Gå til innhold

Einar Liatun

Medlemmer
  • Innlegg

    96
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    -

Einar Liatun sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hei igjen, Tenkt mer på skistativene? Sesongen nærmer seg og de henger fremdeles i garasjen (min). Der gjør de lite nytte. Send meg en PM.
  2. Har sendt PM. Vet ikke om de «kom fram».
  3. Der fant Jeg hvor jeg kunne sende bilder ja…

    M v h 

    Einar

    IMG_2588 Middels.png

    IMG_2587 Middels.png

    IMG_2590 Middels.png

    IMG_2589 Middels.png

    IMG_2592 Middels.png

    IMG_2591 Middels.png

    IMG_2593 Middels.png

    IMG_2600 Middels.png

    IMG_2601 Middels.png

    IMG_2603 Middels.png

    IMG_2602 Middels.png

    IMG_2604 Middels.png

    IMG_2605 Middels.png

  4. Hei, Har du fått tak i takstativ? Jeg har et låsbart Thule-stativ med skiholder til 2 par ski i garasjen som jeg brukte på min 87-modell RRC for mange år siden. Tilstanden er veldig bra. Gi meg en lyd dersom det er interessant. Mvh Einar.
  5. Bøøømp! Ny pris nå... Og som det står i annonsen: "Think 2000-modell til salgs." Billigere blir den ikke. Løp og kjøp. M v h Einar Liatun
  6. Fornyet betyr 2 fabrikknye batteriblokker (av 19) i 2006 (fikk ikke tak i brukte som visstnok er bedre for batteriet som helhet da de i utgangspunktet vil ha en lade og utladingskurve som er mer lik de andre) og 6 brukte i desember 2008. Rekondisjonert batterikasse betyr: (ta dette med en klype salt. Jeg har lest meg til det på nett og er ikke sikker på at jeg har forstått det helt) Å tømme batteriene helt med svært lavt strømtrekk for så å lade de opp igjen med tilsvarende lav ladestrøm i begynnelsen av ladingen. Dette er ment å gi alle batteriene lik lade- og utladingskarakteristikk og formodentlig forlenge levetiden til batteriet som helhet. (Såvidt jeg har skjønt...) Man får tak i helt nye batteriblokker ennå, ref mine i 2006, så såvidt jeg vet lager SAFT(fransk batterifabrikk) fremdeles blokkene som ble brukt i Thinken. Det har vært mye rykter og skriving om batteripakke med ny teknologi til Ur-Think, men ingen har kommet med noe konkret i handelen ennå. Fremtiden får vise...
  7. Thinken har samme batteriblokkene, men kjøleslangene er festet speilvendt og ladestyringen er annerledes. Det samme miljøet for bytting av batterier er tilgjengelig for Think-eiere. Det denne Thinken mangler i forhold til 106en er baksete og tilleggsvarme. Det er bare en av tingene jeg savner. Baksetet. Og det er derfor jeg prøver å selge den. Kom igjen folkens. Dette er en salgsannonse, ikke en diskusjonstråd. Hyggelig at dere engasjerer dere, men jeg prøver å selge noe jeg står 100% inne for her. Vær så snill å følge reglene for annonseforumet. M v h Einar Liatun
  8. Dette har jeg funnet ut og. Gammel Think er billigere! Vurderte den nye Thinken, men fant ut at det er billigere å kjøre Passat stasjonsvogn med 4motion og diesel. Grunnen til det er batterileien på 900kr+mva. Den utgiften slipper man med Think versjon 1. Selv om batteripakka skulle gå fullstendig åt pipsvängen og du må kjøpe ny pakke på kreditt, (125.000,- inkl mva og arbeid hos Kverneland i Bergen) så klarer du ikke å komme opp i kostnaden ved en ny Think, og du har bil i minst 10år til. Slik det er er bilen veldig billig i drift, og de delene som ikke har med det elektriske å gjøre (bremser, drivaksler, understellsdeler etc.) er kurante ting fra Peugeot 106/Citroen Saxo ca. 2000 -mod. Faktisk rimelige deler det meste, og lett å få tak i. M v h Einar Liatun
