Jump to content
LRforum

joran

LRF Society
  • Content Count

    1,962
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About joran

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brønnøysund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brønnøysund

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har vurdert å bytte forgasser oppsett ja, du byttet hele oppsettet med manifoil også og har nå kun en forgasser? Tror kam'n min er ok, sjekket når jeg hadde motoren åpen for en tid tilbake, jeg har holdt på litt nå å feilsøkt/justert og tror kanskje det kan være et tenningsproblem. Når det gjelder tenningen så er det faktisk elektronisk tenning... ja burde jo at sett det tidligere. Er det noe justering der som jeg bør være obs på? mulgheter for dårlig Coil? noen gode sjekke triks for å test den?
  2. Takk for gode tips. Har den med justerings skrue under forgasseren Ombygging til elektronisk tenning, er det noen kit som kjøpes ferdig til formålet?
  3. Er det noen som har gode erfaringer når det gjelder justering av rover v8 og feilkilder. Jeg har nå i en tid prøvd å justere mine stromberg forgassere, tomgang, synkronisert begge med mer, men etter første tur på landevei kjenner jeg at den ikke går helt fint når man ligger i 60-70, på tomgang går den fint, Var på EU kontroll i dag og de sa det kunne komme av feil tenning, falskluft og lignende. Er det noen har som har litt erfaringer rundt dette og opplevd hva som har vært feilkildene.
  4. Supert, takk :-)
  5. Da har lynet fått på seg prøveskilt og vært på EU kontroll :-) moro å få prøvd den litt på veien. Etter å ha fått byttet tempsensor på kjølevannet så er den nå stabil på 80 grader og litt under dette under kjøring. Og kontrollen gikk meget bra, dåg ikke godkjent men det var heller ikke forventet. Har en oljelekkasje og tror det er bunnpannen, og et hjullager som må sjekkes. ellers tipp topp :-) bremsene var 100% så den overhalingen har jeg truffet godt på. Avgassen var i grenseland, høyest på tomgang og gikk ned ved litt gasspådrag, kjente også når jeg kjørte at den trenger litt justering, men alt i alt godt fornøyd, Jeg må også finne rammenummeret, hvor sitter det??
  6. Dæven den der blir rå, meget spennende prosjekt
  7. Kjapt svar fra BlackBox solutions - Nanocom support In order to cover Discovery 2 TD5 with your Nanocom you require thefollowing unlock code.NANOCOM unlock code for Disco II systems, Code: NCOM13, Price: EUR 52.00(excl. VAT)https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom13 Man trenger med andre ord en unlock code, til 52 EUR (kr 499 med dagens kurs), skal prøve å sjekke hva som ligger på den av unlock codes.
  8. Er ikke sikker, jeg har brukt den på TD5 til defender, mulig det allerede ligger inne lisenser for flere biler, skal sjekke med nanocom support
  9. Blir en annen støtfanger med tiden, muligens en litt modifisert exmil fanger, Fargen heter Nato green
  10. Takker :-) gleder meg til å få den på veien å riktig nyte lyden av v8’ern
  11. Har vært stillstand lenge nå, men har endelig hatt en runde med litt kvalitetstid i garasjen igjen. 109 begynner å bli klar for EU kontroll og godkjenning, kjenner jeg er litt spent, skal ordne meg med prøveskilt å teste den litt noen dager på vei. Canvas i sand farge synes jeg passet fint.
  12. joran

    Nanocom

    Nytt med garanti er jo det beste. Men det er mye +++ som nok gir en nokså høy totalpris. Jeg betalt ikke noe da jeg kjøpte min brukt, lisensen følger hardwaren og gav ingen ekstra kostnad da jeg overtok min, den er lisensiert for TD5 defender, og da har du den uansett eier.
  13. joran

    Nanocom

    Selger min for 4000,- inkl frakt
  14. Har fått noen henvendelser og ser jo ut ifra dagen prisnivåe på nanocom at 5000 er for mye. Setter med prisen til 4000,- Noen synes sikkert det også er mye men da bli den heller lagret til den nest defender'n er på tunet :-)
  15. Ja se der det var jo billig, 3835 med dagens kurs, så kommer frakt og toll i tillegge, sluttsummen blir nok litt mer :-), men mye mulig at 5000 kanskje er litt for mye idag, men da blir jeg nok heller å beholde den selv
×
×
  • Create New...