Jump to content
LRforum

Franco

Members
  • Content Count

    380
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Franco

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansund
  • Interests
    Old motorised rubbish
    Scubadiving, fishing and hunting

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Recent Profile Visitors

430 profile views
  1. Erkjennelsen av at jeg har mer leketøy enn tid begynner å synke inn og jeg har derfor besluttet å selge min Norske Exmil som har stått ubrukt i mer enn et år. Har bygget den om til 200TDI og servo som er godkjent av Statens Vegvesen og som er oppgitt i vognkortet. Overhalt motor fra Landy LTD kjøpt fra England ifbm prosjektet, proffoverhalt sivil girboks, ny Roverdrive overdrive, fabrikkoverhalt P38 servo mv. Ny turbo, ny clutch, ny alternator, ny radiator/oljekjøler etc. Har ikke brukt gammelt utslitt rask ifbm ombyggingen. Har vel kjørt mindre enn 50 mil etter jeg ble "ferdig". Kupèn fremstår som original med unntak av setene som er nye Exmoor. Nye dørtrekk, vindustettinger og interiørkledning. Rattstamme og ratt er originallengde og er det eneste (utenom Overdrive-spaken) som ikke fremstår som originalutførelse sett utvendig. Utvendig har jeg ikke gjort noe og det står igjen endel småtteri. Karosseriet er rett og pent, kun en liten gammel feltskade fremst på høyreskjermen. Ramma og torpedovegg er i bra forfatning. Originaldekk står på, harde som bakelitt. :-) Bilder og historikken finnes i denne tråden; http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=57248 Er det noen som kan bistå med å fastsette en fornuftig pris ifbm salget? MVH Franco
  2. Hei LafteRolf, Ok, så dersom den går via firma som kjøper fra MoD i England og deretter registerer den sivilt (i England) skal det gå greitt å eksportere den til Norge? Noen idè om hva et slik doning vil kunne koste i Norge?
  3. Hei, Er det noen som kjenner til om det går Defender Wolf 90 (Exmil) i Norge? Kombinasjonen av Olivengrønn Defender, 24V anlegg, servo og 300tdi er ganske tiltalende... :-) Vil det være noe som forhindrer import eller godkjenning i Norge i forhold til spesifikasjon eller ikke-eksisterende dokumentasjon? MVH Franco
  4. Sjekk om Mekonomen fremdeles har kampanje for innbytte av gassflasker. Hadde tidligere 5 kilosflasker, men på Mekonomen kunne jeg bytte dem inn mot 10 kilosflasker vederlagsfritt. Fylling av gass er bare litt dyrere for 10kilo I forhold til 5 kilo. Flaskene de hadde var lettvekt/kompositt med integrert regulator. Kjøpte til både MIG/MAG og TIG apparatet. Mener at direkte kjøp for en full 10kg flaske av samme type (uten innbytte) lå på ca 3 tusen. Det er billig når regulatoren er inkludert!
  5. Takk Paal Helge, skal sveive igang kameraet etterhvert.
  6. Jo takk, på hvilket grunnlag fikk du avslag forresten? Det er flere SIII'er i Norge som har godkjent motorbytte til 200tdi. Jeg mener å ha sett en som hadde godkjent motorbytte til 300tdi også for noen år tilbake. Lykke til!
  7. Takk igjen, det var vel strengt tatt avskiltingsbegjeringen som fikk meg til å få ut fingeren. Den var ferdig i Januar, så det gikk litt treigt med papirarbeidet... Da jeg var ferdig tok jeg den på EU-kontroll og den passerte på alle punkter med unntak av motorbyttet. Det gir en "kode 3" som betyr kjøreforbud og full stopp før den er vist til etterkontroll og godkjent. Tok meg god tid med papirene, hadde dessuten hatt skriftlig dialog med Statens vegvesen underveis, så de var i utgangspunktet inneforstått med planene og løsningen før det ble gjort. Top tips: Forhold deg til èn person under hele prosessen Forklar hva du ønsker å gjøre, skissèr en løsning og be om (skriftlig) tilbakemelding Kapp/sveis/kjøp først _ETTER_ at du har fått tommel opp fra SSV Lag en fotodokumentasjonsmappe (bilder av sveiser og konstruksjonsdetaljer mv.) Spar på all relevant dokumentasjon, systematisèr den (delekataloger og en haug bøker er ikke særlig behandlingsvennlig...)
  8. Takker for det Austbø, nå er det vel din tur snart?
  9. Takker, den går som en drøm :-) Kan ikke sammenlignes med originalen. Fra 63 slappe bensinhester til 111 seige dieselhester merkes godt. Bra med pulver og behagelig opp til 100km/t. Servostyring er luksus; ingen dødgang og svært lett på rattet.
  10. Da var endelig dagen kommet; GammelEirik er godkjent med motorbytte til 200tdi og servostyring!! :-D
  11. Tok ut kompressoren og konstaterte at slangene var 8mm og 10mm. 8mm hurtigkoblingen var i orden med 10mm koblingen var helt pakket igjen av møkk og lot seg ikke åpne. Skrudde av hele 10mm koblingen (se bildet) som viste seg å være 28mm utvendig gjenger, 1mm metrisk Optimistisk på at dette var sikkert deler som lå lett tilgjengelig i skuffen på hjemlige trakter ringte jeg Nardo bil som kunne fortelle at det ikke finnes servicedeler til kompressoren med unntak av eksosventil/hus. En ny kompressor ville komme på 11.5 tusen... Boret heller ut innsatsen fra koblingen med et 12mm bor og gjenget opp til 1/2-tom UNF. Hydroscand koblingen til knappe 16 kroner passet da perfekt. Nå er kompressoren på plass og er stille som en mus.
  12. Tror vi kom på 700,- eller deromkring sender PM i morgen med inventarliste så får du se om det er gangbart i dag.
  13. Skal finne fram inventorylista, den ligger her et sted... Angrefrist ettersom det ble så lang leveringstid Dro den med til Trondheim sikkert tre ganger og glemte å hive den ut av biila hver gang. Alzheimer rammer også i ung alder
  14. Fnis, det kan jeg nok trenge med min heller dårlige mekaniske karma...
  15. Hei LafteRolf! Det var da som f*n... Det hadde jeg slått til på for en uke siden Kom forresten på at det var du som skulle hatt delekassa som står bak dieselvarmeren... Dersom du fremdeles er interessert kan jeg ta den med til Trondheim i neste uke. Det var et Defenderratt, Seriematter osv.
×
×
  • Create New...