Jump to content
LRforum

OJG

LRF Society
  • Content Count

    2,958
  • Joined

  • Last visited

About OJG

  • Rank
    OJG

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hedmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kirkenær- Hedmark

Recent Profile Visitors

1,965 profile views
  1. Har liggende en tanklokk skjuler til Defender som aldri har vært brukt. Skjelden vare dette. Gis bort for kr 300,- Send PM. Hentes Kirkenær i Innlandet eller + porto på Posten ( Forumfrakt el. lignende går også).
  2. Har ingen Discovery lengre og ligger bare på hylla, aldri brukt. Selges kr 300,- Ta kontakt på PM Hentes Kirkenær i Innlandet eller + porto på Posten.
  3. Ny i eske ARB luftkompressor ( kjøpt hos Artic Trucks) + AIR LOCKER manifoild (luft tank) for styring av ARB Air Locker(sperre) og for fylling av dekk. Selges kr 2000,- Hentes Kirkenær i Innlandet eller + frakt på Posten. Ta kontakt på PM.
  4. Tok noen bilder i kveld, har endel patina.. Men det var kanskje poenget?
  5. Har et komplett ratt liggende, men puta i midten er litt slitt i overflate finishen. Tror det er 36 spline ( tror det hører til Td5 el Puma). om dette er av interesse, prisen er kr 500,-
  6. Tror jeg har en jerrykanne i grønn farge som fulgte en Ex.mil stående. 109’n var 74 eller 75 modell. Kan sjekke tilstand på Jerrykanna i kveld og legge ut bilde om interesse?
  7. Er for egendel ikke helt i mål enda med å få bilen til å gå, men kommer dit etterhvert håper jeg. Men de bilene som er nevnt i tråden er begge i utgangspunktet med forgasser. På min 3.9 V8 hadde jeg 4 port forgasser med innsug fra før. Fitech’n tar like stor plass som en 4 porter. Men med EFI sine fordeler. Skal være enkel å sette opp og forventer større driftsikkerhet enn Lucas anleggene til LR. Fitech har også justeringsmuligheter av mange parametere, for å få den til å gå optimalt. Bla innstilling for kam.
  8. På mekkeplassen min har jeg en 3,5T 2 søylet løftebukk levert av Würth. Har som dere kan se på bildene øverst bardunert denne gjennom betongvegg på begge sider og brukt strekkfisk. Veldig stabilt også med mekking på Discovery 3 på nesten 2,7T Hengende i løftebukken. Betongen fra tidlig 80 tall var mellom 10 og 15 cm tykk.
  9. Ikke helt lett å se på bildet, men er gresset vissent? Trolig isbrann. Kan bli slik når en tråkker i snøen så det blir is, ser ut som spor på bildet Også. Står litt om fenomenet her: https://www.nibio.no/nyheter/slik-redder-du-plenen-etter-vinteren.
  10. OJG

    Pusse akslinger

    Dette fungerer også veldig bra: https://ferro-bet.no/produkt/ferro-bet-rustfjerner/
  11. Takk Roar for fine innspill! Ser på bildet du har montert tempgiveren til Fitech motsatt av hva jeg har gjort, men det har vel ingen betydning? Oppdaget også kabelbrudd i fitech tempsensor, tror jeg fikset dette med skjøt og lodding. Hvis jeg ikke lyktes har tempsenor noe å si for å få start tro? Batteriet er Optima gultopp og er fullladet, men mulig det faller mye ved start? Rødtopp er vel bedre som startbatteri?
  12. Har latt bilen stå u-rørt i vinter( u-isolert garasje), men nå har jeg begynt å få lyst på å høre litt V8’r dur igjen! problemet er den starter og så stopper den. Har søkt meg fram til at når en skrur på tenning trinn 2 starter efi og pumpa å jobbe- Primer før start. Når en så vrir nøkkel for start- starter den, men så stopper den. Har koblet meg på tenningslås trinn 2 ( hvit kabel), men måler med multimeter stort spenningsfall ned mot 8v og null. Finner ingen hvit ledning som ikke gir spenningsfall på denne D90’n. For å slippe spenningsfall og efi går i kutt, derfor den stopper tror jeg. Var tanken å trekke 12v fra batteri og bruke rele. Hvit ledning blir bryter på dette oppsettet. Skulle fungere i teorien, men er det noen som vet hvilket rele som passer og hvordan det kobles? Prøvde et 4 pols 30A ekstralys rele, men fikk ikke til bryter funksjonen ( gikk uavhengig av tenningsnøkkel).Rele var gammelt og mulig defekt. Noen råd på vegen?
  13. OJG

    Valgets kval

    Ser faktisk ut som du har fått en Torpedovegg flere feil. Pedaler til høyre og styring til venstre!?! Går sikkert å stanse ut åpninger til pedaler på venstre side. Men klag for all del først til leverandøren..
  14. OJG

    Ulyd ved sving

    Hadde et defekt foring bak engang som ga ulyd ved sving, se bilde:
×
×
  • Create New...