Gå til innhold

Håkon Y

LRF Society
  • Innlegg

    540
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ås, Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ås, Akershus

Nylige profilbesøk

1 463 profilvisninger

Håkon Y sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. I tillegg til beskrivelsen så er det et startsperreproblem og ACE oljelekkasje som har medført at ACE pumpen er gåen. Send gjerne PM med telefonnummer
  2. Denne bilen står på verksted ved Strømmen og er til salgs som prosjekt eller delebil. Ta kontakt hvis du er interessert så blir vi nok enige om en pris.
  3. Er du fortsatt på jakt etter Disco 2? Hilsen Håkon Y
  4. Hei Sønnen min er ferdig som student i Trondheim og ønsker plass til noe baggasje og pikkpakk i uke 26. Alt av interesse Hilsen Håkon telefon 48295726
  5. Dette er fortsatt ikke løst. Jeg får deaktivert startsperren med EKA prosedyren og motoren starter som normalt. Når jeg stopper slår startsperren inn igjen og jeg må kjøre EKA nok en gang. Knappene på nøkkelen ser ikke ut til å ha noen virkning verken på låsing eller startsperren, selv om rød LED lyser. Jeg har nå lånt en nanocom og skal se på programmering av nøkkel. Systemet har kanskje "glemt" nøkkelen. Men det forklarer kanskje ikke hvorfor startsperren slår inn gang på gang. Frykter også at det kan være noe galt med enheten som kommuniserer med nøkkelen. Noen som har erfaringer med dette?
  6. Til Lafterolf: Jeg er klar over at jeg trolig har ødelagt ACE etter lekkasje. Kjørte ikke langt etter at lampen lyste men skaden kan nok være skjedd som du beskriver. Vil uansett prøve å få løst startsperreproblemet først. Jeg låste med fjernkontrollen (nøkkelen) sist og siden denne ikke virket låste jeg opp med nøkkel og utløste alarmen. Det er derfor jeg lurer på om nøkkelen og bilen kan ha mistet kontakten med hverandre på et vis. Hva er vitsen med denne rutinen hvis du uansett ikke kommer videre? Ledningsbrudd i døren ville vel hatt som konsekvens at EKA rutinen ikke hadde latt seg gjennomføre som beskrevet i manualen med 2 tut som kvittering, eller er det andre ting som antyder at jeg har ledningsbrudd i døren.
  7. Hei Startsperren har slått inn av uviss årsak på min gamle 2000 TD5. Har riktig EKA kode og systemet kvitterer med 2 tut etter å ha gjennomført nøkkelvridningsrutinen. Ifølge manualen skal startsperrelampen blinke i 5 minuttter med ett blink hvert annet sekund, men hos meg blinker lampen mye raskere og slutter ikke etter 5 minutter. Den slutter ikke å blinke i det hele tatt. Åpning av dør med nøkkel utløser alarm hver gang og låsing med nøkkel kutter alarmen. Det er nytt batteri i nøkkelen og det lyser når jeg trykker på knappene, men ingenting skjer med sentrallåsen når jeg trykker. Har nøkkelen og bilen mistet kontakten på et vis? Har andre feil også - tre amigos og ACE lampen lyser. Jeg har nok fått lekkasje på ACE systemet da tanken er tom. Så det er nok å ta tak i men jeg tenker at startsperreproblemet er uavhengig av tre amigos og ACE. Har ikke noe diagnosesystem men vurderer å kjøpe nanocom eller lignende Bilen står i Ås i Akershus.
  8. Det er mulig å komme med bud på denne bilen
  9. Det jeg husker i farten er... klikkelyd som trolig er AC kompressoren. AC ser ikke ut til å kjøle så det kan jo stemme. kan evt kjøpes brukt. Vindusheis førerdør virker ikke servo for lås venstre bakdør virker ikke så døren må låses opp innenfra radiator er ikke helt tett - tetningsmiddel tilsatt i høst har virket ganske bra hittil viskermekanisme er litt svak i forhold til autoretur - jeg har en ny liggende som følger med ved siste EU kontroll i høst fikk jeg varsel om at det snart er på tide å bytte hjullagre foran frontrute varmetråder virker bare delvis original radio display viser av og til noe som ser ut som kinesiske tegn har en ekstra original CD spiller liggende som følger med stigetrinnet bak er fjernet da hydraulikken rustet i stykker jeg har bare en original nøkkel bør byttes: vifterem ellers nye bremserør høst 2016 nye skiver og klosser høst 2016 og nye kallipere bak mener jeg å huske har byttet begge luftfjærer bak mange ganger - høyre bak ble byttet nå i påsken da den sprakk på påsketur på typisk norske veier - venstre bør nok også byttes i år. rust noe overfladisk rust under og typisk over frontrute - ved bytte av rute pga varmetrådene bør nok denne rusten behandles skikkelig. Beholder jeg bilen så blir det sauefett oljebehandling i sommer. noe smårust som jeg kan spesifisere nærmere ellers pen i interiøret det er det jeg kommer på i farten Flere bilder kommer
  10. Ønsker å undersøke interessen for min 2000 Discovery TD5. Den er i daglig bruk og er EU godkjent til februar 2020. 2 sett gode hjul inkl piggdekk. 182 000 km. Automatgir. 7 seter. Skinninteriør. Jeg skal utvide innlegget med kjente feil i helgen. Bare ta kontakt på PM eller mobil 48295726
  11. Hei er den på Fagernes solgt?
  12. Interessert i radiator hvis den er tett og fin Håkon Y
×
×
  • Opprett ny...