Gå til innhold

skogeier80

Medlemmer
  • Innlegg

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolvereid, Norge

skogeier80 sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hvor bilen kan treffes, er ikke godt å si, men eieren hører hjemme i Tingvoll kommune.
  2. Da er bilen solgt, tidligere eier lettet og ny eier så langt fornøyd ( i følge han selv). Er en del erfaringer rikere. Blant de mest positive er erfaringen med dette forumet som dekker det meste av spekteret fra delepushing til sjelesorg.
  3. Annonsert på finn.no, her: http://www.finn.no/f...nnkode=37631612
  4. Finner det passende å avslutte temaet med sist helgs trolig mest fornøyde Defender-eier: Mitt barnebarn på tre år fikk en Bruder-modell av en Defender90 i fødselsdagsgave og var svært tilfreds. Dette ble plaster på såret for skuffelsen fordi farfar ymtet om å selge sin.
  5. Kommer du hjemmefra (Leksvik) og skal til Leka, kommer du vel fv17. Da passerer du krysset der 770 tar av mot bl.a. Rørvik og Kolvereid. Sistnevnte ligger da 33 km unna. Kommer du derimot fv769 fra Namsos, passerer du gjennom Kolvereid. Har ikke konkret bistandsbehov, men slår gjerne av en prat og spanderer en kaffekopp. Blir hjemme på kvelden den 4. Send gjerne PM hvis anledningen byr seg.
  6. Selv om min Defender-eierperiode er i en mollstemt fase, må jeg berømme dette forumet for enormt engasjement og meget høy kompetanse. Alle oppståtte problemer i perioden har jeg fått gode innspill til å løse fra folk jeg i utgangspunktet ikke kjenner. Manglende deler og rekvisitter er skaffet. Konstruktive løsningsforslag er kommet uegennyttig - ofte i en jovial og humoristisk tone. Alt dette er verdier utenforstående bare kan misunne oss. Jeg kommer sikkert til å se innom LRF nå og da videre.
  7. Tilbake til temaet. I går prøvde det lokale bilverkstedet seg på saken og etter sjokkvarming slapp medbringeren om sider. Navet av og ny bremseskive på. Jeg fikk tilbake bilen med PKK-godkjenning i orden og ble 4 store lapper fattigere (bare for utført arbeid - delene hadde jeg kjøpt på forhånd). Affæren har gitt meg erkjennelse av at min motivasjon for a skru selv er for begrenset og verkstedoppholdene for dyre. Jeg kaster kortene og selger meg ut. Bilen vil havne på finn.no.
  8. Var faktisk i Brønnøysund i dag - ikke pr Defender - men pr BMW R1200. Været var for fristende til å velge bort tohjulingen. Med samboer med sterke familiebånd i Brønnøy blir det sikkert flere turer de vel 100 kilometrene nordover.
  9. Takk for gode innspill og tilbud om verktøylån! Siden jeg bor lengst nord i Nord-Trøndelag, blir nok Vestfold for langt unna, dessverre. Satser foreløpig på sjokkvarmetaktikken, så får vi se. Kan godt tenkes jeg kommer i behov for flere deler, men flytter "ødeleggelsesansvaret" over på det lokale verksted.
  10. Har ikke gitt opp prosjektet ennå. Har ikke brukt slagverktøy på akseltappen - den tabben har jeg gjort før (på en aksel mellom båtmotor og seildrev) og tatt lærdom. Det lokale bilverksted har lovt å gjøre et forsøk med sjokkvarming av medbringeren med gassflamme (skjærebrenner) i neste uke - så får vi se hvordan det går. Har uansett planlagt full overhaling av forhjulsnavene fordi det kan høres svak glippelyd på venstre cv-ledd, men nå haster det mest med å få bilen EU-godkjent innen utgangen av september. I påvente av verkstedplass er kaliper og abs-giver remontert, så bilen er foreløpig kjørbar. Jeg kommer tilbake med ytterligere rapport om hvordan deg går i denne tråden.
  11. Har noen opplevd at forakselmedbringer har rustet fast på splines? Har fått påbud fra EU-kontroll om å skifte bremseskiver foran på min MY2001 Defender Td5. På venstre side gikk demontering forholdsvis greit, men på høyre side sitter medbringeren bom fast etter diverse omganger med slegge og kile, rustløser og gassvarmer. Har noen gode tips?
  12. Webasto'en putrer og går fortsatt - gledelig nok. Den har - takket være en kald og hustrig vår - vært i regelmessig bruk fram til nå. Tør håpe på at behovet avtar merkbart de nærmeste par månedene, men den blir god å finne til vinteren igjen. God sommer!
  13. Kontakten mellom brenner og sirkulasjonspumpe er kodet slik at den bare skal kunne monteres i riktig posisjon, viser det seg. Har ellers erfart at brenneren fortsatt virker tilfredsstillende og bidrar til betydellig raskere oppnådd driftstemperatur i motor - og noe bedre varmeapparatvirkning i kupeen. Dette er spesielt merkbart på kortere turer vinterstid.
  14. Ny pumpe montert i helga - ganske enkel jobb. Satte Webasto-brenneren på plass i bilen, forholdsvis grei jobb til tross for at den foregikk utendørs i etpar intense sluddbyger. Startet opp etterpå og konstaterte at brenneren ser ut til å fungere greit. Ser også at normal driftstemperatur på frostvæska kommer betydelig raskere enn uten brennner. Kort sagt ser alt ut til å fungere normalt. Er litt utsikker på om sirkulasjonsretningen for sirkulasjonspumpa er riktig (Kan det rotere feil vei?) fordi det tok uventet lang tid før utgående slange ble varm. Skal forske litt mer på dette når værforholdene tillater uteaktivitet.
  15. Hadde telefonkontakt med Hellanor teknisk om Webasto denne uka og gjorde ikke like dårlige erfaring med kompetansen som referert foran. Mitt spørsmål gjaldt serkulasjonspumpa på Thermo Top og ble helt greit og kompetent behandlet.
×
×
  • Opprett ny...