Jump to content
LRforum

LandRover

LRF Society
  • Content Count

    747
  • Joined

  • Last visited

About LandRover

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mo

Recent Profile Visitors

1,132 profile views
  1. Vi leier ei bilhenger når jeg finner folk til a dra den. Sleping blir for risikabelt. Her blir det mye motorvei h opptilvor det kjøres 120km/time. Tillagt i ettertid. Det tok litt tid før dette sank inn. "Hjernen" Visste ikke at utrykket også brukes om biler/motorer. Interessant og nytt forslag som jeg skal sjekke.
  2. Takk. Du bekrefter min mistanke om at dette ikke er en godt forslag. Vanvittig spør du meg. Problemet jeg foreløpig har at det er ingen jeg kjenner som har førerkort til å dra det tunge dyret på bilhenger. Det ordner seg nok etter hvert. Bare for å nevne uten at det egentlig ikke har noen betydning i dette tilfellet: Motoren starter og går alltid, så servoen fungerer vel?
  3. Jeg er lovet hjelp fra snille venner som har tilbudt seg å taue bilen de 150 km til nærmeste LR verksted som tidligere fant problemet da jeg var i samme situasjon. Jeg antar at de har data hva som ble gjort da. Den som skal kjøre fører bilen sier at det går å taue bilen med en fart på opptil 70 km/time- Det er lovlig i følge sønnen som er i politiet dersom bilen som sleper har manuell gir. Litt skremmende synes jeg. Hva om sleperen må bremse litt ned. Det skal ikke mye til for det blir slakk i den korte slepelinen i en kjørehastighet på 70 - 80 km/time. Har jeg kanskje ikke noen
  4. Vel etter "nøye" leting så har jeg i dag endelig bestilt og betalt denne som jeg fikk inntrykk av var original. Dog er jeg nå i ettertid tvilsom om den er. Er denne manual bra selv om den ikke skulle være original?
  5. Police Rescue (Australia.) Minst 5 sesonger ca .1989- 1994 . Vises reklamefritt på Youtube. Kanskje ikke verdt å nevne da jeg måtte vente lenge før jeg fik øye på en LR Defender. Det går mest på Nissan der.
  6. En god ide`! Jeg har ikke prøvd andre ECU men vil se nærmere på det. Det ville være meget gledelig om problemet kunne løses så jeg slipper å få den transportert på tilhenger den lange veien til LR merkeverksted. Nå flytter jeg bilen inn i oppvarmet garasjeverksted da håndverkerne har klargjort taket.
  7. Jeg har hatt to tidligere erfaringer som denne, ved ca. 40000 km og ved ca 60000 km og begge gangene med store problemer for ikke merkeverkstedene med å finne feil. Faktisk måtte de melde pass. Etter mye om og menn med blant annet uker med venting på grunn av ferier så ble det ordnet. Muntlig beskjed som jeg fikk var et eller annet med svake eller delvis såre ledninger. - gnisninger. Dengang ble bilen kjøretestet for å være sikre at alt funket. Bilen har oppført seg pedant siden den gang. Jeg betalte bare for en en for hånds prislistet kontroll på et par tusen kroner. Ingen deler.
  8. Takker så mye for innlegg. Jeg viser til eget emne hvor vi har diskutert problemet. Langt mellom LR verksted her i Sverige. Jeg kan bare nevne at jeg i sommer startet opp og kjørte et par tre mil uten noe som helst utslag i nødmodus. For en måned siden så gikk den i nødmodus straks etter oppstart. Ved flytting av bilen noen hundre meter for et par uker siden så gikk bilen uten problem. Bilen går i nødmodus uten at jeg merker noe feil.
  9. Vel, tiden går og jeg har bestemt å legge nytt tak over det hele. Da får jeg 2 lengder på ca. 10 meter hver hvor de er sammenkoblet og blir L formet som på bilde. Den ene verksted og det som kaltes uthus vil jeg gjøre om til garasje. Det blir plass til Defenderen min pluss en bil til kanskje en lenge ønsket LR 88 veteran. Bredden som på ca 5 meter er i minste laget men det får holde. Garasje under utbedring. Panner gjenstår. Tillagt i ettertid. Jeg ser nå at jeg er kommet ut av forumet som skal være DEFENDER, men må la det gå da det kan ikke strykes. Er lei f
  10. Det var egentlig spiralen under som meg oppmerksom på at det kanskje kunne være en gammel form for "termostat". Den er tilkoplet en flat liten gammel elektrisk ovn. som er montert i et hjørne en halv meter under taket. Interessant, dog er varmen i verkstedet erstattet med en luftvarmepumpe.
  11. Denne var montert i det lille gamle "bilverkstedet" som fulgte med det gamle huset jeg kjøpte for en tid siden. Nå lurer jeg på hva dette kan være? Det finnes en spiral under. En temperaturføler hvor man stiller inn gradene? Den er muligens tilkoblet en eldgammel elektrisk ovn som er montert i nesten takhøyde.
  12. Takker så mye! Så har jeg fått avklart dette. Førerkortet jeg har er av de førerkort som er gyldig i 100 år fra fødseldato. Mulig har det blitt forandret i ettertid. Mitt kort er utstedt 1990 og har aldri blitt fornyet. Jeg har kjørt i den tro att det var gyldig. I ca.2010 ble jeg stoppet her i Sverige i alkohol promille kontroll. Polisen bar smilte og sa det var rolig/morsomt da han så mitt førerkort gyldig i 100 år fra fødselen. Jeg får bestille tid for nytt førerkort her i Sverige.
  13. Jeg skal fornye mitt førerkort utstedt 1989 og jeg foretrekker å beholde mitt norske. Bor i Sverige. Dette er meldinger jeg får ved innlogging på nettet. Bildet ditt er for gammelt. Du må møte ved trafikkstasjon for å ta et nytt. Du har ikke har fast bopel i Norge. Spørsmålet er om jeg får fornye det da jeg som nevnt ikke har fast bopel i Norge. Bosatt i Sverige. Skal det muligens oppfattes slik at jeg ikke får fordi at jeg ikke har fast bopel i Norge eller er det slik at jeg må møte ved trafikkstasjon for å ta nytt bilde? Er det noen som er ell
  14. Takker så mye. Jeg var akkurat i ferd med å skrive at jeg søkte og fant det som du nevner. Nå er det bare å finne ut hvor den styres ifra en eller annen knapp på dash bordet. Ettersom den er ettermontert så er det dog ingen ting som tyder på at det er noen knapp som tyder på det. På rattet er det derimot noe ettermontert ett lite knappe system som viser av og på samt reset etc. Jeg har ikke hatt bilen så lenge og vi trodde at det var noe styring til radioen men det er det ikke. Det finnes heller ingen info i instruksjonsboken. Da er det vel ingen stor fare å kjøre b
  15. Det var så enkelt å fjerne dekselet. Legger ved et bilde av Euro Cruise boxen. Som du/dere ser så er det ganske mange ledninger som er tilkoblet. Å se hvor de fører hen vil være mer komplisert. Som teksten viser Euro Cruise så tyder det vel på et denne er montert etter at den forlot samlebåndet. Blinklyset sitter på toppen av boxen og er bare synlig gjennom lille åpningen mellom styrestaket og dekselet som er montert rundt. Bensindrift.
×
×
  • Create New...