Gå til innhold

CiscoDisco

Medlemmer
  • Innlegg

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stavanger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

CiscoDisco sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Alle, beklager to ting; det ene er at jeg plutselig kom i skade å poste to innlegg av samme type (aner ikke hvorfor, ei heller hvordan jeg får slettet det). Det andre er at jeg ikke viste meg her inne igjen, noe som helt enkelt skyldes en frastjålet PC og dertil tilhørende passord i hauger og lass.. Men; nå er bilen delvis reparert. Det viste seg å være gørr i ECUen samt en skikkelig middelmådig dieselpumpe som måtte skiftes. Kred og takk til Sandnes Bilverksted/mekonomen som fikset biffen. Når det kommer til min andre utfordring med gearhendel som er litt vrien å få i revers, tipper jeg utsagnet om XYZ switch høres fornuftig ut. Det har dukket opp en M + S innimellom, og jeg ser vel ikke vekk ifra at det kan være en sammenheng der..Jeg har prøvd å tråle forumet etter tråden som Landreas refererer til om overhaling xyz, men finner den ikke. setter umåtelig pris på om noen har linken tilgjengelig og kan lime inn er dette noe jeg bør klare selv, tross litt begrensede mekkekunnskaper? (nivået er; skifter luftbelger/bremser, fikser/overhaler taklukemotor..) /Espen
  2. VBF, litt fortvilet, etter å komme hjem fra en uke på utenlandsreise og bli henta av kona i Discoen (2a, 2003) hvor hun starter med å si "den starter ikke når gearet står i "P"). Deretter kommer det også frem at gearspaken er litt "vrien" å få i "R" etter at den har vært i "D", selv om det går helt fint når en bruker litt mer makt enn vanlig. Jeg stusser litt over kommentaren hennes, men setter meg inn i passasjersetet (!) og lar meg bli transportert hjem etter at hun starter opp med gear i "N". PÅ vei hjem stusser jeg litt over ukjent lyd i motoren, og ikke minst at konemor kjører forsiktig. Jeg spør hvorfor hun kjører så sent, og da kommer det frem at hun også synes bilen går veldig tregt om dagene.. Jeg overtar rattet og kjenner at det knapt nok finnes kraft i motoren, spesielt over 2000 Omdreininger. den skifter OK fra 1 til 2 gear, men når den skal opp i 3. sliter den da den ikke oppnår turtallet som skal til.. (eller noe sånt) Så spøsrmålet er: Har jeg en turbo som har tatt kvelden, eller kan dette ha noen som helst sammenheng med det som skjer i gear-kassen min? Jeg frykter jo selvsagt at det både er en begynnende kaputt Gearkasse, samt en turbo som må byttes og dermed en god del store lapper som må skifte eier.. Noen som kan ha vært borti dette, og bistå med noen korte innspill? På forhånd, tusen takk! Forøvrig er KM stand på Discoen ca 150K , så det er definitivt mye bil igjen her... /Espen
  3. D2 funker jo bare... for mitt vedkommende, som definitivt ikke er/har vært vant med å ha mekke-hender har det vært viktig med to ting: Et godt og troverdig verksted å henvende seg til når oppgavene blir for store + verdens beste forum Verkstedet har jeg enkelt funnet frem til via VBF, nemlig Sandnes Bilverksted. Verdens Beste Forum hadde jeg egentlig funnet før jeg gikk til innkjøp Så - etter min anskaffelse av min D2a 2003 mod, var det egentlig bare å begynne å bruke, etter beste evne. Det er en fantastisk bil, og jeg har lært meg mer om bil på de siste 2 årene enn jeg har alle foregående år - og det via VBF. Av ting jeg har måttet ta meg av, har det stort sett være dagligdagse småting; Vindusviskermotor (fikset selv), Luftfjæring bak (fikset selv), Endeledd + hjullager (fikset av verdens beste verksted), pumpe til stigtrinn bak (fikset selv), nye seter foran (pga varmetråder som var gått - fikset selv). Forøvrig bare virker den, alltid! Utfordringen min med disse bilene er at jeg gjerne skulle hatt noen krefter ekstra.. det gjør at jeg i disse dager lukter litt på et par år nyere D3, men da kun pga HK.. Forøvrig kunne jeg kjørt min D2 til graven Lykke til med valget!
  4. ....forøvrig er det lov å komme med noen fornuftige (og realistiske) bud
  5. Og jeg skjønner nå, etter utallige PMer, at jeg burde nevnt et par ekstra ting helt innledningsvis: - Bilen befinner seg i Stavanger - Bilen er TD5
  6. Hei der! jeg hadde tenkt i området 180´- 200´, men vi blir alltid enige om pris (har jeg hørt noen har sagt en gang... )
  7. Vurderer å selge min praktfulle D2a. Bilen er kjørt pent av alle, med alt for lite terrengkjøring dessverre.. Nå har den rullet ca 140.000, og fremstår som et særdeles flott eksemplar (ok... kona synes den er svær... så hun kjøpte Fiat 500 som vi kunne ha baki) Grunnen til at jeg nå må vekk med den, er at sykkelen kaller på en kropp som skriker etter mer trening.. ja, jeg vet: jeg kunne hatt bilen fremdeles, men "noen" mener den opptar for mye av garasjen - og ja, den har hatt fast plass i lukket garasje, både på jobb og hjemme! Bilen har vært og er fremdeles helt feilfri. Nye sommerdekk i fjor, og fikk da også bestilt inn orginale felger (18'') som på ett eller annet vis hadde forsvunnet fra forrige eier. Den kommer også med 4 piggdekk på alufelg (orginale LR felger det også). Legger inn et par bilder, men skal få tatt flere om noen ønsker det..
  8. Hvis du ikke lykkes med å få tak i kan jeg sende deg min etter at jeg er ferdig.... du får holde oss oppdatert
  9. Fantastisk!! Jeg sender deg PM med adresse. Men tusen takk for innsatsen!!
  10. Den ser lik ut som denne: http://www.4muddyfee...bnpt3a3juosin07 Og er merket med "B"
  11. Tenkte jeg skulle ta opp denne tråden igjen, da jeg har vært avlogget en stund nå.. Felgene er fremdeles tilgjengelige for de som ønsker et ekstra sett...
  12. Hei! Lurer på om der er noen som vet hvor jeg kjappest får tak i en slik "nøkkel" til låseboltene jeg har på hvert hjul. Min forrige bolt, som forøvrig er merket med "B" sprakk på flere steder i forrige uke, så nå kjører jeg rundt med 1 pigg og 3 sommerdekk.. interessant nok i seg selv, i og for seg... men dog.... Evt noen i Stavanger/omegn som har en liggende jeg kan låne? pft
×
×
  • Opprett ny...