Jump to content
LRforum

OJG

LRF Society
  • Content Count

    2,940
  • Joined

  • Last visited

About OJG

  • Rank
    OJG

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hedmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kirkenær- Hedmark

Recent Profile Visitors

1,850 profile views
  1. Har nå koblet på +12v fra tenning trinn 2( hvit ledning) rett på kontakt på tenningslåsen. Gjør forsøk på start, men dør ut rett etter start. Ser ut til at alt er i orden, bensin pumpe jobber og EFI hjernen er koblet til. Vet ikke om det er et bensin problem eller innstilling på Håndkontrollen? Mulig pumpa ikke suger opp bensin, hvis tanken er rundt 1/4 full? Har koblet ut org. Bensin pumpe og kjøre kun Boch pumpa. Noen som har forslag til feilsøking?
  2. Fikk lokalisert lekkasjen til termostathuset. Var lekkasje i underkant av termostathus på innsuget og kjølevæske rant mellom innsug og pakningen, så bakkant motor. Brukte pakning på tube kjøpt på BilXtra på termostathuset. Endelig er det tett og uten lekkasjer! Neste utfordring er å få motor til å gå, starter men stopper med en gang. Jobber med + strøm fra tenning ( hvit kabel) har funnet 2 stk under instrument huset som er ledige. Men begge gir bare 0,8 volt når en kjører starter ( 12v konstant på trinn 2). Må lokalisere en som gir konstant 12v på trinn 2 på tenning og under start. Ser det sitter en grov hvit ledning bak på tenningslåsen, men hvor går denne? Får jobbe mer med feilsøking i morgen kveld.
  3. Ikke så mye nytt i denne tråden. Men har plundret endel med kjølevæske lekkasje på 8’ rn. Har byttet den store pakningen på det nye innsuget 2 ganger, har strammet til bolter med rett moment, ingen dårlige slanger eller slangeklemmer. Renner ( har nå brukt rent vann) i bakkant av motor ned på clutch hus og ned på garasjegulvet ( har et stort oppsamlingskar under motor/ gearkasse). Har oppdaget en lekkasje på termostathus, brukte Würth RTV på tube( denne var noen år gammel og ligget kaldt), men ser ut som pakningsmassa ikke tetter nok. Har en slangestuss på termostathuset så den pakningen jeg har passet ikke. Skal rengjøre huset og få tak i ny RTV tube. Eller er det noe annet en bør prøve? Finnes det noe billig verktøy på markedet for trykktesting av kjøleanlegget? Har ikke så langt blitt noe mer testing av Fitech’n siden det nye innsuget kom på plass..
  4. Sjekk om fjærene på Bremsebånd sitter riktig montert. Sitter de feil vei, kan bremsene legge seg på. Hadde samme feilen på en kort S2a. Måtte slippe opp væske trykket på bakre lufteskrue for å få av brems bak. Gjorde dette noen ganger før jeg fant feilen.. Men kan også være noe annet som nevnt tidligere i tråden.
  5. Her er en MGB uten tak jeg eide tidligere. Planla å sette inn en 3.9 V8 i denne, men kom aldri dit..
  6. Gjelder Defender 90 med V8: Har 2 slanger, som på bildet. Mistenker noe slags lufting. Noen som vet hvilken funksjon disse har? Evt. hvor disse kan kobles ( kjører med forgasser/EFI løsning).
  7. Har ikke oppdatert denne tråden på en stund. Noe skyldes hyggelige samtaler og råd fra en Fitech bruker i nord. Har kommet frem til at flere ting kunne være greit å bytte før en går videre. Bla dette: bilde nr 3 er et singleplan innsug. som jeg har byttet med dette: bilde 2 dualplan innsug. Har nå snart gått montert dette etter å ha boret opp og gjenget for temp sensor: bilde 3 Boltene på det nye innsuget må trekkes til med rett moment og i rett rekkefølge. Ligger en beskrivelse her: https://www.jegs.com/InstallationInstructions/300/350/350-2198.pdf
  8. En Unimog er også et mer av de gøyale alternativene: https://www.finn.no/b2b/agriculturetractor/ad.html?finnkode=153332151
  9. OJG

    Lr I Arbeid

    Passer best i denne tråden dette bildet. Ifor williams hengeren veide 2,4 tonn, hadde da nesten 1 tonn å gå på. Men blir da farlig tungt for gammel Disco..
  10. Ja, da ble det forsøk på start i på onsdag kveld, kjører bensin gjennom original bensinpumpe uten og ha denne koblet til. Bosch pumpa gjør hele jobb. Primet et par ganger, pumpa jobber og dysene signaliser også de er med. Var litt utfordringer med hvilket fordeler oppsett en skulle bruke. Dvs jeg fikk ikke frem noe alternativ. Fordeler/tenning er for innstilt og jobber uavhengig av EFI? La inn std oppsett for V8 240 cid med RPI kam ( kam 1-4) valgte 2 litt trim. Men fikk ikke start. Ble ikke noe nytt forsøk før i går. Hadde sjekket alle koblinger og etter strammet og ladet batteri og re programmert EFI boksen med skjerm inne i bilen. Prøvde nytt start forsøk og startet på første forsøk, gikk veldig på turtall i starten og måtte slå av tenning. Måtte så justere gasswiren et par ganger før normalt turtall. Skal prøve litt mer i helga om jeg rekker..
  11. Ja, veldig interessert i bruker erfaringer på maping. Har ikke fått startet opp min enda, men rett før. Kan original drivstoff pumpe benyttes eller bør denne kobles fra? Går det med 2 pumper?
  12. Jo, står nevnt i Roar sin prosjekt tråd også. Skulle ha funnet denne i motorrommet en plass, så jeg slipper å trekke kabel gjennom torpedo’n til tenningslåsen. Denne sitter ikke på coil +? Noen som vet?
  13. Noen som vet hvor en kan ta ut + strøm ( trinn 2) fra tenningsnøkkelen i motorrommet på en Defender av eldre årgang?
  14. OJG

    Bytte ratt

    Ligger en film på YouTube om dette:
×
×
  • Create New...