Gå til innhold

Sindre

LRF Society
  • Innlegg

    1 266
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Klepp
  • Interests
    Hest, Land Rover Lerdueskyting, Skyting , jakt, Jakthunder. Formann i NLRK Rogaland.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Klepp Stasjon

Nylige profilbesøk

1 893 profilvisninger

Sindre sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Livet går jo litt i bølger, lenge siden jeg har vært her inne, det meste er jo på FB, på godt og vondt. Var/er inne idag fordi nå begynner garasjen å bli "tom". Så jeg planlegger å sette inn Dusjkabinettet for å få henne på veien igjen, har stått i snart 10 år, Begge diesel P38 er solgt, og 4,6 har heller ikke skilter, der får jeg "ikke kontakt med ECU" for EAS systemet. Har innsett at det er ikke bare bilene som eldes eieren eldes også.... Må endre avertaren også, Zhapirus er i hundehimmelen, Charisma er solgt, men har nok en Borzoi, Septimus, han blir 2 år til våren. Eirik lever og har det godt, han leder en flokk på 7 hopper som han "vokter".
  2. Har kjøpt meg en Saccovogn (for å kunne kjøre med mine to Borzoier) den er 150 lang, 90 bred og 75 høy, vekt vel kanskje 50 kg. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=223519075 Til Myurullvegen 7 Klepp stasjon. Nimbus antyder 1200 kr i frakt som tilfaller befrakter. Trodde jeg kunne brukt "helt hjem" men den er for stor. Sindre
  3. oransje blinklys ytre høyre bak? Sindre
  4. Fikk ikke lov til å selge 98 modellen Kommer tilbake når 96 modellen er EU godkjent Sindre
  5. To stk P38 Diesler kommer for salg (og en Fiat Duplo) 1. 1998 modell, EU godkjent til mars 2020. Ventilbro skiftet, Cv ledd skiftet, belger, sensorer. Luft fjæring fungerer. Ny vifte, radiator, vannpumpe og termostat. 2. 1996 modell er under EU godkjenning nå CV ledd og belger foran skiftes før salg, samt høydesensorer foran, Nye ABS sensorer foran kommer vel også belger bak skiftet samt sensorer. Delemotor BMW 2,5 følger med. Fiat Duplo nesten godkjent (ABS ring/CV ledd må skiftes - følger med) Priser? Tja 40 000 for 1998 ? 20 000 for 1996 10 000 for Fiat? (Nei, hverken 4,6 l P38 eller "Dusjkabinettet" er til salgs NOK var NOK)
  6. Takk for motoren og hyggelig prat Trenger den vel egentlig ikke, men greit å ha til eventuelle deler som kan pusses opp før bytte. Ser veldig bra ut. sindre
  7. Oppdatering, begge ringene var sprukket, en falt av under demontering, nye ledd montert og ABS lyset er vekk Bilen er Eu godkjent
  8. NEIIIIIIII. Ikke kaste en brukbar motor. :) er den pakket inn i plast så antar jeg at den er brukbar) Har egentlig ikke brukt for den, men du kan bare ikke kaste den. Har to stk P38 med fungerende 2,5 DSE motorer "but you never know". (Kona blir spinnvill ) Har en P38 med 4,6 V8 også. I morgen kveld? Er for sliten i dag etter to dager med trening med tospann. Hvordan få den inn i en hestehenger ? SIndre Thirud 92249860 Jeg kommer fra Klepp. Nærmere adresse, Tananger er litt for stort til å lete på måfå ;)
  9. Kanskje også nevne at det er ingen tegn til tenning, nyladet batteri. og glødevarselet lyser i ca 10 sekunder før det slukker, alt tilsynelatende som det skal være. Hvilke sikringer går til glødepluggene? finner ikke noen "naturlige" i sikringsboksene (den i motorrommet) Leter etter koden for sikringene i setet.. En 1996 modell DSE. gått noe over 300 000. "Mr Black"
  10. "Glow Plug (heaters) fault" sier Nanocom Type : INVALID FAULT LOGGED CURRENT. I min enfold så byttet jeg glødeplugger, bilen starter fortsatt ikke og samme feil logges. Sjekket alle sikringer, ser fine ut. Skjedde helt uten forvarsel. fungerte fint den ene dagen , neste dag ingen start.. Noen tips? Sindre
