Gå til innhold

Petro

Medlemmer
  • Innlegg

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    stavanger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stavanger

Petro sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Har du øvre bakluke i god stand? Skal ha til en classic -92mod, men regner med den er lik. mvh Peter
  2. hei ryggelyset på defenderen virker ikke, og pæra er hel så da prøver jeg i andre enden... I verkstedhåndboka står det at bryteren er lokalisert på LH side av "gearbox extention husing", og det skal være mulig å komme til den i fra undersiden av bilen. noen som vet hvor og kan forklare meg? mvh PJ
  3. Har nå skifta ledningsnettet fra motoren til ecu og ledningen til dysene under toppdekselet og toppdekselpakning. Fremdeles går ikke bilen skikkelig, stopper når det blir skikkelig varmt. Jeg har altså en bil som det ikke går an å stole på, og det er ikke noe morro, spesiellt ikke med en landrover som liksom skal være kjør-hvorsomhelst-nårsomhelst bil. Før ledningsskiftet var jeg på bilforum i stavanger å leste ut feilkoder, 17stk. Og det ble konkludert med at så mange feil kan det ikke være, det må være ledningsnettet, -og følgelig har jeg nå skiftet dette. Var i dag igjen i kontakt med bilforum og fortalte om vedvarende problemer selv etter ledningsbytte. Ble anbefalt å skru ut ecu, ta den inn i varmen, åpne den og spraye den med elektrorens. Har nå gjort dette, men er litt i tvil om det var så innimari lurt å åpne hermetikklokket på ecu'en... var jo veldig rent og pent inni den, også var den jo forsegla med sillikon eller noe sånnt. Er vel kanskje lurt å forsegle ecu'en med ny sillikon når jeg skrur den i sammen igjen. mvh PJ
  4. Interessant med hjernen og at den skal gjøre det umulig å styre setet i visse situasjoner, -dette vil jeg vite mere om! Hvorhen og hvordan kan man finne ut om denne hjernen er ok? Går også ut i fra at denne hjernen er forholdsvis dyr å kjøpe ny, så kan det være en mulighet å koble den ut og styre førersetet direkte også? Man mister vel muligheten til memory på setet da, -men det vår så være. mvh PJ
  5. Dette er rart. Sikringene under sete, merket som D5 og D6 i instruksjonsboka, skal styre førersetet. Tok disse ut og sjekka om de var gått, -de var hele. Satte sikringene dog ikke inn igjen. Prøvde så å starte bilen. Den ville ikke gå. Satt inn sikringene igjen og bilen gikk. Fantastisk at det er mulig å lage en bil som ikke går hvis du tar ut sikringen til el.setet. Er visst besatt av demoner denne bilen her også, -eller så er det meg. Sitter også to reléer ved siden av sikringsboksen under førersetet. Tok ut det ene reléet og da slutta pasasjersetet å virke. Prøvde å bytte om reléene og da virka pasasjersetet igjen, men førersetet virker fremdeles ikke. Sikringer og rele er vel dermed utelukket som feilkilde til at de elektriske instillingene på setet ikke virker? Har nå prøvd å pelle i fra hverandere boksen med knappene til setet på, for å komme til og måle nedi der og se om det kan være knappene som streiker. Har fått opp boksen og skrudd ut to skruer i bånn som selve knappe-kroppen sitter på, men fremdeles sitter det bom fast oppi boksen. Noen idéer til åssen man skal ta ut denne? mvh PJ
  6. Hei Da Defenderen min har blitt besatt av demoner, låner jeg for tiden en RRC, ca 91 mod tror jeg. Problemet er at han jeg låner bilen av er pygmé og el.setet på førersiden virker ikke. Slår på viskeren bak med kneet stadig vekk, så jeg må få flyttet sete bakover, -og forhåpentligvis tilbake til første rad når jeg leverer bilen tilbake igjen. Har sjekka sikringene under setet og de er ikke gått. Er det mulig å overstyre knappene sånn at jeg får setet bakover? Evt flytte setet manuellt? mvh PJ
  7. Burde kanskje skrevet at bilen allerede sto på verksted for å få skiftet denne pumpen. Kostnaden for dette ble 10.000,-kr. Er dette mye for jobben? Pumpa ble kjøpt orginalt i fra landrover og kosta jo 5-6tusen pluss moms (svindyrt), så da er vel egentlig ikke prisen for arbeidet så ille? Men problemene stopper ikke her, -hehe... Etter at pumpa ble skiftet og jeg hentet bilen så kjørte jeg ca 1/2 time før den stoppet igjen. Regnet med det var gjort en feil ved opprettingen av forrige feil og sendte bilen tilbake til verkstedet for reklamasjon. Og der har bilen stått nå i ca 10 dager, og han som driver verkstedet sier at han snart ikke har mere hår igjen på hodet. Symptomene er som følger: Bilen starter hver morgen og går i ca 30min før den stopper. Så må man vente noen timer før den vil starte igjen, og da går bilen i bare 5 min. Teoriene er at den får falsk luft inn i dieselsystemet et eller annet sted, men det er kanskje noen her som har vært borti liknende ting, -eller som har noen teorier om hva som kan være galt? Og hvordan stiller det seg med betaling for feilsøking på dette greiene her? Kan jeg risikere å ende opp med enda en regning på et 5 sifret beløp bare i arbeidspenger for feilsøking? Finnes det noen formelle grenser (beløp) for når verkstedene skal si i fra om at: -dette blir veldig dyrt ? mvh Peter
