Jump to content
LRforum

joran

LRF Society
  • Content Count

    1,942
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About joran

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brønnøysund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brønnøysund

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Da er bilen solgt og en epoken med defender er over for denne gang, nå skal serie bilen få all oppmerksomhet, så blir det helt sikkert defender igjen etter hvert
  2. Etter en del tankevirksomhet er nå tiden kommet for å prøve et selge av GROM bilen. Kommer garantert til å ha noen vanskelige dager rundt dette og forbeholder meg retten til å trekke salget. Nummer 2 bil behovet er endret, har i tillegge en serie 3 bil som fremover skal brukes og pleies, ser at tiden ikke strekket til for å ta vare på alt, å ha en 130 i hagen uten tilsyn og vedlikehold er ikke min stil. Legger den ut på forumet først i håp om at den blir i entusiast miljøet. Om bilen : Land rover defender 130 varebil 2004 Model km.stand ca 140.000 Den har fått godt vedlikehold med oljeskift vinter og sommer, hjullager er blitt kontrollert 1-2 ganger i året og fettet opp ved behov, smurt inn med fluidfilm og jevnlig vasket og stelt. Diverse er skiftet som bremser, dysepakninger, vannpumpe, EGR er blendet mm. Skal nå i disse dager overhale startmotoren. Den står på 35» hjul og er hevet, i den forbindelse er ulike stag og foringer byttet og sjekket. Den har ny canvas, tunet ECU, webasto, ufattelig med lys , Flatdog lyktebeskyttere , frontrunner slimline takgrind med fjernstyrt søkelys og fester for spade og mud boards Den er ikke strøken men godt vedlikeholdt, noen fiksinger må sikkert påregnet etterhvert. Det er noen bulker på den og av rust kan det nevnes at 3 av dørene har en del av dette, det er også rust på siden av den ene lufteventilen. Rammen er meget bra, det er kun rust på en tverrbjelke under planet, ikke bærende konstruksjon. Den gikk rett gjennom året EU kontroll uten anmerkninger. Det følger med et ekstra sett med hjul (originale pizzakuttere) en del deler og bakseter, disse er ikke strøkne men kan sikkert pusses opp. Det er for øvrig gratis å sette disse inn nå. Pris? Ja nivået på defendere er fortiden høy , en 130 med mine modifikasjoner er ikke hverdagskost, den er ikke strøken, men har få km på tellern og har vært en stabil og driftssikker bil, har en del utstyr og er vanvittig praktisk, svær og flott. Jeg vil gjerne ha 240.000 for den, mange penger, men det virker som om dette er prisnivået nå. Her får bare folk vurdere om de synes den er verdt pengene og ta kontakt. Flere bilder skaffes ved behov
  3. Da ser det ut til å ordne seg med bistand fra Trøndelag :-)
  4. Er det noen som har et overhalingskit til innslag liggende og vil selge? TD5 defender
  5. Kan jo selvfølgelig hende at min ikke er rett. Ser at det er flere givere å velge mellom til 3.5
  6. Jeg har en 3.5 og en giver til 3.5, viser høy temperatur, uten at det er noen indikasjon på høy temp. Tror ikke det er rett temp som vises på måleren. Åssen måler og hiver er det dere andre bruker som har 109 men V8??
  7. Har luftet temaet på engelsk LR forum og der var det en god del erfaringer med store hjul, det gjennomgående er at en oppjustering til 37" medfører en betydelig slitasje øning på drivlinjen og spesielt cv leddene, noen bygger om med forsterkede deler, men mange landet på 35" som det beste kompromisset (dersom man ønsker store hjul da) mellom utseende, kjøreegenskapet på vei og offroad kjøring. da jeg monterte 35" merket jeg en stor forskjell på motorkraften, dekkene stjeler utrolig med motorkraft, 37" 'ere enda mer. Har nok konkludert med at det blir et nytt sett med 35" på meg. :-)
  8. I disse varme vårdager vil jeg gjerne ta frem mitt fortsatt gjeldende ønske om å kjøpe en pent brukt canvas til min 109. :-)
  9. joran

    Serie 1 kalesje

    Du kan kjøpe delene hver for seg, kroker og fester også
  10. Jeg har jo et :-) men kanskje litt for langt nord
  11. Er det noen har som har defender med 37" dekk og som kan si litt om det er store ulemper? Jeg har i dag 35" å disse begynner nå å bli modne for utskiftning. Har litt lyst til å prøve 37" Er det noen som har noen erfaringer å dele? tenker at den største utfordringen kan bli mindre svingradius, tror ikke de ellers kommer til å ta borti noe noe sted da jeg har rikelig med plass i hjulbuene. Legg gjerne ut bilder
  12. Usikker, hvordan kalibrerer man??
  13. Har skrudd til serie bil i dag, og kjørt meg en liten tur. Liker bilen bare bedre og bedre, håper på skilt og godkjenning i løpet av sommeren
  14. PUSSIG! Da har jeg monter original tempføler for rover 3.5 v8, har koblet den til en vanntemperatur måler alla biltema. Temperaturen øker opp mot 95-100 grader og det virker ikke som om elviften har noen effekt for å dempe varmen, det pussige er at slangene til radiatoren ikke kjennes så varm ut, så jeg tok av lokket på radiatoren og målte temperaturen den viste 62 grader. Sirkulerer ikke vannet??? er ny termostat, Noen som har innspill??? Kanskje jeg bør fjerne termostaten og sjekke ??
  15. Temperaturmåleren i min xemil 109 har vært det originale opplegget, men føleren passer ikke korrekt i v8'ern der har det været en nødløsning med litt tec7 for å holde den tell. Jeg bytter nå føler og fant fort ut at det originale opplegget er noe annet. Bør jeg gå for ny måler som takler den nye føleren? er vel ingen mulighet for å bruke den originale temp måleren lenger? noen anbefalinger?
×
×
  • Create New...