  11. Takk for svar, har av og til en "fjærende sprang" i forstillinga ved fullt utslag og lav fart, så jeg bestilte nye CV ledd, bestillte to og fikk fire!!!!! . Med 3 stk P38 i heimen så går det greit var ikke uffen pris heller, 1000 kr inkludert bushinger til sensorer og 10 eksospakninger. Med frakt og toll endte vi på 2000...... Bytter CV ledd så får jeg håpe at ABS lyset holder seg rolig gjennom EU kontrollen i alle fall. Hadde lyst opp under kontrollen, har ikke sett det siden :::
  12. Kan bare melde meg inn i klubben, radiatoren sprakk på vei opp fra 1ste Randabergtunnel på min "konebil" en P38 1998 modell, Kjøpte ny radiator, den gamle var 42 mm tykk, den nye er 58 mm tykk, 2300 kr fra LRDirect., Ny vifte ble også levert. TOBBEN anbefalte ny termostat, dro derfor til BMW og der traff jeg en med kunnskap, han kunne fortelle at dette ikke er et spesifikt P38 problem, alle disse motorene går varme når de blir gamle. Han sa at dette er en kombinasjon, mekanisk vifte som ikke går inn i "Lock Up", plast løpehjul med messing foring på stålaksel , blir motoren varm så "slipper" hjulet . termostat som ikke åpner helt, alt dette gjør at du tilslutt ikke får nok kjøling. Så sendte han meg til Meca fordi han hadde hverken termostat eller vannpumpe. (Men det hadde de hos Meca). Har montert to 25A vifter, som blåser gjennom radiatoren, med lampe på dashbordet, den vifta starter på 92 grader. Fungerte veldig bra i fjor med campingvogna, men ikke opp tunnelen ved Randaberg. Vel den fungerte men radiatoren sprakk. Heldigvis fosset det fortsatt vann ut da vi stoppet. Kjøpe også topplokk fra GS bildeler :(( det som Tobben beskriver, men jeg fikk pengene igjen uten problemer og hentet aldri topplokket. Kjørte to Oppdal med 300 kg henger, bilen fungerte perfekt, lå lavt i temperatur hele veien. på hjemturen derimot, enorm vannpøl under bilen i Oppdal, Vifta hadde løsnet og slått hull i den nye radiatoren 1000 km hjemmefra.......... den lakk 1,2 l pr 21 km. på Dombås prøvde jeg å finne en pumpe som kunne etterfylle under kjøring. En trykkpumpe til utedusj, med forlenget slange og noen 10 literskanner medførte at vi tilslutt kunne kjøre 200 km mellom hver stopp. Er vel verdensrekord i vanndrypp Eldste sønn pumpet 4 slag hvert 14 minutt, han var litt lei da vi kom hjem etter 18 timer på veien. Men JEG HAR LØST PROBLEMET!!!! Kjøpte en ny konebil, en P38 med 4,6l V8 HSE utenfor Sunndalsøra mens jeg var på Oppdal, så nå har jeg tre, en V8 og to Diesler, V8 rikker seg ikke på temp måleren selv med Campingvogna bak, har riktignok ikke testet den på Randabergtunnelen enda, men det kommer . NB en fastmontert vifte trekker opptil 3 kW fra motoren, en Kenlow vifte trekker maks 25A 25x12 = 300W dvs 2 vifter yder kun 600 w mens den originale yder 5 ganger så mye. og effekten går ut på kapasiteten, dvs at den originale vifta trekker nesten 4 ganger så mye luft gjennom radiatoren (blir noe større trykkfall pga større mengde derfor kun 4 ganger.) Merker også at den nye vifta blåser mye mere på P38 98 mod enn den som sitter på P38 96 mod (som også gikk varm da den trakk vogna tilbake til heimen), Kommer til å sende inn en artikkel til 4WD om viderverdighetene. NB ryker plast radiatoren så kan den limes hvis den samtidig "sveises" med Biltema stiftepistol for plast, jeg fikk min helt tett og kjørte noen uker før jeg byttet, NB uten radiatorlokk. Har reparert brukket deksel på dashbordet, sprekk i campingvogna, sprekker i plast skjermen under dørene med den, kombinasjonen av lim og armering er utrolig bra.
  13. Kan ABS ringen på CV leddene på en P38 skftes eller må jeg skifte hele leddet? Regner med at de i så fall har samme diameter som de bak.
  14. Sindre

    Diff Front P38

    Nei, ikke overhale, Har vegring mot skråskjærte tenner og shims. får gåsehud og kløe bare jeg tenker på det, samt vonde negler med sånne rare blå flekker . Differ og gearkasser er for meg tabuområder. Fikk napp på FB og har avtalt at jeg kjøper hans.
  15. Sindre

    Diff Front P38

    Mellomaksel er skiftet, simmering og flens er skiftet. Lekker fortsatt, Ristingen ble jo 99%bedre, men den markerer revir. Veldig.
×
×
  • Opprett ny...