Gå til innhold

Paal

LRF Society
  • Innlegg

    122
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Nesbru

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nesbru - Asker

Nylige profilbesøk

973 profilvisninger

Paal sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Ny, ubrukt og umalt grill til Range Rover P38 selges. Befinner seg på Nesbru i Asker. kr 400,-
  2. Gitt bort. Etter noen uker uten respons her, la jeg ut dekkene på Finn.no Etter en halv time måtte jeg fjerne annonsen der igjen. Da var det allerede over 10 stykker som hadde sendt melding og ville komme og hente dem. Førstemann kom helt fra Fredrikstad og hentet dem dagen etterpå, kombinert med et besøk på Ikea.....
  3. Selger et par hurtigkjettinger som ble brukt på RR P38-en min den gang jeg hadde dekkdimensjonen 235/70 R16 på den. Kr. 500,- Kan hentes på Nesbru i Asker. Avtal gjerne tid på sms, tlf 90 15 17 64 Ideelt å ha tilgjengelig i bilen den "ene" dagen i året der det er våt is eller blankpolert snø på veien. Da klarer man å stoppe/holde seg på veien selv om bilen er skodd med piggfritt.
  4. Rydder etter salg av bil: Gamle felger til dekkdimensjon 235/70R16 gis bort. Selve dekkene er gamle Cooper M+S vinterdekk. Litt over 3 mm mønsterdybde igjen. DOT nummer: 1009, men er trolig over 20 år gamle. Har vært lagret ute i mange år og bærer preg av det. Dette er ikke dekk du kjører fort eller langt med, men de kan kanskje brukes i nødsfall til forsiktig kjøring mens man sparer opp penger til bedre felger eller dekk. Kan hentes på Nesbru i Asker Ta gjerne kontakt på melding eller tlf. 90 15 17 64 om de er av interresse.
  5. Solgt. Så da er det bare å gratulere Andreas så mye med overtagelse av en knallende god bil.... (som han kanskje har fått alt for billig..., men han må nok trolig budsjettere med høyere vedlikeholdsbudsjett enn kjøpspris...) Jeg setter stor pris på å selge til en som ønsker å ta godt vare på bilen og beholde den lenge...
  6. Salg ble egentlig avtalt i forrige uke, med henting på torsdag. Men kjøper klarte ikke å skaffe seg transport til Asker. Sier nå at jeg kan få vise fram bilen til eventuelle andre seriøse kjøpere da han ikke helt har landet etter nyttårsfeiringen.... Prisantydning 18 000,- ved kjapt salg. Har begynt å melde seg noen interresenter på X5-en vår også nå. Hvis den blir solgt, så går prisen opp til 25 000,-
  7. Noen oppdaterte bilder. Ikke fullt så nyvasket lenger og litt mer sliten. Men bare litt over 3000 km mer på telleren siden sist. Om noen trenger bil til nyttårshelgen, så kan de få den til en særdeles gunstig pris. Rekker ikke å få ut noen Finn-annonse før et stykke ut i januar, om jeg da ikke velger å beholde den som en reservebil.
  8. Litt bilder fra salgsannonsen i 2019. Skal få inn litt oppdaterte bilder etterhvert.
  9. Da ble det foreløpig ikke noe salg av X5-en, så nå er Range Roveren tilsalgs,. Tar en runde med de som har meldt sin interresse på tlf og melding før bilen eventuelt går ut på Finn.
  10. Er litt i tankeboksen om jeg skal gjøre et litt mer aktivt salgsfremstøt enn hva jeg gjorde den siste gangen for 3 år siden. Denne gang med annonse på Finn. Akkurat nå, så ser det ikke ut til å være noen kjørbare p38-ere som ligger ute på Finn. Er det fordi folk har gitt opp å prøve å få solgt disse, eller begynner det å minke på dem som er kjørbare? Jeg har en BMW X5 som går ut på Nettbil-auksjon på mandag: (Annonse fra når vi kjøpte den: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=142415518 ) Har fått en antatt salgspris fra Nettbil på opp til 360 000,- (Ryktene sier at dette er optimistisk og at det sannsynligvis bare kommer skambud.) Hvis jeg da ikke får noen ok bud på den, så vurderer jeg å beholde X5-en og selge RR-en. Så da er spørsmålene: - Er den salgbar, eller