  9. Hei Til Torst74: Jeg har ca. 3 mil til jobben (6 mil t/r). Litt oppover og nedover og en blanding av fartsgrenser fra 40 til 80. Det går vanligvis på 80% tur/retur. Jeg har, som Skotten foreslår, fått ordnet meg med lading på jobben, så det er ikke noe problem de kalde dagene med slaps i veien og varmeapparat på heller. For en tur på 9 mil tur/retur trenger du kanskje å lade et par timer på jobben for å ha god margin til hjemturen. Med tidsur er det en smal sak. Kupevarmer med to tidsinstillinger er innebygd i Thinken så du kan komme til varm bil både morgen og ettermiddag. Til EHS: Bilen har ikke ekstra varmeapparat. Vurderte en stund å montere, men praktisk erfaring tilsier at her på vestlandet er det sjelden nødvendig å skru det elektriske varmeapparatet så høyt opp at det begynner å spøke for rekkevidden. Er ikke helt overbevist over den originale Webasto-monteringen i Thinkene heller. Kun resirkulering av kupeluften, ikke "ny" luft inn så jeg har hørt at jo, det blir varmt, men duggen den blir ikke borte... Det blir den til og med i Bergen ved å kjøre varmeapparatet på andre knepp og vifta på 1 eller i nød 2, og da merker du ikke strømtrekket. Dette er selvfølgelig min subjektive erfaring så ta den for det den er. Kan forøvrig nevne til LR-forumistene at Elbilforum er et nesten like bra forum som det vi er på her med mange erfarne elbilister som i likhet med dette forumets nestorer hjelper og oppmuntrer nykommere. M v h Einar Liatun
  10. Bump! Er det ingen miljøbevisste* Land Rover-eiere som vil ha en kjekk hverdagsbil slik at de kan spare grombilen til koseturer i skog og mark? Den er og "litt" billigere i drift enn f.eks en ex-mil eller RR 4,6HSE og komforten ligger ett sted midt imellom de to . M v h Einar Liatun *Meningsmålinger viser at folk som kjører LR er mer opptatt av miljø enn andre, og meningsmålinger juger vel aldri?
  11. Etter ett år som far er det nå slutt med å late som to seter er nok i nr. 2-bilen. Derfor selges, med blandede følelser, Thinken vår: Think City 2000-modell. Glimrende redskap for å komme seg til og fra jobb forbi bompengeringer(gratis) og køer(i kollektivfeltet) med et smil . Jeg (og bilen) holder til utenfor Bergen, men det er ingen hindring for dere på Østlandet. Det koster fort mindre å frakte denne østover med (elektrisk) tog enn det koster å kjøre RRC den samme veien (been there, done that). Send PM eller mail eller ring ved spørsmål. M v h Einar Liatun
  12. Selger 1 sett polybushes i org. innpakning. Alle foringer inkl. A-frame. Passer RR classic, Disco I samt LR 90/110/Defender. Pris: 1500,- el. bud. Låsbart Thule takstativ til RR classic el. andre biler med takrenne. Ubrukt. Pris 750,- el. bud. Har og ett Biltema universaltakstativ til biler med og uten takrenne. Har liste over biler det passer. Ubrukt. Pris: 500,- el. bud. Kjøper betaler evt. frakt. Kan levere i Bergen og omegn. e-post: ingf-lia@online.no, Mobil: 90692779, Askøy
  13. Verkstedet jeg bruker er et såkalt "uavhengig" verksted som har sikta seg inn mot rullende produkter som har noe med Volkswagen/ Audi-konsernet å gjøre, og tuning etc. av disse, de er således ikke fremmede for å klaske på "uoriginale" deler og chiper og greier. Har jo tenkt tanken at K&N filter ikke kan bety døden for motoren i alle tilfeller, men vil høre hva andre har slags syn/ erfaringer. At luftmengdemåleren på en VAG-TDI- motor tar kvelden etter >100k km er vel dessverre ikke noe nytt. Been there, payed for that.
  14. Okay, her kommer en liten "brannfakkel". Hadde nylig service på menneskebilen hos et verksted jeg har vært meget fornøyd med og stoler på (er ikke så mange av dem for V.A.G.-produkter her i Bergen :ninja: ) Spurte sjefen sjøl, som har mye erfaring med trimming, tuning og andre ting på "t" som gir mer omph under panseret, om han hadde noe erfaring med K&N-filter. Det hadde han. Veldig dårlige sådan . For dårlig filtrering samt at oljen filteret er innsatt med legger seg som et "sirupsbelegg" nedover i systemet på spjeld og ventiler og var spesielt godt egnet til å ta livet av luftmengdemålere på moderne insprøytningsmotorer. Han mente det var greit på "Løpsbiler" som kjøres kort mellom hver gang motoren plukkes i biter og settes sammen igjen, men hadde og sett flere havarerte "boyracers" og til og med store robuste V-motorer med grader i sylindrene etter "rusk" i innsugslufta. Så jeg droppa det planlagte byttet til K&N jeg... Detta regner jeg med at flere har en mening om/ erfaringer med, så... kjør debatt!
×
×
  • Opprett ny...