Gå til innhold

Lenni

Medlemmer
  • Innlegg

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Bil, båt/fiske, MC, musikk.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Steinkjer

Nylige profilbesøk

822 profilvisninger

Lenni sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk for tilbakemelding! Uff, bensin ikke bra. Fruen her fylte å en liten skvett en gang, men ikke mer enn at det løste seg med en flaske 2-taksolje:-) Ingen tvil om at Evoque er en flott bil, blir nesten litt rørt hver gang jeg ser en:-) Ikke så ofte å se her på Steinkjer. Hva koster servicene og hvor ofte må den på service? Service og evt. rep er det som taler for å kjøpe annet merke, da nærmeste merkeforhandler er Nardo i Trondheim.
  2. Hei Har fra før en 2006 Freelander Td4. Vurderer nå å kjøpe en 2012 manuell Evoque 150hk. Er det noen kjente feil og mangler jeg bør se etter? Ser ingen negative tilbakemeldinger her på forumet. Er det en knakende god bil? Håper på tilbakemeldinger:-)
  3. Takk til føreren av Defender'n på Namdalseid i dag som hilste så flott på oss i Freelander'n. Ikke så ofte det skjer i Nord-Trøndelag!
  4. Beklager, men det er Rutt's 4x4 med 2 t-er! Handlet på ebay.uk: http://stores.ebay.co.uk/rutts4x4 Ser ut til at de bare selger gjennom på ebay. Prøvde nå http://rutts4x4.com/, men den ser ikke aktiv ut på min skjerm.
  5. Hei > FF005435 Clutch Master Cylinder - pre-fitted pipes > Qty: 1 Vehicle: Freelander 1998-2006 > Price: 95.00 GBP Hos Famoys four. Tror den koster over 3000,- på mekonomen og hos Nardo. Morro å handle fra England. Kjøpte vidusheis bak fra Rut's 4x4 nylig til litt over 1000,- kr. inkl. frakt. Passet perfekt, og tilsynelatende god rustfri kvalitet. Tror ikke det er så vanskelig å bytte master, må vekk med luftfilterboksen for å komme til. Den leveres ferdig med bremsevæske og hurtigkobling. Har som sagt ikke byttet ennå, er litt usikker på hvordan en deler denne hurtigkoblingen ved kassa. Leste en plass om noe spesialverktøy, kanskje noen her har tips om dette? Lurer også på om en slipper å lufte?
  6. Hei. Kjenner til dette ja. Kjøpte en TD4 2006 med en pedal som sto for langt ut. Fikk med ny pedal da tidligere eier trodde denne var gåen. Etter hvert kom den enda litt lengre ut. Det viser seg at det er stempel på master sylinder som har gitt etter. Da den kom enda lengre ut var det fordi pedalen stoppet i en magnetisk bryter som jeg antar brukes om en har crusekontroll. Denne bryteren gikk etterhvert i stykker. Har fikset det midlertidig med å erstatte bryteren med en smidd stoppekloss av tre. Har kjøpt ny master, men ikke byttet ennå. Sjekk om det er lekasjer på master oppunder pedal. Tror dette problemet kan oppstå pga at en slipper eller glipper pedalen fra nedtrykt stilling.
  7. Hei Har du fått byttet master og slave? Skal bytte master på TD4, men har ikke fått motet meg opp ennå.
  8. Kan bare gratulere. Fikk du noen bilder av ekvipasjen ? Takk, det finnes mange bilder ja, men har ikke funnet ut hvordan jeg skal laste opp ennå. Sjekk Trønderavisa evt Verdalingen så tipper jeg det er bilder der etterhvert. Skal prøve å få lastet opp.
  9. I dag deltok jeg i vømmølopptog på Verdal med 1978 LR serie 3 som trekkvogn for Porcelenstrend løsverk. Vi vant prisen for beste kjørende innslag blandt omkring 170 kjøretøy! Arti!
  10. Kanskje du kan du prøve å sette på en Jerrykanne i fotosjåppen din?
  11. Hei Har tenkt på det samme av 2 grunner. En får ikke til å henge på et normalt sykkelstativ med hjulet på. Om en tar av hjulet får jeg så vidt festet sykkelfestet på skrå. Ser at det finnes sykkelfester som passer i handelen da. Grunn 2 som har forårsaket større irritasjon, før jeg ble vant til det, er at det er umulig å få campingvogna av eller på om bilen har feil vinkel. Hjulet kommer i veien for hendelen på kulebremsen. Blir morro å se bilder og høre hva du kommer fram til. Det er unektelig tøffere med hjulet på etter min smak læll da! Blir vel dumt å ha det på pannseret på freelander?
  12. Fra Landy zone Hei Har ikke funnet ut av bildeopplasting, men legger med en link til Landy Zone. Det var her jeg så tipset om hakket som måtte files. http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/td4-crankcase-filter-62361-2.html
  13. Nei, bytta hele greia til et oppgradert "filter" eller oljeseperator som BMW anbefaler på M47.
  14. Hvorfor det hakket? Det gjorde ikke jeg...!? Det er et hakk på plastdingsen som erstatter papirfilteret mot venstre FH. Dette hakket er 4/5 mm feil i forhold til Freelandern min i allefall. Tenkte å legge ut bilder, men finner ikke ut hvordan jeg skal legge dem til. Forslag?
×
×
  • Opprett ny...