Jump to content
LRforum

Matta

LRF Society
  • Content Count

    1,888
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Matta

  • Rank
    Entusiastidiot

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Engelsk MC og Bil

    A land rover immobilised is a moral defeat for the driver, and bad publicity for the vehicle

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,521 profile views
  1. Ingen som vil ha? Da går den på dynga.
  2. Diffhus, frontdiff Defender 2001, selve diffen er relativt kaputt da løse bolter har rullet fritt rundt inni der: gis bort, må hentes i Oslo. Christian 93OO9768
  3. Skal spandere et batteribytte, takk for linker Yarnslayer.
  4. Men hvis programmeringen er feil så skulle vel metoden for å låse opp være lik hver gang. Nå er det 1, 2, 3 eller 4 klikk for å låse opp og starte bilen, men jeg får alltid kommet meg inn og startet. Og hvis ikke førerdøren låser seg opp på første klikk så låser heller ikke noen av de andre dørene seg opp. Virker som låsen går litt tregt opp, kanskje jeg bare må bruke den litt mer iogmed at bilen stort sett har stått ulåst i garasje de siste årene.
  5. Ønsker å kjøpe roof rails og takbøyler til 3 dørs Freelander 1. Mvh Christian 93OO9768
  6. Søkte litt og fant denne siden. Her jo delenumrene men man må tydeligvis kjøpe takbøylene i biter og ikke som kit. CAI100020PMD CAI100030PMD https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/L6.L6C.L6C06.L6C06025/brand/land-rover/ Og det morsomme er at flere nettbutikker har enten høyre eller venstre, ingen har begge...
  7. Da ble det kjøpt en 3 dørs Freelander 1,8 og en Toyota skal selges. Kosetur hjem fra Østfold i går. Kommer sikkert til å lure på mye men pt lurer jeg på dette: 1. For å låse trykker jeg en gang på nøkkelbrikken, men for å låse opp må jeg ofte trykke ofte to ganger. Første gang sier det bip, andre gang låser døren seg opp. Noen ganger låser døren seg opp på første klikk men da piper det og jeg må "låse opp" en gang til. Ytterst sjelden låser den seg opp uten piping på første trykk. Har prøvd begge nøkkelbrikkene. Og ja , har prøvd en del ganger.. Er det dårlig batteri i nøkkelbrikken eller har andre noen fornuftige svar? 2.Hvor får jeg kjøpt takrails (se bilde)? Finner det ikke i noen nettbutikker, Noen som har delenummeret?
  8. Så bensin med ombygd termostat er til å stole på? Hvordan sjekker man at slavesylinder er ok?
  9. Takk. da endres Finn-søket til kun diesel og clutch til sjekklisten
  10. Hei Vi skal bytte ut menneskebilen i nærmeste fremtid. Da ungene snart skal ut i øvelseskjøring ønsker jeg en bil med manuelt gir. Budsjettet er ikke all verden så i mangel av attraktive (personlige preferanser) alternativer fra andre merker vurderer vi en Freelander 1. Finner jeg en Td4 med manuelt gir i riktig prisklasse så er saken grei men jeg vurderer også bensinvarianten. Er jo klar over alle utfordringene 1,8 motoren har hatt men lurer på om dette kun gjelder de tidligere modellene eller og dette var noe som vedvarte helt til Freelander 2 kom.
  11. Og i går ble den hentet hjem til en som ble veldig glad
  12. Prosjekt ekstra batteri går sakte videre. Har et ekstra batteri som jeg tenkte å plassere i en batteriboks som fastmonteres under passasjersete bak. Biltema har noen enkle bokser. Er det bare å borre hull til ledninger slik at jeg kan legge strøm opp til cubbyboksen som er montert i baksetet? Tenkte også å legge ut en hurtigkobling til batterilader/solcellepanel. Må jeg lage et jordingpunkt? eller er det tilstrekkelig å bare koble minus til minus og pluss til pluss iogmed at ingenting er koblet til bilens system? Hadde tenkt å legge inn noen sikringer også. Kanskje lurt å samtidig setter et voltmeter på boksen?
×
×
  • Create New...