "First Overland" som skildrer forberedelsene, ferden og litt til. Det kom en 50årsjubileumsutgave av boken hvor sir David Attenbourough har forordet, den kan foresten anskaffes via et nettsted oppkalt etter en Søramerikansk elv. En gjeng på hhv fem Cambrigdestudenter og en Oxfordian fant på at de skulle kjøre langt avgårde. Før det var for sent. Med den annen verdenskrig i minnet, Koreakrigen enda friskere i hug så fikk de sponsorer både her og både der - begge kjøretøyene var flunkandes nye (1955) Land Rovere og de ble modifiserte før avreise såvel som underveis. Jerrykannene foran var et stunt en av sponsorene kom med, man kan jo håpe gjengen slapp både malaria og muskelkramper som følge av teksten (nuvel) på kannene. De tok seg via ferge til Frankrike, var innom Paris før de rattet seg vei igjennom Tyskland og Østerrike før de kom til Jugoslavia (dere som er født etter dato får google stedsnavn i boka). De besøkte flust av steder og dit jeg så langt har kommet i boka, er de påvei for å forevise bilenes kapasiteter ovenfor shahen av Iran. Som nevnt ble denne ene bilen, Cambrigde, er det vel, igjenfunnet på St. Helena og tatt hjem etter et langt liv. Bilene ble fraktet fra destinasjonen for ekspedisjonen mens ekspedisjonsmedlemmene valgte fly hjemover. Subjektivipedia skildrer mer her https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_and_Cambridge_Far_Eastern_Expedition Premie er å få legge på en vedkubbe til på treffbål ved første passende anledning. Det gjelder dere begge. mvh Yngve
  3. Hei. Det kan godt være denne her, ettersom man sliter noe med å vite hvor tvillingen kjørte hen. Jeg ble obs på det hele via Facebook selv om jeg kjenner bilene fra annet steds hen.
  4. Vær hilset, takk for sist og godt nytt år til dem som trenger det. Snublet over denne her, her om dagen. Og siden man nå engang liker slike ting så kom jeg jaggu på at jeg har jo profilen her (selvsagt) og en dag i framtiden har jeg mer enn en fembolts LR seriebil (modellbilen fra Shaun the Sheep). Men til tema, da! Denne her ble funnet på St. Helen en tid tilbake og fraktet tilbake til øyriket for resteaurering. Den har, om ikke annet hatt en tvilling. For å pirre litt i nyskjerrighet, så står det Oxford & Cambrigde Far East Expedition på dørene, og blå jerrykanner har sine særegne navn - Gin og Tonic. Dens tvillings skjebne er noe mer diffus. Hva kan så dette være for en seriebil ? Den er en 1955-modell. mvh Yngve
  5. Nja, Volkswagen transporterplatform i fjerdegenerasjon, Type 4, kunne du få som 10-seter og også med 204bhp (V6, ikke til forveksling med VR6 (som er "bare" 150'ish bhp). Det er vel Type 5 og 6 det er skåret ned til bare syv seter men når tyskern kaller multivan for limousine så må vel det være greit, det innbyr på romslighet for alle som sitter bakover. Det nevnt, så finnes det både Caravelle Business og Multivan Business og da snakker en bil å jobbe ut fra, sånn kontormessig. Skinnseter, captain seats unntatt baksetebenken, kjøleskap, ørten 12V-uttak und zu weiter. Skulle jeg hatt meg Multivan med hardtop så ville jeg lett etter en V6. Men det er jeg ikke på leit etter, for tiden går det i å ratte diverse Vespas og en VW California Coach syncro - sånn til jeg får meg ånkli bil
  6. Uhm, jeg kan jo svare når jeg er pålogga.. Vippetak ble nei nei og fy fy rundt 2009, trur jeg det var (samtidig med at kufangere ble det) og det er vel rundt der og bakover i tid man vil måtte finne seg campere av denne fornuftige løsningen hvor en kommer seg inn i garasjen. Multivan får du enten med 151hk TDi eller 102hk TDi og syncro, denne Puch/Steyr-løsningen for firehjulstrekk. Det går an å bygge opp syncro på en 151hk men tyskern mente at stikkakslinger ville gå mer sund med for sterk motor, uten at jeg helt ser noe poeng med det - er ikke stikkakslinga ment å gå før annet og langt dyrere deler ryker, da ? Multivan er regga for fem, California for fire.
  7. Rudeboy

    Turpåhjul

    -Nei, det behøver vi jo ikke http://turpaahjul.com/forum/search.php?searchid=116
  8. Hender seg disse Bosch elektrodiesel-sjappene har Eber-tjafs eller i det minste kan rekrivere denslags deler. Har både vann- og luftvarmer i Californiaen og jaggu! Ingen av dem virker fordi de ikke har blitt kjørt lenge nok, de soter igjen ved for korte turer. Vannvarmeren skal moddes slik at jeg både kan slå den av (tvangsstenge den), ha temperaturføleren tilkoblet (kaldere enn 5'C) og tvangsstart-funksjon. Luftvarmeren baki bilen har disse funksjonene i annet display. Ellers er vel Eber rimeligst via e-bukta som andre allerede har nevnt, og det uavhengig i om dissa eminente varmerne står i Land Rover (se, relevans for forumet !) eller andre biler.
  9. Rudeboy

    Biltelt

    Leier 20-foter av OK lagerservice, trur det er kr. 1.530,- pr mnd og ingen prisstigning ved nyttår (denna gangen). Aberet er at der vil ikke klær være vinteen igjennom, med mindre man skulle finne på å koble tørrluftsystem - guess how I know
  10. Delt på Facebook. Kan jo hende noen slumper til å lese delesatsen du la ut som jeg delte.
  11. Bårevogna gikk for 6k fra menigheten i nord som solgte den "sivilt". Jonas i annonsa er oppkjøper, og har definitivt satt sin pris på kilometerkostnaden fra turen opp for å hente den svarte bårehengeren.
  12. Freelander har vært i Camel Trophy. Ferdig snakka
  13. Har, to nøkler og gode greier. Driver for tiden og leter opp de to siste bøylene som skal gripe om eksempelvis Thule Squarebar-bøylene oppå taket men jeg ser for meg boksen må gå. Brei såpass som slik at dersom du setter boksen helt til høyre skal du få plass til kayak på venstresia av taket men da er takflaten omtrent dekket.
  14. Rudeboy

    Turpåhjul

    Marrokansk ett-ellerannet som angivelig står bak ? Husker ikke hva det sto da jeg sjekka innom tidligere idag. Harald er på saken.
×
×
  • Opprett ny...