Gå til innhold

ovik

LRF Society
  • Innlegg

    1 063
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

2 130 profilvisninger

ovik sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Bråker de mye disse batteriskrallene?
  2. Det blir vel omtrent som når jeg setter min "Camper" på platten på pickupen. Festet med jekkestropper til festepunkter på bilen. https://photos.app.goo.gl/Tee4PaJswz7GPWLC7
  3. ovik

    Defender 130 ønskes

    Det ble en Isuzu tilslutt. Kjøpte den senhøsten 2018, og supplerte med camper samme høst/vinter. Fin 2010 modell med ca 150000 på telleren da jeg kjøpte den. Helt problemfri bil. Ikke som å kjøre LR, men flott til sitt bruk. Bakseter har den fått også nå. Har kjørt tusenvis av kilometer med camper på platten i inn- og utland. For å dekke behovet for engelsk bil kjøpte jeg en MGB fra 1963 nå i sommer. Foreløpig bare behov for lufting, bensin og litt oljeskift. Skulle hatt eksperthjelp til forgasserjustering, men det får vente til neste sommer.
  4. Ikke LR, men samme konsern og samme serviceorganisasjon. Min F-PACE har vært inn og ut av verksted siden sommeren i fjor. Dette er en 2017 F-PACE 3.0D. Samme motor som i diverse LR. Startet på fereitur i Østerrike. Gul motorlampe og etter hvert melding om regenereing av partikkelfilter. Etterhvert melding om fullt filter og rød lampe. Kontaktet Jaguar assistanse, og de sendte tauebil og leiebil. Hyggelig verksted i Østerrike forsøkte å regenerere, men måtte gi opp. 2 ukers ventetid å nytt filter. Vel hjemme kom motorlampa etter hvert tilbake. Lokalt verksted mente det var manglende kalibrering av sensorer etter filterbytte. Nærmere jul kom motorlampa tilbake igjen. Ny tur til verksted. Mente det kunne skyldes lekkasje i slange i avgassystemet. Midlertidig reparasjon i påvente av deler. I april kom motorlampa tilbake igjen. Nye diagnosetimer fulgte. Snakk om "brukerfeil" og for mye småkjøring. Byttet en sensor. Juni og ferietid. Gul lampe på nytt. Inn på verksted. Fikset sier de. Gul lampe og påfølgende rød lampe. Inn på verksted på flakbil, leiebil fra Jaguar Assistanse. Dro på ferie i Volvo i stedet for Jaguar. Tilbake etter 4 uker. Bilen fortsatt på verksted. Byttet MAP sensoor og "Gass spjeld". Totalt 6 uker på verksted. Kontaktet daglig leder hos forhandler. Han skylder på JLRs service og garantipolicy. Jeg mener det er manglende kompetanse og innsats lokalt også. Nå er bilen bra - håper det varer.
  5. Hadde samme erfaring med min D3 og stor boggivogn. Mye stødigere med min F-pace. D3 og rrs får mye mer bevegelse bak. Du må nok leve med dette. Vektfordeling har nok noe å si, min vogn er som oftest baktung. Opplevde bedring med høyere kuletrykk. Jeg prøvde å justere høyde bak uten at det gjorde særlig forskjell. Min løsning ble å kjøre pent, unngå høy hastighet i unnabakker.
  6. Jeg lurer på å kjøpe diagoseverktøy til F-pacen (3.0D). Teknisk sett er den jo nesten identisk med RR Velar og Discovery Sport, og motoren er jo den samme som brukes i flere LR biler, så det må finnes noen her med meninger og råd. Google foreslår Icarsoft LR V2. Finnes det alternativer for hobbymekanikeren?
  7. Jeg bruker en slik: Montert tett på batteriet i bilen. Tykk kabel 5kvadrat? bakover til camperen og en egen kontakt (jeg bruker en tilhengerkontakt) for å koble camper til bil. På innsiden av camperen er det lagt opp slik at kjøleskapet får 12 v styrt av styrespenning fra bilen - for min del hentet fra bilens baklys. Dermed kan det lades og drives kjøleskap uten fare for at bilen - eller forbruksbatteriet i camperen tappes ned. Ellers er det solpanel som gir max 80w ladestrøm i camperen.
  8. Jeg går tilbake til starten av tråden din. Du ønsker deg takstativ som kan brukes til noe forstår jeg. Jeg har brukt Thuleføttene som passer på D3 på hengeren min. Der har jeg montert gjennomgående skruer i taket som passer i hullet på Thuleføttene. På min henger er taket av solid kryssfiner, men jeg forsterket likevel med tverrgående trebord over og under, det ble stivt og fint. Så ble det raskt å flytte stativet mellom bil og henger, og alt utstyret passet. Forøvrig monterte jeg krafige gassdempere under lokket, slik at det ble mulig å åpne bak uten å ta av kajakkene.
  9. Føttene dukket opp i rotekassen. Så nå følger de med.
  10. Jeg har to stk Thule Slidebar som jeg ikke bruker lenger, disse er brukt på en D3. https://www.finn.no/gallery.html?finnkode=172126111#image0 Føttene har jeg brukt på et annet stativ, så de følger ikke med. Pris: 1500 kr - eller bud. De befinner seg i Trondheim.
  11. Jeg skal selge noe "antikt" (fra 1991) datautsyr til en kar i Osloområdet. Det er en 19" skjerm og et par "bokser". Er det noen som har plass i en bil fra Trondheim til Oslo?
  12. ovik

    Nødmodus

    Mye morsomt som kan skje på disse bilene. Det ligner mye på det jeg fikk da tilhengerkontakten kortsluttet. Har du sjekket der bak? Ta evt ut sikringene til tilhengerkontakten som du finner inne i luka på venstre side i bagasjerommet. Jeg opplevde at luftfjæringen feilet inne i en bestemt tunnel - nesten hver gang jeg kjørte der. Det tror jeg skyldtes luftfuktighet og temperatur og dårlige kontakt i ledningsnettet til høydesensorene.
  13. Har du sjekket tilhengerkontakten? På min D3 lagde feil i kontakten krøll med diverse enheter, blant annet gearkasse.
  14. Jeg endte opp med å kjøpe en 2010 dmax og en camper fra s-karosser. Den enkleste modellen. Veier vel 550 kg tom. Bladfjærene bøyde seg oppover, så luftfjærer og nye dempere ble montert. Det hjalp. Kjøreegenskaper, tja. Omtrent som en bobil. Men bakkeklaring er ok, og 4 hjulstrekk er kjekt å ha. Ekvipasjen fungerer utmerket. Ønsker meg fortsatt en 130, men Isuzu er ikke så værst.
×
×
  • Opprett ny...