Jump to content
LRforum

OJG

LRF Society
  • Content Count

    2,931
  • Joined

  • Last visited

About OJG

  • Rank
    OJG

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hedmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kirkenær- Hedmark

Recent Profile Visitors

1,761 profile views
  1. Ja, da ble det forsøk på start i på onsdag kveld, kjører bensin gjennom original bensinpumpe uten og ha denne koblet til. Bosch pumpa gjør hele jobb. Primet et par ganger, pumpa jobber og dysene signaliser også de er med. Var litt utfordringer med hvilket fordeler oppsett en skulle bruke. Dvs jeg fikk ikke frem noe alternativ. Fordeler/tenning er for innstilt og jobber uavhengig av EFI? La inn std oppsett for V8 240 cid med RPI kam ( kam 1-4) valgte 2 litt trim. Men fikk ikke start. Ble ikke noe nytt forsøk før i går. Hadde sjekket alle koblinger og etter strammet og ladet batteri og re programmert EFI boksen med skjerm inne i bilen. Prøvde nytt start forsøk og startet på første forsøk, gikk veldig på turtall i starten og måtte slå av tenning. Måtte så justere gasswiren et par ganger før normalt turtall. Skal prøve litt mer i helga om jeg rekker..
  2. Ja, veldig interessert i bruker erfaringer på maping. Har ikke fått startet opp min enda, men rett før. Kan original drivstoff pumpe benyttes eller bør denne kobles fra? Går det med 2 pumper?
  3. Jo, står nevnt i Roar sin prosjekt tråd også. Skulle ha funnet denne i motorrommet en plass, så jeg slipper å trekke kabel gjennom torpedo’n til tenningslåsen. Denne sitter ikke på coil +? Noen som vet?
  4. Noen som vet hvor en kan ta ut + strøm ( trinn 2) fra tenningsnøkkelen i motorrommet på en Defender av eldre årgang?
  5. OJG

    Bytte ratt

    Ligger en film på YouTube om dette:
  6. Stemmer det, Frode monterte EFI i S2 V8’n. Mulig den går bedre nå? Dette er et annet system enn den Frode brukte. Hjernen på denne skal være enklere å få til å virke, sier reklamen.. Utfordringen nå er å få Fuel pumpa til å virke sammen med EFI enheten, Dvs gi nok trykk. Hadde vært spennende å testet en slik for montering i tank: gir 255/lph ( maks 600 hk) Koster rundt 2700,-
  7. Montert temperatur sensor på kjøleslangen, for å beholde signal til original tempmåler inne i bilen. Monteringen av lambdasensor var litt vanskelig. Håpet å kunne nytte original uttaket til lambda på sportsanlegget men dette var for liten diameter og satt veldig køddet til, rett under clutchpumpa. Ble å borre nytt hull med koniskborr på 20mm. Monterte festet som fulgte med kitet og en tetning. Måtte bruke mindre rørklemmer ( 2’’) enn de som fulgte med på sikkert 4’’ . Fikk montert sensor og ser bra ut. Skal legge kabel litt mer beskyttet til i forhold til eksosrøret.
  8. Har startet opp prosjekt med å konvertere fra 4-port forgasser til EFI- levert av Fitech. Er ganske plugg and play, men noen utfordringer er det. Ferdig installert og riktig tunet håper jeg det gir forbedringer i forhold til 4-porter’n. - bedre respons og mindre «lukt av bil» - nedgang i drivstoff forbruk på langkjøring fra snitt 2,3L til 1,5L/10 km. - Bedre offroad egenskaper- 4-porter’n kunne finne på å stoppe i bratte og store hellinger, selv med off-Road dyse kit. - har LPG anlegg jeg tenkte å koble til. Emballasjen til EFI kitet sier selv sitt.. Gammel forgasser, skal resirkuleres på at annet prosjekt etterhvert.
  9. Ble en Fitech på meg også. Har en drivstoff pumpe av merke Bosch 165 lph med 5 bar trykk liggende jeg tenkte å bruke sammen med koblingene fra Fitech. La du opp nye drivstoff slanger fra tanken?
  10. Finner tett luftfilterhus for Weber500/ Edelbrock hos RPI: https://shop.v8engines.com/slimline-power-plenum-for-weber-500-and-4-barrel-carburettors-251-p.asp Hvordan fungerer LPG med Flitech? Sitter å funderer på en Flitech selv til min D90 med 3.9V8 og Edelbrock forgasser.
  11. Avventer kopi av brev fra JLR.
  12. Saken bakgrunn var at det forelå en tilbakekalling i England på hengerfeste på D3 og Range Rover Sport. Vegdirektoratet ble gjort oppmerksom på dette og oppfordret til å avklare om dette var samme hengerfeste anording som også var levert på de "norske bilene". Fikk et par telefoner fra en saksbehandler i SVV som tok dette på alvor og fulgte opp saken mot importør. Resultatet kan leses ut av linken i trådstarten.
  13. NEi, saken ble meldt inn i 2016. Ble visst 2019 før saken ble avklart.. Ble den gang kvikkfix med sveising og sliping av innfesting av hengerkroken. Ble tight som ny.
  14. Forbrukermakt! Flere år siden vi kvittet oss med D3`n men ser ut til at å klage til Staten faktisk hjelper.. https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--974721104--178230--2016
×
×
  • Create New...