Jump to content
LRforum

carreraclubsport

Members
  • Content Count

    280
  • Joined

  • Last visited

About carreraclubsport

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.broadpark.no/~cskleppe
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

264 profile views
  1. Hei! Ønsker å kjøpe pent brukt venstre tåkelys til min ‘05 RR Sport snarest. Noen som har liggende? Mvh Christian
  2. Takk for svar LR mener at man bør ta alt i samme slengen, jeg vet ikke om det er lurt eller ei, men tenker at det sikkert er greit å ta alt, dog til en litt annen pris enn det de forlanger.... Jeg hadde lurt på å gjøre (mye av) dette selv, men når det stoppet seg allerede ved skruene til dekselet, tenkte jeg at det kanskje er greit å skaffe delene selv og sette bort jobben til et verksted. Nå har de riktignok fått av dekselet for meg, men så er jo det store spørsmålet om skruene til kompressoren og braketten er like rustne og vriene å få opp. Ang overhaling er jeg usikker på om jeg er kompetent til å gjøre dette selv og om jeg kommer til å bruke lang tid på dette. Tenker det er greit å få den på veien igjen ganske kjapt.
  3. Takk for svar Har lagt ut på Disco forumet også. Mvh Christian
  4. Hei Fikk tips om å poste denne her inne også, håper det er greit. Mvh Christian
  5. Hei! Lenge siden jeg har vært her inne, men har nå rotet meg fra P38 til L320. Har hatt bilen på LR verksted hvor jeg fikk beskjed om at kompressor, tank og ventilblokk må/bør byttes. Det hele begynte med en kompressor som gikk konstant i et par minutter ved oppstart frem til den kuttet og feilmeldingen "Suspension Fault - Normal Height Only" kom opp i displayet. Bilen fikk 4 nye luftbelger for 2 1/2 år siden og synker ikke, og jeg får hevet/senket bilen frem til den låser seg med nevnte feilmelding. Da LR verkstedet skulle ha noe rundt 26.000,- for bytte av kompressor, ventilblokk og tank, som jeg syntes er litt i overkant, har jeg bestemt meg for å se på alternative løsninger hos et annet verksted. Verkstedet jeg bruker fikk avdekket kompressoren i dag, men finner ikke noen delenummer på den, bare noen tall skriblet ned på den, som gjør at jeg mistenker at bilen har fått byttekompressor fra en bilopphogger. Mitt spørsmål er om det er noen som ser ut fra de (dårlige) bildene jeg har tilgjengelig om dette er en ny (oppgradert) eller gammel (original) kompressor? Kan jeg f eks kjøpe denne hvis bilen programmeres hos LR verksted i etterkant? https://www.paddockspares.com/complete-compressor-kit.html De poengterer jo at jeg må vite hvilken kompressor som sitter i bilen, men det er jo anbefalt å bruke den siste utgaven selv om det enkleste er å sette inn en helt lik (plug and play) VIN er SALLSAA146A923252 Mvh Christian
  6. Hei Har et gammelt dørhåndtak liggende i garasjen etter min gamle P38. Litt usikker på om dette er brukandes da en liten grønn plastdel (der vaieren til utløseren sitter festet) er knekt. Dette førte til at vaieren gled ut da døren skulle åpnes. Husker ikke om jeg ikke fikk tak i den lille grønne delen, eller om jeg aldri sjekket, og bare kjøpte hele greia ny. Vel, uansett, hvis noen har bruk for dette og ser noen verdi i det kan det byttes mot Freia Melkesjokolade! Hvis ikke går den i søpla om noen uker.... christian(at)928gts.no eller sms 917 34 671 Christian
