Jump to content
LRforum

LandRover

LRF Society
  • Content Count

    727
  • Joined

  • Last visited

About LandRover

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mo

Recent Profile Visitors

990 profile views
  1. Jeg ble noe overrasket da jeg skulle se en film på YouTube. En nesten tre minutters lang reklamefilm som i starten viste en av de siste ekte "gamle" Land Rover Defender. Reklamen kjørte videre med innslag i naturen av diverse klipp. Det hele virket litt rart syntes jeg så jeg fortsatte å se til slutten da Defenderen ble igjen vist rett før Det velkjente Land Rover symbolet avsluttet det hele. Skulle gjerne sett reklamen en gang til da jeg muligens gikk glipp av noe i starten. En interessant reklamefilm vist på en annen måte for å fange interessen for dagens LR biler. Det er vel flere år siden den sist aluminiums Defenderen ble laget? Har jeg kanskje missoppfattet noe?
  2. Det er vel kanskje for mye å håpe at noen har akkurat denne varmepumpe men likevel verdt et førsøk. Jeg har byttet ut min gamle varmepumpe med en Mitsubishi Heavy Kazan 35 Extreme. Behov for at den kan blåse rett frem i høyere hastighet er stor og det var derfor grunnen til at jeg valgte akkurat den. Nå viser det seg at hava enn jeg gjør så blåser den i all andre retninger enn rett frem da det sies i bruker manualen at den automatisk blåser i den retning der det er behov for varme. Er det noen som har varmepumpe som bare gjør fabrikantens valg når det gjelder dette? Eller har jeg kanskje feil at jeg ikke har lest manualen riktig? Problemet er at jeg ikke finner innstilling for manuell kontroll slik at luft skal blåse rett fram. Sitat:
  3. Høy års og forsikrings avgift eller ei, jeg savner min Land Rover så mye at jeg syns det er verdt å betale skattene. Nå har jeg tatt et par småturer i tørt vær med tørr bil med ingen tegn til at bilen går over i nødmodus. Bilen har også stått innom hus og "tørket". Dog er faren ikke over, bilen må på merkeverksted langt der borte og jeg har vurdert å kjøre den en tørr vårdag for analyse. Sagt det, på grunn av storflytting så kjøpte jeg en Suzuki Grand Vitara 2002 modell da jeg var total avhengig av bil. For meg er største gleden med å ha en bil at det er en Land Rover Defender. Suzuki har større komfort, men du verden Land Roveren har så mye mye større kjøreglede og eierglede. En "venn" for livet . . . . . . . . .
  4. I går besøkte jeg Suzuki forhandler i Mariestad ved Væneren Sverige som fortalte meg at det er 2 års ventetid på bilen. De hadde riktignok hatt en bil til for salg som hadde gått til Nord Sverige. Likevel det er flere/mange annonser på blocket .se der forhandlere averterer disse biler for salg. Likegyldighet kanskje?
  5. Om det er noen som lurer på hvorfor jeg avskiltet bilen så er det på grunn av at ingen verksted har til nå vært istand til å finne feil på bilen. Jeg gikk litt lei og synes at avgiften forsikring pluss årsavgift ca.15000.- kr var mye å betale for å ha bilen stående. Jeg savner bilen så sterkt at jeg sannsynligvis kommer å få den lovlig på veien igjen. Som nevnt det er langt mellom merkeverksted her i Sverige, men likevel det får heller koste litt å få den fraktet den dit. Med god hjelp av forumets brukere har jeg/vi på det beste forsøkt å finne feilen i eget emne. Langt mellom LR verksted her i Sverige.
  6. Det er bedre med carport en lukket garasje sier mange. Likevel har jeg min tvil. Jeg har muligheten til å ha min Defender i lukket isolert garasje med lite verksted i enden. Uthuset med garasje er L formet med delvis tak over det ytre hjørne som dekker en bil. Garasjen er ikke oppvarmet, men kuldegrader forekommer aldri. Hva er den beste oppbevaring for bilen ute eller inne. Kanskje det samme hvor?
  7. Takker så mye for interessante innlegg. Jeg burde vel kanskje beholde den "Clean" og heller bruke tid på å få den som den var som ny. Understellet som aldri har blitt gjort underhold er førsteprioritet. Høyre framskjerm (sidedelen) er noe fint inn trykt og må tas av for oppretting. Hjulene må få ny lakk. Bilen står nå i garasjen til det nye gamle innkjøpte hus som jeg fremdeles ikke bor i.
  8. Min Defender 2002 mod. 77000 km. er satt i garasjen ivente på "renovering" og oppgradering. Prosjekt? Gammelt hus med gammel garasje er nylig innkjøpt og må tas først. Det har meg blitt sagt at bremsene kan sette seg fast om jeg ikke tar en liten kjøretur en gang iblant. Hvor ofte bør man kjøre bilen for for å unngå at den den ikke "stivner" Et bilde av bilen. da jeg kjøpte den. I prinsipp ser det lik ut i dag. Har fått litt kritikk om at den ser så naken ut. Folk regner vel med at det er "alt slags dingel" montert på slike LR Defender og Serie biler? Positivt uttrykt.
  9. Er det noen som vet hvilket bilmerke-produsent dette er. Ingen Hummer tydeligvis?
  10. Land Rover har vel gode/sikkert grunner til at de ikke leverer Defender med mulighet til å frakoble firehjulstrekk.
  11. Jeg ser at det finnes frihjulsnav til Defender, men det synes at det er få som har erfaringer. Hos seriebiler eiere er det flere brukere. Jeg har faktisk et sett liggende i eske som fulgte med min sist kjøpte bil en exMil. Hva er egentlig fordelen? Tidligere hadde jeg en Suzuki SJ413 som jeg alltid kjørte med firhjuls trekket innkoblet. Grunnen var at jeg engang koblet det fra med det resultat at jeg hadde problemer i svingene på sommer/grusvei. Tillpassingsproblemer kanskje?
  12. Jeg har bestemt meg for et Esab 200i I min ungdom sveiser et par tre år. (ca 1980) Den gang fantes gassen bare på store beholdere som måtte leies årlig. Hvordan er det med disse 5 liters flaskene. Går en bare et sted for å fylle dem. Argon var vel for aluminium. Co2 var vel for vanlig metall husker jeg såvidt?
  13. Det er langt mellom gode Land Rover websider. Denne er min absolutt favoritt. Mengder av bilder av alt mulig. Land Rover Katy.
  14. Fransk tegneserie Daktari. Mange av oss husker sikkert Daktari som NRK sendte for lenge siden.
  15. Jeg skrur litt selv dog må jeg legge mekkingen på is en tid framover. Står på flyttefot fra et solgt men ikke betalt hus til et nyinnkjøpt hus med en 10 meter lang garasje som på femtitallet skal ha vært et lite bilverksted. Har tidligere hatt en Willys Overland 1953 brannbil og en exmil som jeg skrudde litt på. Defenderen står altså i garasjen 15 km borte ved det andre huset. Har ingen bil akkurat nå så det hele går tregt. Uten bil for øyeblikket men håper å få en extra bil snart. . . i tillegg til den lit "syke" men "trogne" Defenderen.
×
×
  • Create New...