Jump to content
LRforum

Fire og en halv

Members
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Fire og en halv

  • Rank
    Aktiv Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://tlrk.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tromsø

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø
  1. Hei. Siden det er sommer og forholdvis varmt i være så skulle VMen starte uanett etter så mange forsøk selv om glødepluggene er utslitte. Mitt forslag er derfor at du sjekker følgende: - På rotorpumpen er det ei ledning i bakkant som styres over startnøkkelen. Hvis denne ikke får strøm så åpnes det ikke for diesel inn i pumpen. Hvis du åpner skruen på 1 sylinde dysa og prøver å starte så skal det komme diesel ut her hvis alt er i orden. -Terje-
  2. Hei. Selger du utvendig døråpner på venstre bakdør ? Hvis så, pris ? -Terje-
  3. Hei Jørn. Nu bynner det å nærme seg med store skritt. Jeg kommer med 99% sikkerhet til å ha med en kopilot ( Marius ) i bilen og han e ikke ferdig på jobb før kl. 1530, så jeg skulle være klar kansje "litt" over 1600. Siden du kjøre P38, har du montert cb radio i den ?, jeg venter med spenning på min som skal komme med posten i morgen. Det skal bli artig å møte alle som bare er et navn i dag Terje
  4. Hei. Jeg trur det må være noe feil i registreringen lengere oppe på siden, jeg får (hvis jeg prøver meg på nytt) at jeg er registrert. C jeg er registrert,,,,,,,,,, Sitter på hytta ennå men har planlagt denne helgen i lengere tid, og regner derfor med å trille ut fra byen med RRC i løpe av fredagen, hvis ho lita vil , har ikke vært startet på en stund. Kollone fra Tromsø ?? Terje
  5. Fant denne på Finn http://www.finn.no/finn/car/object?sid=1ca...s=70&tot=72
  6. Hei. Det der ser ikke så galt ut. Det e jo bare en undskyldning til å trekke i garasjen når "noen" hinter i at det e tid til en "fredags " vask. Spøk til side.........trur ikke du skal se så mørkt på det. Jeg vet om mange i ditt nærområde ( Tromsø ) som har eller skulle ha gjort det samme. FIKSE kanal FØR dørken begynner å bli oppspist... Selv holder jeg på med å mane meg opp til å bytte bærebjelken bak ( den som hengsler til bakluken er festet i ) Var "litt" rust i den brukte som jeg fikk tak i. Bestilte ny hos en delepusher rundt jule tider, men har nå fått besjed om at han ikke kunne levere siden produsent i UK var konkurs/lagt ned. SÅ mitt motto er ............... mye fritid .......kjøp Range Rover......... Terje
  7. Hei Tore. Når det gjelder verkstedsmanualen, er denne sluppet fri og vet du eventuelt hvor kan den skaffes fra? Var å leitet etter den for en tid tilbake men kunne ikke finne den? Når det gjelder jordingspunkt, er det nå bare å brette opp armene
  8. Hei og takk for mange svar. Først til Ranger Nei har ikke fått firmabil, men det er rett bil du tenker på Skal prøve forslaget til Vidar/Tore og se om jeg kan finne "katta" på den måten. Når det gjelder jordingspunkter i denne bilen, hvor finner jeg dem utover under passasjer setet ? Når det gjelder sikringsboksen, er det noe jeg kan se etter som vil indikere at den er klar for utskifting? Hilsen Terje en som prøver å hjelpe ulykkelige RR eier.
  9. Hei. Lurte på om noen har vært borti at alt av lys (utv og innv) står å pulsere uavhengig av turtall på motoren. Har byttet batteri og dynamo for en tid tilbake å det bedret seg da, men nå har det startet igjen. Her om dagen stoppet også motoren etter et pådrag i et kryss og ville ikke starte før etter 3 - 4 førsøket. Forslag ? MVH Terje
  10. Hei. Hvor mye har motoren gått ? Hvordan vet du at der er fritt for oljetrykk? Terje
  11. Hei. Hvor mye er motoren rullet ? Bak på venstre side av motoren sitter oljegiveren. Bak/under eksosmanifoil ved fjerde sylinder- Prøv å få lånt en oljetrykksmåler på et verksted, og ta ut giver og monter måler i dennes plass, hvis du har oljetrykk hær er det giver som har tatt kveld. Hvis du ikke får noe trykk, har du to muligheter. Enten som du sier oljepumpen, eller så ha overtrykksventilen nede i blokken kilt seg i åpen eller halvåpen posisjon og slipper oljen tilbake i bunnpannen. Dette resulterer i for lite trykk rundt i motoren og giver vil tenne. Denne sjekker du enkelt ved å demontere bunnpannen, og i blokken ved siden av innfeste til oljerøret er denne skrudd inn. Denne har som oppgave å passe på at det er rett oljetrykk som går opp til oljefilter og videre ut i motoren. Kan selvsakt være ledningen til giver som ligger til jord, denne ligger under eksosmanifoil frem mot fronten av motoren, du skal finne denne igjen på venstre siden av tremostathuset hvor den går sammen med en del andre ledninger. EWS er Eirik Winther Sørensen en delelevrøndør. Få høre hva du finner ut. MVH Terje
  12. Hei. Oljepumpen sitter inne på registeret, nederst på venstre side av motoren. Du må av med reimhjul og deksel over register for å komme til. Pumpen er festet i blokken med 3 umbrako skruer og er enkel å demontere. Denne kjøper du ikke BRUKT, det er ikke å anbefale. Jeg fikk ny pumpe gjennom EWS. Han får tak i det meste til VM og har en fornuftig pris. MVH Terje PS. du sier "sviver ikke rundt", hva mener du med det ????
  13. Hei. Finnes på denne siden. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link MVH Terje
  14. Hei. Har du sjekket at du har fått det helt tett mellom slange og inc ? Kan høres ut som om du har en "liten" lekasje mellom turbo og innsug, slik at luft kommer ut.' MVH Terje
  15. Hei! Antar dere kom dere hjem i løpe av søndags morgen Hva med å kjøre en "kraftig" rens av kjølesystemet ? Det har sikkert ikke vært rent innvendig sia motoren var ny eller ? Montere ekstra elektrisk pumpe for å øke vannhastigheten gjennom motoren. Jeg TRUR at siden den øker temp så mye ved belastning, så får du ikke transportert bort varmen fort nok. Innsnævring i noen vannkanaler ? Avleiring ? SÅ, hva produserer så ekstra varme ? Dyse som ikke funker helt - øker tempratur ? Feil tennpunkt på pumpen ? Andre ting som øker tempraturern i motoren - Forslag fra dere andre ? MVH Terje
×
×
  • Create New...