  8. Noen som vet hva det bør koste å skifte dieselpumpa i tanken på en defender 110 TD5 ? På merkevekrstedet, og er det vanlig å forvente at et ikke-merkeveksted er billigere, og hvor mye billigere i så fall? mvh PJ
  9. Hei Har avtagbart hengerfeste i fra gekko på lier, -eller hva stedet heter, og det er vel han som forhandler scorpion? Jeg har riktignok 110, men det er kanskje ikke så ulikt. Trinnet bak for å komme inn bakluka må fjærnes, -men det gjør ikke så mye for jeg bar står på hengerfestet i steden. Når jeg drar henger med det så høres det en del klunking fra festet. Firkanten som går inni er ikke veldig tight, så det beveger seg litt. Er riktignok en bolt på siden som klemmer det fast, -men jeg er lat og den gidder jeg ikke å skru til. Og hengerfeste delen som du setter på er også såpass lang at den slår i tanken, men en 90 har kanskje en annen palssering av tank? mvh PJ
  10. Den bilen er vel trekkvogn for denne: http://www.redningsselskapet.no/nssr/page?id=69&key=772 mvh Peter
  11. Hva menes med å prime pumpen før montering? Har delene foran meg her og skal begynne å skru på min egen bil nå jeg... mvh Peter
  12. Har fått en regning på tillegsavgift for passering i fjellinjen i oslo. Saken er den at jeg har klippekortabonemang, men alle klippenen var brukt opp. Skulle da tro at fjellinjen sendte ut en regning, men den har jeg aldrig fått, og derfor heller aldrig hatt mulighet til å betale. Har klagd skriftlig på dette til fjellinjen. Spørsmålene er. -Har fjellinjen noen frist på seg til å behandle min klage? -Må jeg betale tillleggsavgiften, for så å evt få den refundert hvis klagen min går igjennom. Eller trenger jeg ikke å betale så lenge jeg har en klagesak gående? https://www.fjellinjen.no/Tilleggsvgift Her står det at jeg må betale tilleggsavgift selv om jeg har klagd, har dette noen hold i norges lover, eller er det noe fjellinjen har funnet på selv. Jeg mener bestemt at man ikke trenger å betale så lenge man har en klage gående. Forøvrig virker det som om fjellinjen heller ikke har for vane å sende ut purringer hvis man ikke betaler, -det som skjer er at avtalen utgår, og de sender det tillegsavgift i stedenfor. Jeg syntes dette er en underlig praksis, med f.eks et avisabbonemang er det jo omvendt. Betaler man ikke fortsetter avisen/tjenesten å komme, og man får purring på regningen. Ytringer og synspunkter i saken tas i mot med takk! mvh Peter
  13. Se på denne også http://www.lrforum.com/forum/index.php?sho...c=12808&hl= Får aldrig ut fingeren selv, masse deler er innkjøpt. Står i Skudeneshavn, 1,5time med ferge nord for Stavanger. Ring meg på 97414455 for mere info mvh Peter
  14. Hei Jeg har avtagbart hengerfeste på min defender 110, av typen med firkant rør og en bolt som låser det fast. Om dette er av typen de har i USA vet jeg ikke, men det er i alle fall avtagbart. Kjøpte det av et firma som kaller seg gekko og ligger i drammen (eller på liertoppen). Er ikke noen godkjennings merker på det, så det stemmer nok at det ikke er typegodkjent, men jeg har ikke fått noen spørsmål om sånnt på eu-kontroll. Passformen mellom firkant delen på bilen, og den på hengerfeste delen som du stikker inni er ikke akkurat som hånd i hanske. Hengerfeste delen butter i dekselet over drivstofftanken, men med litt knot får man akkurat låsebolten inn. Når jeg kjører med henger så hører jeg klonkelyder fra hengerfestet, noe jeg tror kommer av at hengerfeste delen flytter seg sidelengs. Er gjenger for en bolt på siden for å forhindre dette, men jeg har ikke brydd meg om å bruke denne. En annen ting med festet som jeg har er at trinnet for å komme inn bakluka må fjernes, så nå bruker jeg hengerfestet som trinn. mvh Peter
  15. Hei Hadde startproblemer med bilen i går. Alle lamper i dashen tentes sånn som de skal, den gløder, man hører summinga fra fødepumpa, men ikkeno skjdde når jeg skulle starte. La meg så under bilen å ga startmotren noen dunk med en stor skiftnøkkel, -da startet bilen. Etter dette har bilen startet knirkefritt i alle fall 3 ganger. Så at startmotoren er godt innsmurt i olje fra en lekkasje et eller annet sted, og bilen har vært fastkjørt i ei myr for ikke så lenge siden. Spørsmålet blir da: Er det børstene i startmotoren som er gått (holder det å skifte børster eller bør man skifte hele startmotoren?), eller kan problemet tilskrives at startmotoren bader i olje, eller at det har kommet noe guff inn fra myra? Eller alle tre, og hvordan finner man ut av hva? mvh PJ
×
×
  • Opprett ny...