Jump to content
LRforum

LandRover

LRF Society
  • Content Count

    709
  • Joined

  • Last visited

About LandRover

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mo

Recent Profile Visitors

857 profile views
  1. Jeg har nå undersøkt denne bilen som er meget pen. Den 26 år gamle bilen er skal ikke ha vært vinterkjørt ifølge eier og selger noe som viser på understellet som ser ut som om det er nesten nytt. Fin og ren over det hele. Det ville være synd å sette avgårde med denne på salt strødde veier. Et samler objekt dog av litt nyere dato. Min 2002 modell LR Defender kjørt 77000 km står på lager foreløpig avskiltet og venter på en skikkelig renovering. Derfor ville det være "synd" å dyppe denne fine Mercedesen i vinterens sølete veier tilsatt salt. Vad gjør man så . . . . . . . . .
  2. Jeg kjøpte en dieselvarmer Stanley på grunn av at prisen til dem med "skorsten" var ganske høy. Likevel har man råd så gå for en med skorsten. Camarogeddon har et veldig bra poeng.
  3. Vi vurderer å kjøpe en bil no. 2. Det jeg lurer på: er Mercedes mye dyrere å reparere en andre gjengse biler. Timeprisen er jo den samme på alle biler men hva med delene? Bilen er en velholdt 190 1993 mod. med lave km. som skal være siste årsmodellen. Egentlig er det inget tilfelle at jeg ønsker Mercedes. Efter Serie/Defender bil så er Mercedes mitt andre valg.
  4. Takker så mye. Det er så godt å vite Takker så mye. Det er så godt å vite. Jeg begynner å få troen tilbake. Hva er vel livet uten LR Defender.
  5. Prøver på det.Har forresten sett en youtubefilm hvor Hawkeye feilsøkning gjennomgås nøye. Meget bra for nybegynnere. Sitat: Yarnslayer Du har lov til å tenke høyt. Samme tanken har også slått meg og en venn som kan litt om biler generelt. Ved bilens ca 60000 kms (for ca 5 år siden) gange så hadde jeg store problemer- Flere verksteder kunne ikke fixe bilen da det ikke viste feil på feilsøkeren. Etter måneders nesten stopp og delvis full kjør så fikk jeg bilen endelig inn på et merkeverksted langt hjemmefra. Det ble meg forklart at feilen var en sensor kobling som syntes å være problemet. Ettersom de ikke var helt sikre så beholdt de bilen en tid for testkjøre den. Merkelig bilen var på verksted en uke, men jeg betalte drøyt et par tusen kroner for jobben. Prisen var fast takst. Likevel mye bilfix for pengene. Bilen har siden den tid gått som ei klokke. Ingen feil på bilen, bare en slags kobling som ikke funket.(sensor kobling?)
  6. Som allerede nevnt Hawkeye viser ingen feil på bilen. Med tidligere års før 2015 dårlige erfaringer og liknende problem så avskiltet jeg bilen da ingen verksted samt meg selv ikke kunne finne ut feilen så avskiltet jeg bilen. Merkelig nok nå har bilen stått stille under tak i et par måneder og etter i dags forsøk på oppstart og kjøring noen kilometer med fart opp til 80 km/tim så fungerte alt som som det skal. Nå er jeg glad og håper på at bilen går lenge. Merkelige greier. Skiltene skal på. Avskiltingen skjedde på grunnlag av at slippe årsavgiften som er på ca 9000.- kroner. Her i Sverige kan man skilte av og på uten å betale ekstraavgifter. For meg er det bare Land Rover Serie og Defender som gjelder. Svar til Motom. Det viser ingen feil. Bilen stanset nesten med det resultat at videre kjøring kunne skje i nødmodus ca 15 km/time-
  7. Re: Radovan. Det virker positivt.
  8. Er de kinesisk lagde mopeder så dårlige som folk vil ha det til når en tar prisforskjellen i betraktning. Viarelli selges både i Norge og Sverige til ca 12000.- opprinnelig en italiensk moped, men nå produsert i China. En Vespa som vi tidligere her på forumet har diskutert koster ca 32000.- Begge er de 50cc og har nostalgisk scooter "look". Jeg står til tider uten bil og vil ha en moped ti blant annet kolonial og post henting.
  9. En god ide. Jeg monterer Hawkeye , starter opp og kjører til nødmodus slår inn og motorlampen lyser før jeg tester Det har tidligere artet seg slik at bilen går i nødmodus etter at jeg har kommet opp i fart og kjørt ca 1000 meter.
  10. Så har jeg fått satt meg litt inn i Hawkeye testeren. Først så lurer jeg på om den nylig kjøpte Hawkeye Total Vesion 8,01 er den siste og her det en videreføring av Hawkeye Pro? eller er HawkeyePro en bedre tester? Foreløpig har jeg bare fått fram et par feil som ikke skulle gjøre at bilen skulle gå i nødmodus håper jeg. 1: AC clutch Drive open. 2: Fan Drive open. Er det mulig å gjøre noe som gjør at det blir feil på motoren? Hva skjer om jeg Clear DCT? Security test feilet: Beskjed: Serial error. Ber bedt om å frakoble kabelen og prøve på ny hver gang. Ellers så får jeg "Pass" på alle de andre testene jeg har gjort. Noen kommentarer før jeg går videre for en grundigere test. Ellers er jeg dårlig på hva mange av forkortelsene står for. Jeg kan selvfølgelig lete dem opp en for en, men lurer på om det finnes en liste et sted som sier det fulle navn/benevnelse?
  11. Interessant: Jeg følger med i litt ettertid. At den 87 år gamle mannen som var med "The first Overland" ble syk og kunne ikke være med på starten var meget leit. Halve "spenningen" er jo blitt borte. Lurer på om han kanskje blir med senere på "The last Overland"?
  12. Så fikk jeg tatt min første time for å bli kjent litt med " HawkEye" Total" dingsen. Det er mye å sette seg inn i for den som er forholdsvis ny på området. Veldig interessant. Det gir meg store håp og tro på at feilen kan bli fikset. Som allerede nevnt så hadde jeg for 5 år siden store problemer med at flere verksteder ikke kunne finne feilen. Bilen gikk vilkårlig i nødmodus. Noen ganger kunne jeg kjøre et par kilometer andre ganger flere mil. Den gang var jeg nær på å gi opp hele bilen. Det eneste som gjorde at jeg kjørte på var at det var min bil en Land Rover Defender - drømmen jeg hadde engang og som ble til virkelighet. Jeg kommer tilbake under en ny overskrift om jeg står helt fast.
  13. Det ser ut til å være rykter og spekulasjoner? Her kan du lese litt . . . .
  14. Denne burde vel være mulig å få importert til Norge og registrert som varebil? Jeg hadde noe lignende i 1987 en SJ413 tror jeg den hette. Undrer nå på om ikke J i navnet står for Jimny? Det tenkte jeg ikke på da.
×
×
  • Create New...