Gå til innhold

TeRRje

LRF Society
  • Innlegg

    1 018
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Location
    Utskarpen, Nordland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Utskarpen Nordland

Nylige profilbesøk

1 823 profilvisninger

TeRRje sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Jeg kjøpte fra SirWilliam og valgte også GKN. De kan levere original, GKN og Britpart.
  2. Har en som gikk greit å skru løs, har en til men der må jeg bore ut en av skruene hvor torx har blitt rund. Kan ordne det i morgen.
  3. Tror jeg har, skal sjekke i helgen
  4. TeRRje

    D3 turbilen

    Tunge ting. Jeg slår på huben til jeg vinner. Skru av bremseskjoldet så får du slått skikkelig på begge sider. Sikkert andre mer skånsomme metoder men en stor sleggehammer har fungert godt for min del.
  5. Årsaken til det akutte innfallet er blitt solgt til noen andre så nå er Sporten igjen beste bilen og skal aldri selges, hvertfall ikke før det plutselig kommer et nytt innfall.
  6. Veldig rart at Corvetten ikke starter, RRC'n er jo vant med Corvetter og den son henger rett bak her starter på første tråkk 😀
  7. Ville nok kledd deg fint Ikke så dumt å ha en blanding av både gamle å nyere kjøretøy. Har en D4 som jeg har surra på 330000km nå og det er fint at de gamle har sluppet å gjøre alt dette
  8. På grunn av et akutt innfall vurderer jeg å selge min Range Rover Sport 3,0 diesel 2010 modell. Km stand 182.000. Nye vinterdekk med pigg og nye sommerdekk. Registerreim, HPFP reim og oljepumpe nettopp skiftet. Webasto overhalt. Pris 200.000 kr ved rask handel. Er ikke ute på Finn.
  9. Tror de pinnene til å løsne spilleren ligger i midtkonsollen. To flate jernbiter Ble vel svar i feil prosjekttråd dette 😉
  10. Har nettopp vært borti der samme der det ikke var helt samsvar mellom kammene og veiva fra tidligere registerreimskifte. Er nok lurt å låse veiva med riktig verktøy ja. Jeg bytta oljepumpa samtidig og da må veiva låses for å få løs veivbolten.
  11. Det er en fin størrelse på vinterdekk, reduserer faren for planing på sørpeføre. Jeg synes 255 egner seg best på sommerdekk. Har brukt 235 i mange år på vinterdekkene. Men sjekk at lasteindeksen holder mål på de dekkene du er tilbudt.
  12. Når jeg tenker meg om har jeg ingen nyere LR, den nyeste er 2012 modell og gått 330K så det er kanskje helt normalt med litt rust da, selv her i nord
  13. Er enig i at det kan være lurt å ha en bruksbil i tillegg for bruk når det er mye saltgørr på veiene. Men ellers er RRC gode helårsbiler om de stelles godt. Blir nok mange andre biler som kommer til å kastes på grunn av rustangrep framover uavhengig av merke. Det som skremmer mest er nyere LR produkter som tidlig får rustproblemer. På eldre LR med stive akslinger ruster hvertfall ikke bærebroene og boltene :-)
  14. De er hver fall enklere å skru på enn nyere utgaver 😀 Har en RRS med diesel og kostnad pr mil inntil ca 8000km er lik for RRS 3,0 og RRC hvis du regner på drivstoff og forsikring/veiavgift sammen. RRS går rimeligere men dyr å forsikre/veiavgift, RRC bruker mye mere men latterlig billig forsikring og veiavgift. Mange biler går adskillig billigere men blir fort kjedelig. Skruing blir det uansett på biler som har blitt noen år og fått km ser det ut til.
  15. Har hatt problemer med å vri nøkkelen på P38 men vet ikke om låsesylinderen er lik D2. Måtte rakle og vri og det ble verre og verre helt til det ikke gikk å vri nøkkelen. Ut ifra antall flasker med låseolje og spray som lå i bilen har det nok vært problematisk over tid. Det som skjer er at graffittien blir som graut når den blir blandet med olje og spray og til slutt blir tappene i sylinderen så trege at de ikke følger taggene på nøkkelen og kommer ikke i riktig posisjon for å kunne vri. Løsningen er å vaske låssylinderen helt ren først. Jeg brukte bremserens og elektrospray i rikelig mengde. Demonterte ikke låsen men stakk det tynne røret på sprayboksen helt I bunn på låsen og spray mye og mange ganger. Må gjøres flere ganger for å få ut all gørra. Så må låssylinderen få tørke helt. Så må det kun benyttes grafittipulver i låsen. Jeg skrapa pulver fra en tømmermannsblyant og det fungerte fint. Litt vanskelig å få det inn i sylinderen. Jeg skrapa pulver på nøkkelen og stakk den forsiktig i låsen. Måtte gjøre det mange ganger og til slutt var alle tappene smurt og låsen fungerte som den skulle. Har sikker vært mere effektivt med å kjøpt en grafittisprøyte eller noe sånt men det går uten også.
×
×
  • Opprett ny...