Jump to content
LRforum

Peik

LRF Society
  • Content count

    2,926
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Peik

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Defender, friluftsliv, reising

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,638 profile views
  1. Maken til tullball. Burde forby Volvo XC90 da, fordi den er blant de mest trafikksikre kjøretøyene. Etter samme logikk burde også kollisjonsputer forbys. At det vanskeliggjør redning er også tull. Heller tvert om... Jeep Wrangler kommer med bur inne i bilen fra fabrikk.
  2. Fluid Film 110 2004 Modell

    Funderud på Eidsberg tar 3200,- for terrengbiler, varebiler etc. Noe billigere i lavsesong. Sitter der nå og leser Hjemmet og Smaalenenes avis...
  3. Hvor kjøper man store dekk

    Det var jo en veldig god pris.
  4. Hvor kjøper man store dekk

    Disse nye vinterdekkene til Nokian i dimensjon 35" ser bra ut. På dekkonline koster de 5500 kr/stk. Noen som selger dem billigere eller er de så dyre ut fra fabrikk at det må bli prisen?
  5. D2 V8 NAS

    Ser ikke dum ut. Justerbar luftfjæring på denne? Hvordan ser ramma ut? Ut i fra bildene ser det ut som om det er to sett Nokian vinterdekk, ett sett med pigg og ett sett uten, som følger med.
  6. Dørtrekk fester

    Nå, lært det av meg? Synes å huske at jeg hadde festet innerdekslene med noen lange treskruer på pickupen til gartnerinnen. Lever den ennå, med like morken torpedovegg?
  7. 4Land erfaringer

    Blitt virkelig fin den. Er litt mer omfattende greier jeg ser på. Rustsveising av ramme, bytte crossmember og dører etc.
  8. 4Land erfaringer

    Det er vel heller feil å ha stigtrinn... Første jeg demonterer på en bil... ☺
  9. 4Land erfaringer

    Er det noen på forumet som eier denne bilen? Skulle gjerne kommet i kontakt med eieren for å høre om erfaringer med jobben som ble gjort. http://www.4land.pl/NO/defender-przebudowy-i-remonty/1/view/45
  10. Har hatt fire ulike Defendere i løpet av de sist 19 årene, 97-99-modeller. Kun benyttet veihjelp én gang da clutchen røk. Ellers så er jo gjerne defendereiere relativt selvhjulpne med bilen full av startkabler, batterilader, hi-lift, vinsjer, slepestropper, 1-2 reservehjul etc. Burde egentlig fått rabatt på forsikringen så lite som jeg bruker den. I dag ringer man jo veihjelp for den minste ting.
  11. Enig. Mye som er farligere her i livet, blant annet å være fotgjenger, syklist, mopedist eller motorsyklist... Er man maksimalt sikkerhetsorientert og risikoavers er vel Volvo XC90 eller lignende tingen.
  12. Ikke store forskjellen. Når det gjelder sikkerhet er den helt på bånn når det gjelder velt på taket og sidekollisjoner. Bedres vel en del med kanalbjelker (rocksliders) og veltebur. Ingen kollisjonsputer eller bjelker i dørene. Har sett engelsk statistikk som viser at de er lite innblandet ulykker. Skyldes sannsynligvis lav fart og defensiv kjøring. Positivt for sikkerhet er god oversikt. Man sitter høyt, og det er smale "bjelker" som tar lite sikt. Ligger et par 90er på finn.no med veltebur, men de er latterlig høyt priset og har vært til salgs så lenge jeg kan huske. Ligger også en ex MOD hvor eier har fått pålegg om å fjerne veltebur for å få norsk skilt. Burde heller være påbud om å innstallere det om det manglet. ☺ I USA ble alle Defendere solgt med veltebur inntil de ble forbudt solgt av sikkerhetsgrunner fra 1998.
  13. Avskjed med gammel traver

    Jada, det er Rubicon. Ikke bare et klistremerke.
  14. Avskjed med gammel traver

    Mange områder Defenderen er bedre, mer retningsstabil, bedre oversikt over ytre mål på bilen, bedre oversikt i sidespeilene, større lastekapasitet (nyttelast 1525 kg mot 430 kg) kan trekke større hengere (3500 kg mot 2090 kg), flere delebutikker, større utvalg av ekstrautstyr etc. Har jo fått tilbakefall når jeg har leflet med Jeep i tidligere år. Slik situasjonen er nå er det vanskelig å finne en nyere Defender til en akseptabel pris.
  15. Avskjed med gammel traver

    Har kun hatt den i de fem siste årene, men min første Defender ble handlet i 1998. Bilen gikk til en hyggelig friluftsmann på Jessheim.
×