Jump to content
LRforum

Peik

LRF Society
  • Content Count

    3,076
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Peik

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Defender, friluftsliv, reising

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

2,545 profile views
  1. Bruktprisene på Defendere har tatt seg kraftig opp siste årene etter at det ble klart at Land Rover ikke kommer med noen ny defendermodell, men noe som heller burde fått navnet Discovery 6. Om man vil ha noe lignende av denne som ny bil i dag, må man over dammen å lete. Nye Ford Bronco ser lovende ut og Jeep Wrangler har vært der i alle år. Dette er en rå offroadmaskin modifisert av en maskiningeniør (så vidt jeg vet) i ca 2010. Den har det utstyret man bør ha. Vinsj mangler, men det er enkelt å ordne. Vinsjfanger og strømopplegg er på plass. Bilen hadde en defekt vinsj da jeg kjøpte den (T-Max). Når det gjelder pris på bruktbiler er de verdt det markedet er villig til å betale. Jeg solgte midt i det verste koronahysteriet. Mulig det kan ha hatt noe å si for interessen. Mange som ringte og sendte meldinger, men kun én som kom for å se på bilen og prøvekjøre. Hva bilen gikk før sist burde ikke være så interessant. Det er i hvertfall mye mindre rust på denne enn alle andre rundt 20 år gamle norske Defendere jeg har sett. De var forresten ikke så verst den forrige jeg hadde heller (98 D110 CSW 300 Tdi). Fluid-film annet hvert år må til! Bilder av mine tidligere flammer:
  2. Er ikke 18" felg standard? Bremseskivene er vel så store at man ikke får satt på mindre felger.
  3. Enig i det. Skal man selge en gammel Defender må alt nevnes. Utfordringen kan være at det er så mange småting man har blitt vant til, at man ikke husker dem selv. Jeg har gjerne laget en liste som legges ved som vedlegg til kontrakten, 2-3 tettskrevede sider om historikk og småfeil. Begge de to siste gangene var det førstegangskjøpere av Defender som kjøpte ca 20 år gamle biler. Man må vite hva man går til. Meget viktig! :-)
  4. Riktig som det blir sagt her at det er dyrt å bytte dører. Bare å bytte dørhengsler koster 20.000 på verksted. Fikser man det selv koster det noen hundrelapper. Biler i den alderen kan ha alvorlige rustskader på ramme, dører og torpedovegg. Ellers ofte problemer med Webasto, ABS/TC og air-con. Det kan være greit å sjekke om ombyggingen er godkjent, f eks chip-trimming, heving, winch/fanger etc. Eldre biler selges ofte med eldgamle dekk. Et nytt sett koster fort 15-20000, men det er ofte mye bra brukte dekk på Finn og LRforum. For å slippe unna så mye rust burde man nesten kjøpe brukt Defender i Sør-Europa, men ikke så lett med reiserestriksjonene i disse dager. Ligger noen slitne travere på Finn med frisk pris ift tilstand og km.
  5. Peik

    Reversere chiptuning Td5?

    Bilen er solgt nå.
  6. Psst... http://www.lrforum.com/forum/index.php?/forum/19-kjøpes/
  7. Peik

    Reversere chiptuning Td5?

    Ny eier ønsker å gjøre det.
  8. Peik

    Reversere chiptuning Td5?

    Takk for innspill. Tror chippingen er utført på Flissundet.
  9. Er det noe problem å reversere chip tuning på Td5. Jeg har en potensiell kjøper som lurer.
  10. Ja, bilen er veldig fin, men har også en veldig fin Jeep Wrangler Rubicon 2013.
  11. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163544942
×
×
  • Create New...