er det bortkasta å bruke penger på en Finn annonse? - Hvor ublu kan jeg være med prisforlangende når jeg ønsker å selge uten noen som helst form for garanti? Gjerne i kategorien delebil. Vil ikke garantere annet enn at den kan kjøre for egen maskin ut av tunet mitt. Havarer den 100 meter opp i veien, så vil jeg ikke vite om det... - Hvis det kommer noen uten kjennskap til disse bilene, hvor aktivt bør jeg informere om/forberede dem på at årlig vedlikeholdskostnader fort kan overstige kjøpsprisen....? Jeg klarte å skremme vekk alle interesenter sist gang.... Kjør debatt... Bilen det gjelder er denne: Bare brukt som reservebil de siste årene. Litt mer sliten og noen få km til på telleren. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/94870-1997-p38-25-dse-225-000-km/ Følger bl.a. med bortimot full tank med eco1 Polar-diesel. Bare innholdet der har jo en verdi på 3000,- kr. (Bruker det drivstoffet pga renhet og lang holdbarhet. Ikke noe biodisel som råtner på tanken.) Om strømprisen passerer 15 kr/kwt, så blir den faktisk billigere i bruk enn den nye el-bilen vår.... Vil som sagt helst prøve å kvitte meg med X5-en og beholde denne selv. X5-en er helt rå på luxus og langkjøring, men det er noe eget å kjøre RR..... (Edit: Justert bilde-link)
  11. Fruen pleier vannligvis ikke å vise særlig interresse for kinapakker som kommer til meg, men da hun her forleden dag kom inn med en liten pakke fra postkassen, hang hun over skulderen av nyskjerrighet. Stor var overraskelsen for oss begge, da det som var inni var en Cartier smykkeeske med en ring inni. Har du kjøpt morsdagsgave til meg var første gledes-utbryddet til fruen, før det gikk over til et surmaget "Hvilken elskerinne er det du har kjøpt denne til" da det viste seg at den var for liten for henne. Jeg hadde jo ikke bestlilt noe slikt, men da jeg googlet litt, så fant jeg fort ut at jeg ikke var den første som hadde fått en slik ring i stedet for noe annet som var bestilt: https://www.chinapostaltracking.com/qa/unsolicited-package-received-with-possible-fraudulent-activity-62310/2/ Når jeg attpå til googler kundeservice kontakten: NATASHA@CUSTOMERSERVICEMODE.COM så ser jeg at, det ikke er første svindel-siden de har opprettet: Ut fra denne https://de-reviews.com/soygspk/ Så har de også operert med svindel-sidene Nbariktel, Mgcyueha, Millenj, Qhrtwo, Agrotreer, Ajelanie, Sknytoxt, Mesghalehv, MrtasfiyenTop, Maiskisd, Noushinx, Adzygg, Mokmaskw, Dyooves, Spresfly, Klikplcz, Ixooxoo, Gsalunkhe, DeditrimTop, Tmarutr, Wapelsinka, Thevyrai, Tfriessnig, Osianhe, Ksgkhy, Bumbumn, Istival, Efreemmc, Umixture, Hjoomla, Mmsmghee, AvizerqTop, Artwefxp, MsodancaTop, Ymengia, Qninok, Baivim, Djmpbygg, Ikinchlaw, Cyrusgemn, KgopurchTop, Aurikp, Xnjafimpr, Hiltonbetq, Drugkemk, Giatlahuep, Hdoojzie, Konfidayk, Inyuna, Poaiag, Ntylerp, Ndecostok, Mgukesi, Yjbcoms, Verkenl, Ytruongtin, Kjixdo, Dyncoref, Sfhipi, Zimoveist, RwagenTop, Baivim, Djmpbygg, Envyherv, Konfidayk, Inyuna, Tntrcrn, TbooxtopTop, Nsamweb, Dchivey, Ptaormina, Enydtobd, Ybatteryt, Så til spørsmålet: Er det noe sted jeg bør registrere SDUPWA som en svindelside? Prøvde å google navnet før jeg bestilte derfra, men fikk ikke opp noe da sidene var forholdsvis nystartet. Er det eventult noen som skulle ha en girmotor av typen: "Hollow-shaft Gear motor Kenta K9117057, 2RPM" til en italiensk pelletsovn liggende? Importøren har lagt inn årene for mange år siden og disse italienerne vil ikke sende reservedeler til Norge. Tror nok jeg ender opp med å frese nytt tannhjul selv. Fruen fryser og lurer fremdeles på hvem jeg har på si....
