Gå til innhold

Svein

LRF Society
  • Innlegg

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Øst

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Paris, Frankrike

Nylige profilbesøk

351 profilvisninger

Svein sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Svein

    Rammerust x-mil

    Oppdaget for sent at "Front of Rear Spring Hangers" var fulle av jord og nå er de gjennomsiktige . Noen som har byttet disse og vet hvor man får kjøpt dem? Fant disse på Famous Four, kan de brukes? http://www.famousfour.co.uk/images/parts/ff000427.jpg Andre kommentarer eller råd mottaes med takk. Svein
  2. Bor på Strømmen, jobber på Skøyen. Si ifra dersome dette passer. Svein
  3. 2 stk. Ex-mil + Sankey tar ferje til Harwich på Fredag og skal bruke 4 dager fra Harwich over til Holyhead (ferje til Irland) Noen tips om Landrover butikker som bør besøkes på vegen? Er først og fremst ute etter serie deler.. Takk for tips! Svein
  4. Elektrisk motor varmer er nå gitt opp. Hverken blokk- eller slangevarmer ser ut til å være gode løsninger. Har ikke funnet slangevarmer som lar seg installere korrekt og en frostplugg varmer er vistnok mye arbeid og noe risiko. Etter en impuls handel på ebay er nå en Webasto Thermo Top C på vei fra Tyskland. Noen som har en slik installert i serie bil? Installasjonstips? Mvh Svein
  5. Sommeren er vel mer eller mindre over for iår, og det går igen mot vinter og kald motor..... Jeg er ikke kommet noe lenger med motorvarmer på x-mil'en siden ifjor. Som anbefalt skaffet jeg en Defa EF 411422 (32mm) slangevarmer, men det var ikke mulig å installerer denne etter instruksene på en x-mil. Det er ganske enkelt for trangt. Så jeg er fremdeles ute etter informasjon om en konvensjonell blokkvarmer som kan installerers i en x-mil Er det noen som har en slik installert og vet vilken type de har? Svein
  6. Svein

    Vannlekkasje

    X-mil. Byttet til blyfri topp for vel to år siden. Brukte ikke kobber-toppakning men en grå med metal rundt sylinderene. Ettertrakk bolter med momentnøkkel etter et par dager. Har nå kjørt 20.000 uten problemer. Motor går fremdeles fint og trekker veldig bra, men det forsvinner noe kjølevæske. Har mistanke om en liten lekkasje i toppen. Kjølevann og olje er fin, men ser av og til svak hvit røyk. Er det tilrådelig å ettertrekke toppen nå? Noe annet jeg bør prøve? Mvh Svein
  7. Begynner å bli kjølig nå. Noen som vet hvilken type Defa motor element som passer i X-mil? Annen relatert informajon om installasjon er også velkommen. Svein
  8. Må til med en field-repair på forgasseren. Den gamle pakningen har gått i oppløsning og tetter forgasseren hele tiden. Har fått tak i et ark med pakningsmateriale og er nå klar til å skjære ut en ny. Er det noen som kan legge ut et bilde eller en tegning av en slik pakning? Den gamle er umulig å bruke som mal. Er det andre ting som er viktige nå? Takk for all hjep! Svein
  9. Kjemperusk i forgasser, hoved-dysa. Alt vel. takk for svar ! Svein
  10. Sliter litt med en xmil på ferie i Frankrike. Symptom: Motoren starter fint, går greit på tomgang, men med bare litt gass hoster den og stopper. Får den opp i turtall ved pumpe rusing men den fusker en del da, smeller i potta. Slutter vi å pumpe, går den greit igjen på tomgang. Umulig å kjøre. Vi har holdt på litt med fordeler. Stifter, kondensator og rengjøring, så det kan være noe der. Samme symptomer med choke. Noen ideer hva det kan være ? Setter pris på all hjelp ! Svein
  11. Heisann, jeg har montert soft top. Send meg en e-mail paa "sdale@cgg.com" saa skal jeg returnere deg en monterings tegning. LR hilsen Svein
  12. Ny (overhalt) "Turner Stage 1 Cylinder head" er på vei. Er det noe annet som bør gjøres eller sjekkes når det allikevel er "åpent" ? Vennlig hilsen Svein Dale
  13. Svein

    Limestone

    På mine bokser (Billakkspesialisten på St.Hanshaugen) står det: BLMC 154 20-80 (Akryl) Lykke til
  14. Hydrogen gass er betraktelig lettere enn luft, så "utlufting" i bunnen er ikke tilstekkelig.
  15. Jeg brukte vanlig malingfjærner, hoytrykkspyler og plansliper til pussejobben. Fikk en proff til å sprøyte filler og lakk, gjorde alt demontering og pussing selv. ca 100 timer, se bilder på "User Galeries" Svein
×
×
  • Opprett ny...