  7. Som topic sier, hjulbolter selges. Knapt nok brukt før jeg kjøpte nye felger og de har ligget i posen sin siden. Fått et slags hvitt belegg, men jeg regner med at dette kan vaskes/pusses bort. Pris nytt var relativt dyrt mener jeg å erindre, men de ligger nå bare her.... Kom derfor gjerne med et noenlunde seriøst bud. Skal sjekke hvor mange jeg har, men det er i alle fall flere enn til 4 hjul, så trenger du bare en eller to, så kan jeg nok selge deg det. Send helst mail på cskleppe(a)broadpark.no da jeg ikke er inne her hver dag. Christian
  8. He-he, godt å få bekreftet at ikke synet har begynt å svikte, at du hadde fått solstikk eller kanskje tatt en øl for mye?!? Så bilen tidligere på dagen, men da hadde jeg ikke med kamera, så gleden var stor(?) da den passerte forbi stedet vi spiste middag og jeg fikk bildebevis. Åhhh, jeg lengter etter rosa drinker, rosa biler og litt lett solbrent, rosa, norsk hud.... Christian
  9. Denne ble observert like ved Marbella/Purto Banus forrige uke. For de som har vært der nede, så vet de at det nytter ikke å komme med en svart RR Sport eller en rød Ferrari, det må mye mer til for å skille seg ut.... Vet ikke hva som raste gjennom hodet til denne godt voksne karen da han satt seg ned hos sin lokale LR-forhandler for å handle bil, men det er kanskje like så greit at vi aldri finner ut av. Jeg fikk i alle fall knipset noen bilder, regnet ikke med at noen ville tro meg uten bildebevis Bilen er en Super Charged. Christian
  10. La meg gjette på hvem av dere to som har vært på Bilia.... Christian
  11. Tore, nå har det gått et år, er du nærmere en L322? Er i tankeboksen, men vurderer (nå kommer banningen i kirka) X5 diesel opp mot Cayenne 3.2 V6 og L322 diesel.... Hjelp!?! Christian
  12. Jeg byttet de 3 motorene i dashbordet/midtkonsollen, du har også en på venstre siden og en på høyre siden inn mot motorrommet. Som nevnt må luftfilter/friskluftfilter(?) fjernes fra motorrommet for å se "flapsene" inn mot kupeen. Christian
  13. Syntes også det er "klønete" svart av Famousfour, de burde virkelig vite hva som trengs på servicen.... Jada, Bilia prisen er selvfølgelig alt inkludert, men noen av delene (oljene) kunne vært vesentlig billigere, som Tore sier. Prisen i Sverige tipper jeg er nærmere halv pris, har hørt om det på Saab, MB Geländerwagen osv så en LR burde vel også være hyggelig priset. Har ikke noe i mot at folk tjener penger, norske, svenske og britiske verksted har vel noenlunde lik innpris på delene, men i Norge tar man virkelig i når prisene skal fastsettes. Slik er det å bo i et rikt land hvor "alle" tjener godt samme hva de jobber med. Mange mekanikere som tjener gode penger, da blir også deler og servicer dyrere. Christian
  14. Henger meg på, samme problem her, hos meg er dette også temperaturavhengig. Rundt 0 grader eller varmere går det bra, er det kaldt ute (minusgrader) må bilen varmes opp først. Jeg kan deretter skru av tenningen, starte på nytt og alt er bare velstand. Har sjekket venstre blendmotor ved å fjerne luftfilter og se på "flapsen" fra motorrommet og det går opp og igjen som det skal, men det spørs om den mangler en millimeter eller to når det er kaldt og den kanskje går litt tregere.... Christian
  15. Ikke sant... Men det er viktig å huske at disse bilene kostet rundt 1 million nye og f.eks. Bilia tar ikke hensyn til min lønn og en vesentlig lavere innkjøpspris en 1 mill noen år senere. Skal man ha en luksusbil må man regne med at det koster (men det får være grenser da )Hadde jeg enda hatt tid til å ta turen over til England hadde jeg gjort det med glede, men jeg velger å bestille delene derfra og sette bilen inn på et verksted i nærområdet. Fortsatt mye billigere, ikke noe dårligere jobb utføres og det er gjort på en dag eller to. Christian
×
×
  • Create New...