  12. Her en regnfull morgen på vei til jobb, så fikk jeg det motsatte problemet. Bilen begynte å tute helt på egen hånd. Først noen små bært nå og da, før den tilslutt tutet vilt og hemningsløst på alt og alle. Samtidig som instrumentlyset gikk av og på, tanklokket åpnet seg og noen av dørene låste seg. Disse bilene har virkelig sjel og sier tydelig fra... Regner med at jeg må lete meg fram til kontaktene C120, C257 og C235 og gi dem en skikkelig dusj med elektronikkrens og CRC. Derretter sjekke for eventuelle kortslutninger mellom dem. Takknemlig om noen har noen tips til andre ting som kan forårsake dette. Håper noen dager i garasjen har tørket opp bilen såpass at den lar seg kjøre litt igjen. Skulle den begynne å bråke igjen, så er det vel bare å nappe ut sikring F49 eller rele nr. 9 til jeg får kjørt den hjem igjen?
  13. Da EU-kontrollen næremer seg, så kjører jeg et kortvarig tilbud på bilen. Vet ikke om noe som må fikses for å få den gjennom der, men på en så gammel bil kan det fort være noe som oppdages under kontrollen . Er det noen som vil ha billig bil og ta på seg risikoen, så løp og kjøp. Kommer til å sette opp prisen igjen når EU-kontroll og årets service er i boks. Må innrømme at jeg ikke har lagt for mye i markedsføringen så langt. Fornuften sier at jeg bør selge fortest mulig, mens hjertet vil gjerne beholde bilen... Om andre lurer på å avertere bilen sin, så er nok Finn.no et bedre alternativ enn Broommarked. Riktignok skal det være over 400 som har sett annonsen min der i løpet av sommeren, men de to som har bedt om mer info har kommet via LRForum. Jeg kjøpte meg el-sykkel for to år siden og etter det har bilen vært lite brukt. Fordelen med det er at jeg har klart å holde tritt med forfallet og ta igjen litt av etterslepet. Etter at fruen trumpet gjennom kjøp av ny bil sist jeg hadde problemer med luftfjæringen, så er jeg ikke avhengig at den skal virke til enhver tid og kan ta meg tid til å fikse ting ordentlig når eventuelle problemer skulle oppstå . Med så laber interesse blant kjøpere, så regner jeg med at jeg kan belage meg på å kunne beholde bilen i mange år enda. Grugleder meg litt til det....
  14. Da er bilen lagt ut for salg med bilder på: https://www.broommarked.no/view/62844 til en pris av 38 000,- Fremdeles litt i tenkeboksen om jeg skal beholde den som hobbybil frem til dattera blir gammel nok til å ta sertifikatet om 2 år... Da kan vi fort få bruk for en bil til....
  15. Rett etter at jeg hadde startet båtpussen i april, så fikk jeg opp meldingen "Maks 55 km/t" i displayet sammen med en kraftig pipelyd. Koblet til diagnoseverktøyet mitt, men det fikk ikke kontakt med EAS-en. Bilen hadde normal høyde og siden jeg ikke hadde tid til å se mer på det da, fortsatte jeg å kjøre med feilmeldingen. Etter en uke var den sunket sammen i ene hjørnet og jeg måtte koble opp nødløsningen på den belgen og fikk pumpet den opp manuelt. Etter nærmere tre uker begynte de andre belgene å nærme seg bumb-stop også, men da tok jeg meg tid til å lete etter årsaken, Tok fram "Electrical troubleshooting manual", (den er obligatorisk å eie når man har en 22 år gammel RR), og begynte puslespillet med å lete etter brudd i ledningsnettet mellom de forskjellige kontaktene. Fant etter hvert også fram til: https://www.rangerovers.net/forum/7-range-rover-mark-ii-p38/4468-info-eas-troubleshooting-tips.html og jeg hadde nok spart meg litt tid om jeg hadde startet med den foreslåtte feilsøkingsprosedyren der. Kan anbefale å lese gjennom denne posten på det sterkeste om man har problemer med luftfjæringen. Fant etter hvert ut at strømforsyningen til "Air system delay timer", der jeg ventet å finne 12 volt spenning, bare hadde 3.5 volt. Trakk fram ny ledning fra sikringsboksen og loddet på og voila, da virket alt perfekt igjen. Hærlig å kjøre bilen uten pipende feilmeldinger igjen. Må også si jeg er litt imponert over hvor lenge de fleste luftbelgene klarte å holde på luften.
×
×
  • Opprett ny...